AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Hvor viktig er det å trene styrke når man går ned mange kilo? Tenker ikke da angående vektnedgang, men at muskler er viktig generelt Anonymkode: c3b23...8f9
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Jeg gikk ned 14kg fra mai til desember i fjor uten å trene styrke. Gikk turer med hunden men ikke noe ut over det. Jeg fokuserte kun på kalorier og på tankesettet jeg hadde rundt mat. Nå trener jeg styrke tre ganger i uka og vektnedgangen går saktere men kroppen blir sterkere. Anonymkode: 4ff5a...976
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Det er svææært viktig å trene styrke! Vektnedgang tærer også på muskelmasse. Muskler er svært viktig for god forbrenning og god helse generelt . Å bygge muskler holder skjelettet sterkt og kroppen sprek. Og så ser man ufattelig mye bedre ut med muskelmasse om du er opptatt av det! søk opp «dr Gabrielle Lyon» på Instagram og YouTube om du kan engelsk. Hun forklarer bra hvorfor styrketrening, muskler og nok protein er ekstremt viktig for helse og god aldring. Ta kontakt med en pt om du ikke kan styrkeøvelser. Du bør trene styrke minimum 1-2 ganger i uken. Hele kroppen og med god innsats. Anonymkode: df09a...354
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Styrketrening er viktig, men ikke nødvendigvis akkurat mens du går ned i vekt. Hvis man skal fikse “alt” samtidig, så kan man lett gå tom for motivasjon og viljestyrke. Selv tok jeg tak i vekta først og gikk ned 27 kg. Trente ikke noe annet enn vanlig turgåing. Nå som jeg har landet på idealvekta har jeg begynt å trene styrke. Opplever også at det er lettere å trene nå som jeg ikke har så mange kilo å drasse på. Anonymkode: 890bd...847 4
Saima Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Har gått ned 26 kg på halvannet år og har trent intervall og gått turer. Når jeg når målet mitt så skal jeg trene styrke i tillegg. Grunnen til at jeg har valgt å gjøre det på denne måten er fordi med styrketrening så krever kroppen mer næring og vektnedgang blir litt mer komplisert matmessig.
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars Det er ikke noe farlig å først fokusere på vektnedgang, så trening etterpå. Anonymkode: 3651b...54f
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Styrketrening er viktig, men ikke nødvendigvis akkurat mens du går ned i vekt. Hvis man skal fikse “alt” samtidig, så kan man lett gå tom for motivasjon og viljestyrke. Selv tok jeg tak i vekta først og gikk ned 27 kg. Trente ikke noe annet enn vanlig turgåing. Nå som jeg har landet på idealvekta har jeg begynt å trene styrke. Opplever også at det er lettere å trene nå som jeg ikke har så mange kilo å drasse på. Anonymkode: 890bd...847 Jeg syns det er lurest å gjøre det sånn. Trening gir ofte økt appetitt også, så det er greit å gjøre det enklest mulig for seg selv når man må ligge i kaloriunderskudd. Anonymkode: 618d9...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå