Sicktrip Skrevet mandag kl 17:08 #21 Del Skrevet mandag kl 17:08 (endret) Interstellar 🚀 Endret mandag kl 17:10 av Sicktrip 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet mandag kl 18:41 #22 Del Skrevet mandag kl 18:41 (endret) Arrival Sikkert mange andre og, men det var noe med denne Endret mandag kl 18:42 av k4ren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:44 #23 Del Skrevet mandag kl 18:44 E.T Anonymkode: 3d892...ae0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjarmør Skrevet mandag kl 18:45 #24 Del Skrevet mandag kl 18:45 Shawshank redemption 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:55 #25 Del Skrevet mandag kl 20:55 Av alle ting… The Truman show.. Anonymkode: 0b231...922 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet mandag kl 21:04 #26 Del Skrevet mandag kl 21:04 Manchester by the sea. Veldig sterk film med en eller to veldig opprivende scener. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:29 #27 Del Skrevet mandag kl 21:29 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Av alle ting… The Truman show.. Anonymkode: 0b231...922 Den filmen er en vekker for mange. F.eks. om du er undertrykt i en religiøs organisasjon som hevder de har svar på alt. Så er alt bullshit! En film med et viktig budskap. Anonymkode: e1fdf...541 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet mandag kl 21:31 #28 Del Skrevet mandag kl 21:31 Once Upon a Time in America Film som "inneholder alt" av menneskelig natur og samhandling. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet mandag kl 21:41 #29 Del Skrevet mandag kl 21:41 Driving Miss Daisy. Morgan Freeman spiller så bra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet mandag kl 21:56 #30 Del Skrevet mandag kl 21:56 Stekte grønne tomater 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:07 #31 Del Skrevet mandag kl 22:07 Første jeg kommer på nå er «the guardian» Vet ikke riktig hvorfor, for filmen er ikke akkurat «verdens beste» på noen helst måte, men husker den veldig godt ennå etter alle disse årene. Antar det har noe med budskapet å gjøre Anonymkode: 27684...cfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:13 #32 Del Skrevet mandag kl 22:13 Lilja 4 ever,boys dont cry,Schindlers liste,. Anonymkode: 66f9d...daf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet mandag kl 22:14 #33 Del Skrevet mandag kl 22:14 Breakthrough - så sterk tro en mor kan ha Philadelphia - enkelte kamper er verdt å kjempe Oppenheimer - "hva har jeg gjort" Ivalu - sterk grønlandsk kortfilm The Piano - Love finds a Way Over the Moon - Film fra det kinesiske miljøet i USA som viser hvordan et barn opplever sorgen etter en mors død The Bodyguard - kjærlighet er også å sette noen fri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet tirsdag kl 19:36 #34 Del Skrevet tirsdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 1.19): The green mile Anonymkode: 020cc...52e "He killed them with their love"😭😭😭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:42 #35 Del Skrevet tirsdag kl 19:42 Schindlers liste. Jeg så den selv på kino som 16-17-åring. Jeg er samfunnsfagslærer på ungdomstrinnet, og har vist filmen til flere klasser på 9. trinnet, i forbindelse med at vi har jobbet med andre verdenskrig, Holocaust og konsentrasjonsleirene. Den gjør fremdeles stort inntrykk på meg, og jeg ser at den påvirker elevene også. Anonymkode: 359a2...921 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet tirsdag kl 19:52 #36 Del Skrevet tirsdag kl 19:52 (endret) Once Were Warriors ...så den med klassen, og har sett den flere ganger siden. alle satt helt stille etter den var ferdig. ingen sa et ord. Har dessverre bodd i lignende miljøer og sett hva skade alkohol, vold og fattigdom gjør med marginaliserte i samfunnet. For ikke å snakke om hvordan filmen viser flere sider av voldsutøvere og ofre for vold i nære relasjoner. Grave Of The Fireflies...Sluttscenen, jeg griner like mye hver gang, snufser i grunn gjennom hele filmen. og Barefoot Gen, ...Barn og krig. Vi har alle hørt om Hiroshima og Nagasaki, men Barefoot Gen handler om en helt vanlig gutt, familie og overlevelse. In The Mood For Love: Et kunstverk av en film. Blikkene, alle nesten-nærhet øyeblikkene. Endret tirsdag kl 19:53 av Tanuki 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:40 #37 Del Skrevet tirsdag kl 21:40 Eternal Sunshine of the Spotless Mind Anonymkode: 333e6...314 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:57 #38 Del Skrevet onsdag kl 14:57 Beliis skrev (På 30.3.2025 den 15.54): Flere men skal jeg si en må det bli Lilja 4-ever Kun sett den en gang men glemmer den aldri. Hjerteskjærende. Enig. Det er den beste og verste filmen jeg vet om. Anonymkode: 47d0b...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet onsdag kl 15:03 #39 Del Skrevet onsdag kl 15:03 I tilfeldig rekkefølge: Lilja 4-ever, Festen, American history X Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:05 #40 Del Skrevet onsdag kl 15:05 Silence of the lambs Klarer ikke helt å beskrive hvorfor😅 Anonymkode: 75105...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå