Gå til innhold

Barnet mitt reagerer på at faren er hardhendt med søsken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar har et barn på under ett år. Mitt (vårt felles) barn er hos faren annnenhver helg. Hun er vandt til å være barnevakt til flere barn i nabolaget, så hun både ser hvordan barn håndteres av voksne og er utrolig flink med barn selv. Hun reagerer på at far er hardhendt med den lille. I form av å være brå i bevegelsene når barnet skal ha ny bleie, putter smokken hardt inn i munnen på barnet, tar barnet opp fort og ikke slik hun er vandt til å se foreldre gjøre. For min del høres det ut som om det er hardhendt men ikke så hardt at det gir skade på barnet (ut i fra hva hun forteller meg). Men at det er gjort med lite omsorg og empati mot barnet. 

Jeg er den onde x-en i hans øyne. Så jeg kan ikke si noe til han desverre. Moren til barnet har jeg ikke møtt. 

Bør jeg bare la det ligge? 

Hva ville du gjort om du fikk høre dette fra ditt barn? 

Anonymkode: c6a5c...3a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hørt på felles barn, og vært enig med henne i at jeg ikke synes det høres veldig bra ut. Samtidig ville snakket med henne om at man er ulike som personer og som foreldre. Så lenge det ikke er skadelig, er det på en måte greit.

Men jeg ville også snakket mye om at dersom hun blir urolig av det hun ser, og selv synes det er for voldsomt; så kan hun prøve å ta det opp med pappaen.

Noe avhengig av alder, så mener jeg at (større) barn bør støttes i hvordan kommunisere egne tanker og meninger, bl.a for å føle mestring og kanskje gjøre en forskjell.

Anonymkode: b193f...f0c

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...