AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #21 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan være psykosomatisk selv om du selv ikke er klar over det. Ta halv dose, og dropp b-kompleks. Hold deg til kun det ene som skal behandles. Spis mat rik på folat. Anonymkode: ce235...381 Hvordan kan det være det? Jeg er (var) jo ikke redd for å ta tilskudd, trodde det skulle hjelpe meg🤪 Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #22 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan lese her https://kinfertility.com.au/blog/guides-to-folate-methylated-folate#:~:text=While research has shown that,to do that for you. Anonymkode: ce235...381 Men det gjelder bare hvis man har det genet? er det noen ulemper ved å ta metylert dersom man ikke har det genet? leste også et sted på b12foreningen at metylert folat kunne påvirke nevrotransmittere og gi angst Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #23 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan det være det? Jeg er (var) jo ikke redd for å ta tilskudd, trodde det skulle hjelpe meg🤪 Anonymkode: 67ded...3e7 Man trenger ikke være bevisst redd for noe for å få en psykosomatisk reaksjon. Anonymkode: ce235...381 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #24 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det gjelder bare hvis man har det genet? er det noen ulemper ved å ta metylert dersom man ikke har det genet? leste også et sted på b12foreningen at metylert folat kunne påvirke nevrotransmittere og gi angst Anonymkode: 67ded...3e7 Men herlighet, hvis du leste at metylert folat kunne gi angst, så har du jo svar på spørsmålet ditt der. Ta et ikke-metylert, dropp b-kompleks. Anonymkode: ce235...381 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #25 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man trenger ikke være bevisst redd for noe for å få en psykosomatisk reaksjon. Anonymkode: ce235...381 Åh. Kan du forklare hvorfor? Hva kan man gjøre med det da? Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #26 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åh. Kan du forklare hvorfor? Hva kan man gjøre med det da? Anonymkode: 67ded...3e7 Har man først fått en angstreaksjon på noe eller har et overbelastet nervesystem, så er hjernen hele tiden på vakt etter "farer". Hva som hjelper deg i en sånn situasjon kan jeg ikke vite, men det viktigste er at du selv trosser det, ikke blir redd for symptomene og eksponerer deg for det, litt etter litt. Anonymkode: ce235...381
Ulven Skrevet 1. april 2025 #27 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men det gjelder bare hvis man har det genet? er det noen ulemper ved å ta metylert dersom man ikke har det genet? leste også et sted på b12foreningen at metylert folat kunne påvirke nevrotransmittere og gi angst Anonymkode: 67ded...3e7 Du er veldig stresset for at Methylfolat kan gi angst? Har du angst? For det kan isåfall forklare at du får psykosomatiske plager når du tar b-vitaminer. Personlig er min opplevelse at Methylfolat fungerer mye bedre enn annen folat, og øker verdiene fort. Man slipper konvertering og det er positivt. Men siden det kan gi angst eller irritabilitet i høye doser, er det smart å starte med en lav dose.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #28 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har man først fått en angstreaksjon på noe eller har et overbelastet nervesystem, så er hjernen hele tiden på vakt etter "farer". Hva som hjelper deg i en sånn situasjon kan jeg ikke vite, men det viktigste er at du selv trosser det, ikke blir redd for symptomene og eksponerer deg for det, litt etter litt. Anonymkode: ce235...381 Ja forstår det. Men er ikke angst sånn sett. Får kroppslige symptomer og problem med pulsen og forverring av det jeg allerede sliter med- altså symptolenen på mangelene. Men da må man bare ta tilskudd likevel og håpe det gir seg,? Merkelig at nervesystemet kan reagere på medisiner og mat da Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #29 Skrevet 1. april 2025 Ulven skrev (2 minutter siden): Du er veldig stresset for at Methylfolat kan gi angst? Har du angst? For det kan isåfall forklare at du får psykosomatiske plager når du tar b-vitaminer. Personlig er min opplevelse at Methylfolat fungerer mye bedre enn annen folat, og øker verdiene fort. Man slipper konvertering og det er positivt. Men siden det kan gi angst eller irritabilitet i høye doser, er det smart å starte med en lav dose. Nei ikke angst eller angst for å ta det. Ja så du har også hørt at metylert kan gi angst og irritabilitet…vet du hvorfor? Gjelder ikke det vanlig folsyre? Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #30 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja forstår det. Men er ikke angst sånn sett. Får kroppslige symptomer og problem med pulsen og forverring av det jeg allerede sliter med- altså symptolenen på mangelene. Men da må man bare ta tilskudd likevel og håpe det gir seg,? Merkelig at nervesystemet kan reagere på medisiner og mat da Anonymkode: 67ded...3e7 Ja, men du forstår ikke at det du beskriver her faktisk er angst. Anonymkode: ce235...381 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #31 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men herlighet, hvis du leste at metylert folat kunne gi angst, så har du jo svar på spørsmålet ditt der. Ta et ikke-metylert, dropp b-kompleks. Anonymkode: ce235...381 Er bare ikkemetyleer jeg har prøvd før. Men så leste jeg at det var skadelig da🤪 så blir gæli uansett. og fikk også reaksjon på ikkemetylert Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #32 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men du forstår ikke at det du beskriver her faktisk er angst. Anonymkode: ce235...381 Njæ, kan være med på at det er nervesystem som er overveldet og reagerer. Men jeg har ikke angst for det Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #33 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er bare ikkemetyleer jeg har prøvd før. Men så leste jeg at det var skadelig da🤪 så blir gæli uansett. og fikk også reaksjon på ikkemetylert Anonymkode: 67ded...3e7 At noen kan reagere betyr ikke at det er skadelig. Du er full av stress og angst uten at du forstår det selv. Som sagt flere ganger; dropp b kompleks, ta folat seperat. Ferdig. Anonymkode: ce235...381
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #34 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Njæ, kan være med på at det er nervesystem som er overveldet og reagerer. Men jeg har ikke angst for det Anonymkode: 67ded...3e7 Det at du hele tiden oppretter nye tråder og kupper andre sine tråder, med de samme spørsmålene om igjen og om igjen, er typisk angst. Anonymkode: ce235...381
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #35 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At noen kan reagere betyr ikke at det er skadelig. Du er full av stress og angst uten at du forstår det selv. Som sagt flere ganger; dropp b kompleks, ta folat seperat. Ferdig. Anonymkode: ce235...381 Ja masse stress ja. Og nervesystem på avveie. Forstår det. Men jeg har ikke angst/ og det er ikke en angstreaksjon på tilskuddene Anonymkode: 67ded...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #36 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja masse stress ja. Og nervesystem på avveie. Forstår det. Men jeg har ikke angst/ og det er ikke en angstreaksjon på tilskuddene Anonymkode: 67ded...3e7 Jeg orker ikke forklare dette flere ganger. Du er besatt av at det ikke skal være angst, og forstår ikke hvordan angst opptrer. Anonymkode: ce235...381
Jordnær Skrevet 1. april 2025 #37 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke psykisk nei. Ikke tilsetning heller. Tåler andre ting med samme… Er det ingen annen tenkelig årsak for å reagere med «uro og stress» på b vitamin? Anonymkode: 67ded...3e7 Jeg reagerte slik, og jeg hadde mangel omega 3 (Finn et godt omega 3 produkt, ikke tran). Etter å ha tatt omega 3 tålte jeg B vitaminer igjen og ble rolige av de, ikke urolig som du beskriver (kjenner meg godt igjen).
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #38 Skrevet 1. april 2025 Jordnær skrev (54 minutter siden): Jeg reagerte slik, og jeg hadde mangel omega 3 (Finn et godt omega 3 produkt, ikke tran). Etter å ha tatt omega 3 tålte jeg B vitaminer igjen og ble rolige av de, ikke urolig som du beskriver (kjenner meg godt igjen). Takk for svar. Ja det er en helt spesiell type følelse/reaksjon. Hvorfor ikke tran? Kanskje jeg får teste omega3 da. Spiser en del fisk, men kanskje det ikke er nok😅 Anonymkode: 67ded...3e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå