AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Del Skrevet 30. mars Når, hvor ofte og hvor mye tørrfôr gir dere? Anonymkode: 78a27...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Del Skrevet 30. mars Lurer på det samme. Jeg har to katter som er sultne konstant. Den ene er slank og den andre smellfeit. Så må redde den smellfete og slanke den litt. Anonymkode: 2ba10...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Del Skrevet 30. mars Jeg har 2 innekatter på hhv 3 kg og 4 kg (hellig birma, de er ganske små). Begge to får 20 gram med våtfor og 15 gram med tørrfôr morgen og kveld. Anonymkode: 62a0c...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Del Skrevet 30. mars Nettopp passet en katt som fikk tørrfôr 3 ganger i døgnet, ganske små porsjoner, og våtfôr en gang om dagen. Slank innekatt på 10 år. Anonymkode: 58aa3...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Del Skrevet 30. mars Min katt på snart 6 år hadde mat stående fremme helt til i fjor sommer da han begynte å legge på seg. Nå får han rundt 60 gram i døgnet fordelt på tre måltider, men han er utekatt så det er jo vanskelig å vite hvor mye han får i seg hvis han spiser ute også. Anonymkode: 42873...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min katt på snart 6 år hadde mat stående fremme helt til i fjor sommer da han begynte å legge på seg. Nå får han rundt 60 gram i døgnet fordelt på tre måltider, men han er utekatt så det er jo vanskelig å vite hvor mye han får i seg hvis han spiser ute også. Anonymkode: 42873...92c Han var 6,4 kg når jeg begynte å slanke han og nå er han litt over 6 kg. Anonymkode: 42873...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Del Skrevet 30. mars Katten min får 70gr tørrfôr daglig. Han er 6,2kg nå. Anonymkode: dda86...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:11 #8 Del Skrevet mandag kl 18:11 Her står tørrforet fremme hele tiden. Får våtmat to ganger til dagen. Er slank og fin. Er vel mest innekatter man må regulere maten til? Min er mye ute Anonymkode: 1c22a...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:57 #9 Del Skrevet tirsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 20.11): Her står tørrforet fremme hele tiden. Får våtmat to ganger til dagen. Er slank og fin. Er vel mest innekatter man må regulere maten til? Min er mye ute Anonymkode: 1c22a...5ae Det trodde jeg og. Helt til vi fikk katteluke og katten kunne spise når den ville. Da skjedde det noe. Anonymkode: 2ba10...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:05 #10 Del Skrevet tirsdag kl 21:05 Pleier å gi frokost, lunsj, middag og kvelds hvis jeg er hjemme hele dagen. Om jeg er på jobb blir det større frokost. Og er jeg borte hele dagen, middag og kvelds i ett. Han får tørrrfor i hovedsak, og mye vann. Våtfor ca ukentlig. Han får også litt kjøtt/fisk. Anonymkode: 01944...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:05 #11 Del Skrevet torsdag kl 00:05 Alltid fulle matskåler. Mye ute, begge er slanke. Gir sjeldent våtfôr, de deler en boks en gang i uken ca. Anonymkode: 3bd21...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:23 #12 Del Skrevet torsdag kl 00:23 Har to steriliserte katter, hun og han, på ca 9 mnd. De er foreløpig innekatter, og får tørrfór to fanger i døgnet, beregnet etter vekt jfr skalaen på fórsekken. Hunkatten legger litt lettere på seg enn hankatten, begge er sultne hele tiden… vi begynner å slippe de ut om et par måneder, og har vel kommet frem til at vi bare må prøve oss frem med maten siden de sikkert kommer til å spise ute også (forhåpentligvis! Bor på gård så er en del mus her 😫) og følge med på vekta. Anonymkode: dda7e...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:29 #13 Del Skrevet torsdag kl 00:29 Har en 11 år gammel kastrert hannkatt som sultet de første månedene av livet sitt, før jeg fant han, og nå legger lett på seg. Han er stor i størrelse og veier 6kg, noe veterinær sier vi burde holde, men helst litt under også. Han har holdt seg på rundt 6kg hele livet så langt, vi skjønte fort at vi måtte veie maten hans etter at han kom til oss. Han får 13x4. 13gr tørrfor for sterilisert senior, fire ganger om dagen. Noen lørdager innimellom får han en halv liten boks våtfor istedenfor den ene dosen med tørrfor. Han maser noen ganger litt før han skal få mat men kroppen hans vet når han pleier å spise så han maser kun rundt vanlig mattid. Anonymkode: 540ea...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:31 #14 Del Skrevet torsdag kl 00:31 P.S. han er utekatt ⬆️ Anonymkode: 540ea...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:58 #15 Del Skrevet torsdag kl 00:58 Jeg hadde maten fremme hele tiden, fire katter. Hankatten ble 7 kilo stor gutt men ikke spesielt tykk. Anonymkode: 3ace3...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet torsdag kl 03:32 #16 Del Skrevet torsdag kl 03:32 Følger anvisningen på posen og deler det på fire måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:23 #17 Del Skrevet torsdag kl 10:23 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har to steriliserte katter, hun og han, på ca 9 mnd. De er foreløpig innekatter, og får tørrfór to fanger i døgnet, beregnet etter vekt jfr skalaen på fórsekken. Hunkatten legger litt lettere på seg enn hankatten, begge er sultne hele tiden… vi begynner å slippe de ut om et par måneder, og har vel kommet frem til at vi bare må prøve oss frem med maten siden de sikkert kommer til å spise ute også (forhåpentligvis! Bor på gård så er en del mus her 😫) og følge med på vekta. Anonymkode: dda7e...204 Er ikke det litt sjeldent med mat to ganger i døgnet? Det anbefales mellom 5-8 måltider om dagen ser jeg:) Anonymkode: 1c22a...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:33 #18 Del Skrevet torsdag kl 10:33 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke det litt sjeldent med mat to ganger i døgnet? Det anbefales mellom 5-8 måltider om dagen ser jeg:) Anonymkode: 1c22a...5ae 2 ganger i døgnet er like bra som 3-4 eller mer. Det kommer helt an på aktivitetsnivå, helse, størrelse og rasen til katten, pluss mengden og innholdet i maten den får. Og så lenge katten er satt inn i rutinen så går det greit. Har aldri hørt om noen som faktisk mater kattene sine 5+ ganger i døgnet. Da lar de heller tørrfor stå fremme. Anonymkode: 76bf5...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet fredag kl 11:12 #19 Del Skrevet fredag kl 11:12 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 12.33): 2 ganger i døgnet er like bra som 3-4 eller mer. Det kommer helt an på aktivitetsnivå, helse, størrelse og rasen til katten, pluss mengden og innholdet i maten den får. Og så lenge katten er satt inn i rutinen så går det greit. Har aldri hørt om noen som faktisk mater kattene sine 5+ ganger i døgnet. Da lar de heller tørrfor stå fremme. Anonymkode: 76bf5...914 Dette er ikke naturlig for katter, særlig ikke når de får tørrfor eller våtfor fra butikken. Katter jakter på små dyr, så de spiser oftere enn rovdyr som tar en hel elg og spiser seg mett på den. Og bare for å si det, vil dere ha friske katter, så råfor dem. Og om dere ikke får det til, så få i alle fall i dem vått for, for tørrforet ødelegger nyrene til katter, da de sliter med å drikke nok om de ikke får væsken i foret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå