Gå til innhold

Kul jobb med mye ansvar og turnus, eller en dagjobb uten stress? Har barn på 4 og 9 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står i et av livets "store valg". Skal jeg velge en kul jobb med mye ansvar og stor mulighet til å klatre men med tung døgnkontinuerlig turnus og lønn på ca. 700,000 eller en dagjobb med lønn på 550,000 med null stress? Jobben med mye ansvar ligger en time unna, og har mulighet til å klatre i stilling, og jobben uten stress kan man ikke klatre, men ligger kun 15 min unna. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 4e390...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KOmmer an på hvilken støtte du har i dine barn far

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (Akkurat nå):

KOmmer an på hvilken støtte du har i dine barn far

Mannen min (barnas far) jobber 8 - 16 jobb, og bruker to timer i reisevei hver dag. Ts.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen min (barnas far) jobber 8 - 16 jobb, og bruker to timer i reisevei hver dag. Ts.

Hadde prioritert å flytte vekk fra Ytre Gokkistan og nærmere sivilisasjonen når både din og mannens jobb innebærer 2 t daglig reisevei 😱 

Anonymkode: 2304f...b47

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulighet for hjemmekontor for minst en av dere? Tenker dere kan få problemer med levering og henting i barnehage, og aks/sfo. Dere vil om jeg skjønner ha like lang reisevei begge to. 

Jeg er veldig der at det er viktig å prioritere familien, og i sær når barna er små, men jeg synes også det er viktig at det ikke alltid er kvinnen som skal velge en stilling med lavere lønn, og mindre muligheter for at familien AS skal gå rundt. 

Hvor lett er det å få samme muligheten igjen? Og hvor lett er det å få en mer «behagelig» stilling igjen senere? Jeg tror jeg hadde satset om en fikk kabalen med henting osv til å fungere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde prioritert å flytte vekk fra Ytre Gokkistan og nærmere sivilisasjonen når både din og mannens jobb innebærer 2 t daglig reisevei 😱 

Hehe, vi bor kun 20 min fra mannens arbeidsplass, men grunnet kø blir reisetiden en time hver vei. Bor i Lillestrøm, men han jobber på Oslo Vest. Ts.

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (5 minutter siden):

Mulighet for hjemmekontor for minst en av dere? Tenker dere kan få problemer med levering og henting i barnehage, og aks/sfo. Dere vil om jeg skjønner ha like lang reisevei begge to. 

Jeg er veldig der at det er viktig å prioritere familien, og i sær når barna er små, men jeg synes også det er viktig at det ikke alltid er kvinnen som skal velge en stilling med lavere lønn, og mindre muligheter for at familien AS skal gå rundt. 

Hvor lett er det å få samme muligheten igjen? Og hvor lett er det å få en mer «behagelig» stilling igjen senere? Jeg tror jeg hadde satset om en fikk kabalen med henting osv til å fungere. 

Det er nok mulig å få "den kule stillingen" senere også, så det er nok lurest med en jobb hvor jeg kommer hjem "uthvilt" hver dag enn at ungene ikke ser meg de dagene jeg jobber.. Lurer bare på om jeg blir lykkeligere i en behagelig jobb som ikke krever mye, eller om jeg blir lykkeligere av spennende arbeidsoppgaver - men om jeg da kanskje blir ulykkelig på hjemmebane :S Ts.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan ser dere for dere å løse dette? Har han mulighert for å levere/hente i skole/ SFO når du har vakter? Hvis ikke hvem skal da hente/ levere? 

Anonymkode: f21b9...9cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (10 minutter siden):

Når får du muligheten til at barna er små igjen?  

Hva er viktigst;

BArna?

Penger?

Hvor er energien når du endelig kommer hjem?

Anonymkode: 91904...7ec

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehe, vi bor kun 20 min fra mannens arbeidsplass, men grunnet kø blir reisetiden en time hver vei. Bor i Lillestrøm, men han jobber på Oslo Vest. Ts.

Hvorfor kan han ikke ta toget? Tar 15 min til Oslo S fra Lillestrøm. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg står i et av livets "store valg". Skal jeg velge en kul jobb med mye ansvar og stor mulighet til å klatre men med tung døgnkontinuerlig turnus og lønn på ca. 700,000 eller en dagjobb med lønn på 550,000 med null stress? Jobben med mye ansvar ligger en time unna, og har mulighet til å klatre i stilling, og jobben uten stress kan man ikke klatre, men ligger kun 15 min unna. Hva ville dere gjort? 

Med barn i bhg og småskolen og en mann med lang reisevei til/fra jobb så høres det jo ut som det er best for familien med en dagjobb for å klare hverdagslogistikken her og nå. Men kanskje en annen type jobb om noen år, når barna er større?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok mulig å få "den kule stillingen" senere også, så det er nok lurest med en jobb hvor jeg kommer hjem "uthvilt" hver dag enn at ungene ikke ser meg de dagene jeg jobber.. Lurer bare på om jeg blir lykkeligere i en behagelig jobb som ikke krever mye, eller om jeg blir lykkeligere av spennende arbeidsoppgaver - men om jeg da kanskje blir ulykkelig på hjemmebane :S Ts.

Å ta noen år hvor du prioriterer familien, kan være det helt riktige for deg 💚 Er jo en grunn til at en har rettigheter rundt deltid når barna er små. Er en kabal som skal gå rundt. Jeg tenkte først at dette var en stilling som var vanskelig å få, men om det ikke er det, så får du gjerne en ny mulighet. For meg høres det ut som du egentlig ønsker å ta vare på tiden med barna, og prioritere det, men den kule stillingen vekker noe i deg, men så kommer det gjerne en ny sjanse der senere? Å få utfordre seg selv er kjempeviktig, men jeg personlig hadde ikke vært lykke totalt sett, om jeg var ulykkelig hjemme. Lettere å håndtere kjedelige oppgaver på jobb, men ha det bra med mann og barn, enn motsatt. Det er meg da. Du må kjenne på hva som er viktigst nå. Forstår det er vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor kan han ikke ta toget? Tar 15 min til Oslo S fra Lillestrøm. 

Han jobber ikke i nærheten av togstasjonen. Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er viktigst;

BArna?

Penger?

Jeg er helt enig, og jeg skriver jo for og i mot, og stiller spørsmål. For meg er barna viktigst, men jeg kommer ikke til å dømme eller hakke på noen som tar andre prioriteringer. Viktig at TS finner ut hva hun selv ønsker. Jeg trodde først dette var en sjelden mulighet, og da hadde jeg gjerne prøvd, men Ts har svart på det, og da stiller det seg annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er viktigst;

BArna?

Penger?

Ja, det er barna som er viktigst. Definitivt. Å ha en kul jobb kan jeg vurdere senere. Ts. 

Skrevet

jeg ville umiddelbart si at du skulle prioritere en spennende jobb, men så ser jeg at det er en times reisetid.

Er ikke det litt langt, og spiser det ikke opp mye av de ekstra pengene når du bruker så mye tid på reise.

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å jobbe redusert i «den kule» jobben? Om det er muligheter for det kan du jo faktisk jobbe mindre og allikevel tjene det samme du gjør nå. 

Anonymkode: 5bc69...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde prioritert dagjobb uten stress. Småbarnslivet er hardt nok som det er. 

Anonymkode: 255db...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at du sikkert har jobbet turnus før og har erfaring med hvordan du tolererer det.

Jeg synes hvertfall det er en kjempebelastning å jobbe når andre har fri, høytider og helger. Jeg går 18-timers nattevakter og hele helger innimellom dagtidsjobbing og det merkes virkelig på kroppen etter hver eneste. Lite tid til å hente meg inn etter vakt. Dette tolereres sikkert enda dårligere jo eldre man blir og med små barn og mindre muligheter for å feks sove etter vakt. Turnusjobber er jo dessuten ofte forbundet med mindre fleksibilitet/mulighet for hjemmekontor.

I din situasjon ville jeg definitivt valgt dagtidsjobbing, hvertfall når differansen i lønn er så liten.

Jeg er sykehuslege, liker faget mitt og tjener ca 1,5 mill. Har ikke barn (ennå) delvis fordi jobben min er helt uforenelig med å ha barn. Kunne _aldri_ sett for meg å ha denne jobben etter at jeg har bikket 35 år, selv om det innebærer at jeg går drastisk ned i lønn.

Anonymkode: 07fa4...65e

• Nyttig 1
Skrevet

700.000 kr er ikke en stor nok inntekt til å ødelegge familiens døgnrytme. Kan du ikke finne noe mellomting? En bedre betalt jobb, men men faste arbeidstider?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...