Gå til innhold

Hvor lenge må man være på sykehus etter fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lenge må man være på sykehus etter fødsel om den har vært ukomplisert og alt er greit med barnet?

2.gangs fødende, og bor 2 timer unna sykehuset. 

Anonymkode: 7bcce...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dersom du ønsker og det ikke er komplikasjoner kan du reise hjem når du vil :) har jobbet på føden og vi holdt aldri igjen noen som ønsket å reise hjem.

Anonymkode: 8c872...316

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan dra når du vil det. ☺️

De ønsker ofte at du er 6 timer, men det er ikke fengsel så helt opp til deg! 

Anonymkode: 07b14...3e5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo reise hjem når du vil så lenge fødselen har gått bra og ungen har det bra. Dro selv hjem etter ca 6 timer etter alle mine 3 fødsler. Kjekt å komme hjem og slippe å sove på tomannsrom på sykehuset, i en vond seng med snorkende sidemann. Måtte bare kjøre tilbake neste morgen for standard legesjekk av den nyfødte. 

Anonymkode: c5833...a49

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vil helst ha deg ut så fort som mulig, så du må bare bli til noen har skrevet under på utskrivningspapirene.

Anonymkode: 2cbbe...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for svar dere 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men du må altså tilbake for nyfødtkontroll. Med to timer reisevei er det jo noe å vurdere, om det er verdt å ta den kjøreturen flere ganger vs å bare bli litt lenger på barsel.

Anonymkode: e1fbd...9ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du må altså tilbake for nyfødtkontroll. Med to timer reisevei er det jo noe å vurdere, om det er verdt å ta den kjøreturen flere ganger vs å bare bli litt lenger på barsel.

Anonymkode: e1fbd...9ce

Ja det er sant, 4 timer i bil er kanskje litt drøyt hvis man "kjenner seg som ei kjøttkake" nedentil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fødte forrige uke og jeg var på sykehuset totalt 12 timer. Reiste hjem 9 timer etter han ble født. Kom tilbake til 48-timerskontrollen.

Anonymkode: 39671...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er sant, 4 timer i bil er kanskje litt drøyt hvis man "kjenner seg som ei kjøttkake" nedentil. 

Du må ikke ta den på sykehuset, vi hadde hjemmefødsel og fikk en fastlege vi kjenner til å ta den hjemme hos oss. ☺️

Anonymkode: 07b14...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan vel reise hjem når du vil så fremt alt ved fødselen har vært ukomplisert og dere føler dere trygg, og legesjekken av babyen er gjort. Dro selv hjem bare noen timer etter fødselen (ca 8 t) 

Anonymkode: bafe5...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må jo uansett vente på føllingprøven hvis du ikke vil kjøre tilbake 

Anonymkode: b2f2d...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiste etter ca 12 timer. Måtte tilbake å ta blodprøve av baby da den var 48 timer. Glad jeg reiste hjem (midt i corona), men skulle gjerne ha sluppet den lange bilturen etterpå. Bor også langt borte fra sykehuset.

Anonymkode: 0271e...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor lenge må man være på sykehus etter fødsel om den har vært ukomplisert og alt er greit med barnet?

2.gangs fødende, og bor 2 timer unna sykehuset. 

Du blir sikkert sendt hjem etter 6 timer? Der jeg fødte var det barselhotell. Er i utgangspunktet punktet tre dager med førstemann om alt går greit. Gikk ikke fullt så greit så jeg var der i en uke ca. Med andremann ble jeg sendt hjem etter to dager. Hadde ikke villet dra før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...