Gå til innhold

Når du er den styggeste i rommet eller i sosiale settinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva føler du da? Om du er på noe med jobb, venner, eller familie, også vet du at du er den styggeste i rommet. Plager det deg? Eller du ser at andre har penere kjæreste en deg osv.

Anonymkode: 25755...b6a

Jeg føler meg stort sett som den stygge hver gang jeg er i en eller annen forsamling. 
Har med tiden skjønt at jeg nok ikke er det i andres øyne og jeg plages over hode ikke lenger av følelsen av å være den stygge.

Mann

Anonymkode: 94d99...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som mener dere er stygge må gjøre noe med selvbildet deres, for det er bare i hodet deres det sitter. 

Dere snakker dere selv ned og skylder på det om dere ikke får dere kjæreste bl.a.

Tro meg, jeg har vært der, men innsett at det er jo ikke sånn.

Det er andre kvaliteter enn utseende som er viktig, og man trenger ikke være modell for å bli likt av andre. Sure folk som synes synd på seg selv er derimot lite tiltrekkende.

Anonymkode: d9dd7...d71

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet som barn, og blant annet fortalte at jeg er stygg. Så man skulle kanskje tro at jeg enten følte meg stygg eller motsatt var sånn nå skal jeg jammen vise dem. Men jeg er ikke vokst opp med at utseende er så viktig. Og dessuten ligner jeg av utseende andre i familien som aldri ble mobbet for utseendet, så jeg skjønte at de bare ville være slemme. Stygg er ikke objektivt bortsett fra i ekstreme tilfeller med modell vs deformert ansikt. Men folk som ser ut som de tror de er stygge, "ER" stygt; selvhat er stygt. 

Jeg hadde også en periode som voksen der jeg hadde fedme pga sykdom. Og jeg opplevde ikke hets men ofte at folk så litt forundret på meg, liksom hvordan er du fornøyd med deg selv. Men jeg var uansett nygift på det tidspunktet, og følte meg alt annet enn stygg...

Jeg har de siste årene opplevd begge deler; både at folk sier at jeg er vakker, formfull og ifølge kjæresten verdens flotteste dame - og blir iblant sjekket opp av fremmede- samtidige som noen menn mener at jeg er upen, tjukk, maskulin etc. Som regel menn jeg har 0 interesse av å date selv, så er mystisk hvorfor de føler for å dele mangelen på tiltrekning. Jeg trenger ikke at alle synes jeg er dødspen, det er jo egentlig bare relevant i forhold og er heller ikke alt der.

Anonymkode: df4e5...c35

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 14.53):

Sånne ting tenker jeg aldri på. Jeg ser vel helt vanlig ut og kan sminke meg opp ganske bra eller se ut som et takras alt ettersom.

Jeg har en venninne som er utrolig opptatt av å vurdere seg selv opp mot alle andre hvis vi for eksempel går på byen. Alt fra tynnest/ tykkest/ yngst/ eldst/ vakker/stygg. Uansett er alltid hennes konklusjon at hun et på feil side av skalaen. Hun ser helt fin ut, kan være direkte pen når hun vil og ellers ihvertfall veldig ok/ bra. 

Jeg tror det sitter i hodet hennes, hun ble mobbet i barndommen. Det er kjempetrist at hun har det sånn. 

Anonymkode: 0fec7...2d5

Jeg har også et par venner uten selvtillit, men begge er pene personer. Det som er rart er at jeg synes faktisk de blir styggere av at de kaller seg selv stygge. De mister det gode utseendet sitt når de snakker ned om seg selv og det er som de setter opp en illusjon av stygghet og jeg tilslutt ikke greier å se noe annet enn den styggheten de maser om. 

Endret av Polyester
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...