Gå til innhold

Når du er den styggeste i rommet eller i sosiale settinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg helt ærlig virkelig aldri tenkt på. Jeg vurderer ikke folk ut i fra utseende. Dessuten er det sjelden jeg bare er sammen med folk av lik alder, og når man er en gruppe mennesker i alle aldre synes jo sånt enda mindre. 

Min utfordring blir hvis jeg tenker at alle de andre er flinkere enn meg, noe som selvsagt kan skje på jobb innimellom.

Men hvordan de ser ut er ikke viktig for livet mitt, så det ser jeg ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva føler du da? Om du er på noe med jobb, venner, eller familie, også vet du at du er den styggeste i rommet. Plager det deg? Eller du ser at andre har penere kjæreste en deg osv.

Anonymkode: 25755...b6a

Jeg er blitt så gammel at dette tenker jeg ikke på lenger. Jeg tror nok at jeg er sånn midt på treet når det gjelder det meste, men at personligheten min er det som gjør at folk blir interesserte i å snakke med meg. Hvis man evner å ha sosiale egenskaper, spiller utseendet liten rolle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva føler du da? Om du er på noe med jobb, venner, eller familie, også vet du at du er den styggeste i rommet. Plager det deg? Eller du ser at andre har penere kjæreste en deg osv.

Da besvimer jeg slik at jeg blir festens midtpunkt. 

Anonymkode: b7a31...3f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting tenker jeg aldri på. Jeg ser vel helt vanlig ut og kan sminke meg opp ganske bra eller se ut som et takras alt ettersom.

Jeg har en venninne som er utrolig opptatt av å vurdere seg selv opp mot alle andre hvis vi for eksempel går på byen. Alt fra tynnest/ tykkest/ yngst/ eldst/ vakker/stygg. Uansett er alltid hennes konklusjon at hun et på feil side av skalaen. Hun ser helt fin ut, kan være direkte pen når hun vil og ellers ihvertfall veldig ok/ bra. 

Jeg tror det sitter i hodet hennes, hun ble mobbet i barndommen. Det er kjempetrist at hun har det sånn. 

Anonymkode: 0fec7...2d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns utseende er lite viktig og er lite bevisst på hvem som er vakre og ikke. Syns liksom alle er vakre på sitt sett, og folk har gode og dårlige dager. Er mer opptatt av å være "vellykket" på andre vis. Gode jobber, lykkelige, robust familiesituasjon, håp og drømmer for fremtiden osv. 

Anonymkode: c998c...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er alltid den styggeste,  så det er hverdagen. 

Anonymkode: c84e6...25b

Samme her. Hvis det plager meg, så forlater jeg rommet. 

Anonymkode: 9cceb...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alltid den styggeste i alle sammenhenger, så det har jeg bare måttet lære meg å leve med. Den kjærestedelen av spørsmålet kan jeg ikke svare på, siden jeg har innsett for lenge siden at jeg er for stygg til at noen vil ha meg. 

Anonymkode: 57886...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vant til det, så det er liksom en del av pakka dersom man skal tilbringe tid med folk. 

Anonymkode: 74ae7...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan tenke at jeg er stygg i forhold til andre, men det er blitt mindre viktig nå enn før. Så har jeg dårlige perioder og da føler jeg meg veldig stygg igjen. Det er spor fra mobbing og andre opplevelser som fortsatt sitter i meg. Samboeren min synes at jeg er flott og da prøver jeg å tro på det.

Når jeg har kjæreste så tenker ikke jeg på at andre har kjæreste med bedre utseende enn min. Jeg er jo sammen med han på grunn av den totale pakken og jeg er mer enn godt nok fornøyd med hvordan han ser ut, så for meg er det en fremmed tanke å sitte og vurdere han opp mot andre. Jeg elsker jo han og da er det det som er viktig.

Anonymkode: 55179...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hele min tid på jorden aldri truffet noen jeg har tenkt på eller kalt for stygg. Slutt å tenke sånn om dere selv!

Anonymkode: 90fd6...c1a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seriøst aldri tenkt over det. Har sikkert mange ganger vært den styggeste i rommet, noen ganger den peneste, den morsomste etc etc. Det er jo øyet som ser. Det påvirker meg ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 6691c...d84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant med å være den styggeste i de fleste settinger. Men med alderen er jeg trygg nok til å ikke bry meg så mye. Noen må jo være den styggeste, men av å til er det skikkelig dritt.

Anonymkode: d14d4...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på. Hvem som er finest eller styggeste i rommet. Det høres jo helt psykt ut. Så det er heldigvis ikke noe jeg forholder meg til.

Anonymkode: 2fb5e...cfe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen pen person, men kan ikke si det er noe jeg tenker og føler på når jeg er sammen med andre. Jeg er som jeg er, på en måte. Jeg tenker med andre ord ikke over det. 

Anonymkode: 1199d...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel alltid tykkest i rommet, uten at det er noe jeg tenker nevneverdig over. 

Har kommet dit i livet (på tross av alvorlig mobbing/skolebytte etc som barn), at voksne mennesker med fokus på utseende, ikke er folk som deler mitt verdisyn og folk jeg håper viser det så fort som mulig så jeg kan sile dem vekk. Ikke motsatt. Stygg har jeg aldri vært.

Anonymkode: 34f84...a5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det har vært sånn for meg hele livet. Det er selvfølgelig trist, og jeg vet at jeg blir sittende mye alene. Tilpasser meg situasjonen, og gjør ikke så mye ute av meg.

Anonymkode: 2301e...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vet ikke, det er jeg aldri... 

Anonymkode: 1d3cd...6d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er som regel alltid tykkest i rommet, uten at det er noe jeg tenker nevneverdig over. 

Har kommet dit i livet (på tross av alvorlig mobbing/skolebytte etc som barn), at voksne mennesker med fokus på utseende, ikke er folk som deler mitt verdisyn og folk jeg håper viser det så fort som mulig så jeg kan sile dem vekk. Ikke motsatt. Stygg har jeg aldri vært.

Anonymkode: 34f84...a5d

Jeg vekker neppe negative reaksjoner med mitt utseende, men i mange situasjoner vil jeg være han med den tykkeste kjæresten. Jeg behøver ikke andres bekreftelse for å synes at hun er skjønn og flott, og som deg vil jeg ikke ha noe med sånne mennesker å gjøre som dømmer folk (negativt) etter utseende og kropp, eller har behov for å rangere folk "objektivt" etter utseende.

For meg fremstår det som overfladisk, tåpelig og umodent, ikke noe jeg forventer av voksne mennesker i min omgangskrets. 

Anonymkode: 4c0a8...bc9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke over det i rom med folk jeg kjenner. Jeg vet jeg er styggest, men det tillegger jeg ingen vekt så lenge det er gode venner, familie eller kollegaer. Når det er ukjente og på offentlige steder plager det meg en del. Føler ofte folk stirrer på meg.

Anonymkode: 501e0...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...