Gå til innhold

Piercing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når lar dere barna ta piercing / hull i ørene , andre steder enn øreflipp ? 

Anonymkode: a0c25...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dattera tog hull i ørene når hun var 5 første gang, men da fikk hun infeksjon så hun tog nye da hun var 9 år. Hun har 2 hull i vær øre. Når hun ble 12 år tog hun percing I navln og når hun ble 13 år tog hun percing I nesa.

Vi snakket mye om hvordan det vil se ut om hun velger og ta det ut, og at det blir arr etterpå. Hun tenkte og spurte i ca 1 år innen hun fikk lov til og ta i naveln, og to år før hun fikk lov og ta den i nesa.

Anonymkode: d375f...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dattera tog hull i ørene når hun var 5 første gang, men da fikk hun infeksjon så hun tog nye da hun var 9 år. Hun har 2 hull i vær øre. Når hun ble 12 år tog hun percing I navln og når hun ble 13 år tog hun percing I nesa.

Vi snakket mye om hvordan det vil se ut om hun velger og ta det ut, og at det blir arr etterpå. Hun tenkte og spurte i ca 1 år innen hun fikk lov til og ta i naveln, og to år før hun fikk lov og ta den i nesa.

Er det i det hele tatt noen studioer som piercer 12-åringer?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

DEN GANG DA, HVER GANG NÅR

Anonymkode: 69ad7...eb2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 16-årsgrense? Kommer ikke til å nekte hvis hun vil ha når hun er gammel nok. For jeg tror ikke det fører til et godt fohold hvis man nekter barna å uttrykke seg.

Men vil be henne tenke seg godt om. Tungepiercing får hun ikke ta før hun er 18. Det kan ødelegge tennene. 

Anonymkode: 5da7f...972

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (28 minutter siden):

sikkert "syden". Useriøst, ev. troll. 

Anonymkode: 5da7f...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

minister-mio skrev (52 minutter siden):

Ja det er det, og nei jeg er ikke et troll som noen skrev. Dattern min er ikke den eneste som har tatt hull i naveln i klassen sin, men hun var den første. Nå er dom runt 5-6 stykken som har tatt og de andre tog rett etter.

Det er ikke noen lov som sier dom må være en viss alder, det er det studioet som velger selv men mange velger og ha samme aldersgrense. Den vi går til må du kun ha forelders samtykke og at foreldern er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si 18 år, med mindre ungdommen kan vise modenhet og ansvar. Dersom hun f.eks. sparer opp penger selv over tid, og over tid viser at hun kan ta ansvar for rengjøring, så vil jeg kunne vurdere å gi tillatelse tidligere. 

Anonymkode: 024c7...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk lov da hun var 16, mot at hun betalte selv. Hun måtte ha tillatelse/godkjenning av foresatt, og det fikk hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Når lar dere barna ta piercing / hull i ørene , andre steder enn øreflipp ? 

Anonymkode: a0c25...e7b

Tenker hull i ørene når de vill, rundt 5-6 åra. Percing i mage, tunge osv 18 år.

Anonymkode: a003f...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dumme valg må hun stå for selv når hun er 18, frem til da bestemmer jeg. Om hun skulle "snike seg til" å ta piercing når hun er 16 er ikke det noe krise, men navelpiercing på 12-13 åringer....? 

Anonymkode: e97c7...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er 12 og aldri i verden om hun får ta piercing i navelen , men jeg vet at noen av jentene i 7 fikk lov i fjor 😳 sinnsykt ! Hun får ta når hun er gammel nok til å ikke måtte ha tillatelse fra en voksen . 

Anonymkode: 81e90...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...