AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:15 #1 Del Skrevet søndag kl 11:15 Altså.. hver gang jeg baker med tørrgjær så ser den slik ut. Dette er før heving. Man ser jo de gjer-kornene godt i deigen. Jeg ville tenkt at de burde løse seg opp? Har vært innom tanken å blande det ut i litt av væsken på forhånd, men det leser jeg at det i utgangspunktet ikke skal. Men skal det se slik ut da? Blander jeg kun i det tørre så er det ikke nok væske til å løse det opp i blandingen åpenbart. Anonymkode: 079a9...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:20 #2 Del Skrevet søndag kl 11:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså.. hver gang jeg baker med tørrgjær så ser den slik ut. Dette er før heving. Man ser jo de gjer-kornene godt i deigen. Jeg ville tenkt at de burde løse seg opp? Har vært innom tanken å blande det ut i litt av væsken på forhånd, men det leser jeg at det i utgangspunktet ikke skal. Men skal det se slik ut da? Blander jeg kun i det tørre så er det ikke nok væske til å løse det opp i blandingen åpenbart. Anonymkode: 079a9...65f Ser merkelig ut, ja. Anonymkode: 0777f...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:24 #3 Del Skrevet søndag kl 11:24 Hender deigen min og ser slik ut,men pleier å bli greit produkt når det er stekt uansett😅 Anonymkode: 57fa1...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:27 #4 Del Skrevet søndag kl 11:27 Aldri opplevd at deigen ser slik ut men jeg blander alltid tørrgjær i væsken først. Anonymkode: 27e03...e39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:27 #5 Del Skrevet søndag kl 11:27 Jeg og blander alltid tørrgjær i væsken først. Anonymkode: a7ac2...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:28 #6 Del Skrevet søndag kl 11:28 Hva er temperaturen på væsken du har i? Og hvor lenge elter du? Anonymkode: e21c3...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:29 #7 Del Skrevet søndag kl 11:29 Man blander det ut i væsken først, ja. Som skal være ca 37 grader Anonymkode: 90025...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:30 #8 Del Skrevet søndag kl 11:30 Jeg blander alltid gjæren i væsken først. Tipper du ikke elter lenge nok og at du kanskje tilsetter fettet tidlig i bakingen? Vent med smør eller olje til glutenutviklingen er i gang, da får du bedre resultat. Anonymkode: 74627...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:30 #9 Del Skrevet søndag kl 11:30 Den så veldig merkelig ut. Anbefaler på det sterkeste gjærbakstoppskriftene til Elin Vatnar Nilsen fra Krem.no, de har revolusjonert min gjærbakst. Anonymkode: f29f7...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:33 #10 Del Skrevet søndag kl 11:33 Man kan blande tørrgjær i væsken, men det er jo anbefalt å blande det i det tørre. Man skal bruke litt høyere temperatur på væsken når man bruker tørrgjær, fordi den blir avkjølt i kontakt med det tørre. Uansett bør deigen eltes ganske lenge for å få et bra resultat. Anonymkode: 9be79...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet søndag kl 11:33 #11 Del Skrevet søndag kl 11:33 Jeg blander gjæren i det tørre, men har aldri opplevd å se gjæren slik i deigen🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:42 #12 Del Skrevet søndag kl 11:42 Jeg tipper du har litt lite væske i og eller deigen for kort. Jeg har alltid tørrgjær i det tørre og opplever aldri dette, men for, den litt utålmodige, sønnen min, skjer dette hvert gang. Anonymkode: 8c372...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #13 Del Skrevet søndag kl 11:56 Fulgte oppskriften til punkt og prikke. Samme med en annen oppskrift i går. produsent av gjær anbefaler ikke å blande ut i væsken i forkant, men lurer på om jeg skal starte med det. ts Anonymkode: 079a9...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:04 #14 Del Skrevet søndag kl 12:04 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fulgte oppskriften til punkt og prikke. Samme med en annen oppskrift i går. produsent av gjær anbefaler ikke å blande ut i væsken i forkant, men lurer på om jeg skal starte med det. ts Anonymkode: 079a9...65f Jeg gjør alltid det, ingen problemer. Mine deiger har aldri sett ut som din. Anonymkode: 4cea7...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:06 #15 Del Skrevet søndag kl 12:06 Den deigen ser veldig tørr ut, virker som den har for lite væske til å løse opp gjæren. Man kan ikke bare følge oppskriften alltid, fordi vanninnholdet i mel varierer, og i tillegg tørker det ut under lagring. Oppskrifter er en ting, men man må justere mengden vann så det blir passe deig avhengig av melet man har for hånden. Anonymkode: e99c6...947 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:12 #16 Del Skrevet søndag kl 12:12 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Man blander det ut i væsken først, ja. Som skal være ca 37 grader Anonymkode: 90025...bc1 Trenger ikke være 37 grader hvis man elter det lenge nok. Det blir for varm deig hvis man elter lenge etter å ha brukt så varm væske. Letingen gjør nemlig deigen varm. Jeg elter i ca 20 minutt til sammen og bruker kjøleskapskald væske. Da blir deigen god og varm når den er ferdig eltet. Anonymkode: a7ac2...530 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå