AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:13 #21 Del Skrevet søndag kl 13:13 Den besteborgerlige tonen her minner meg veldig om denne Anonymkode: d16ad...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:16 #22 Del Skrevet søndag kl 14:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å laste ned en fil er ikke stjeling i seg selv, det er ikke et objekt som forsvinner eller reduseres i omfang. Anonymkode: d09f6...5b1 Jo, det er stjeling. Anonymkode: f3194...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet mandag kl 18:46 #23 Del Skrevet mandag kl 18:46 Du ville ikke stjålet en bil også, vel?? Ville du rappa en veske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet mandag kl 18:51 #24 Del Skrevet mandag kl 18:51 Du bidrar til piratvirksomhet ved å laste ned filmen, pga at du samtidig laster opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:59 #25 Del Skrevet mandag kl 18:59 I min moralske notisbok er dette helt greit. Jeg kan ikke utstå kino fordi det har blitt for bråkete og heftig for meg og jeg går derfor ikke på kino lenger. Desverre for jeg elsker film og har vært en hyppig bruker av kinoer. Alt er bare drønn av bass og volum tredve hakk høyere enn nødvendig og alle filmer er nå på langt over to timer, alt for lenge for full oppmerksomhet og komfortabel blære for min del. Jeg trenger en femminutter midtveis for å nyte hele filmen. Jeg betaler gjerne for å se den hjemme. Anonymkode: 10b81...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:05 #26 Del Skrevet mandag kl 19:05 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I min moralske notisbok er dette helt greit. Jeg kan ikke utstå kino fordi det har blitt for bråkete og heftig for meg og jeg går derfor ikke på kino lenger. Desverre for jeg elsker film og har vært en hyppig bruker av kinoer. Alt er bare drønn av bass og volum tredve hakk høyere enn nødvendig og alle filmer er nå på langt over to timer, alt for lenge for full oppmerksomhet og komfortabel blære for min del. Jeg trenger en femminutter midtveis for å nyte hele filmen. Jeg betaler gjerne for å se den hjemme. Anonymkode: 10b81...308 Helt greit å betale for å se film hjemme, men da betaler man for streaming. Det hjelper ikke å betale kinoen. Anonymkode: f3194...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:08 #27 Del Skrevet mandag kl 19:08 Er detinnafor å ta en brus, om man betaler den andre? Begge leveres jo til pant etterpå Anonymkode: 61f7f...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:08 #28 Del Skrevet mandag kl 19:08 Problemet med at du laster ned er at det opprettholder et marked for de som lager slik at du kan laste ned. Du må gjerne kjøpe billett på kino og ikke bruke den, men det viktigste du kan gjøre for å støtte er å unngå ulovlig nedlastning. Der utgjør du en forskjell, jo flere som gjør det jo mindre marked blir det. Du veier ikke opp noen ting ved kinobilletten. Anonymkode: dd9cd...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:20 #29 Del Skrevet mandag kl 19:20 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt greit å betale for å se film hjemme, men da betaler man for streaming. Det hjelper ikke å betale kinoen. Anonymkode: f3194...f0f Det hjelper at man betaler kinoen jo, selvfølgelig gjør det det. Ikke alle filmer blir gjort tilgjengelig på streaming på en slik måte at det vektes slik. Betalte kinobiletter vektes. Om man kan kjøpe filmen hjemme og gjør det så er det selvfølgelig bedre enn nedlasting, spesielt uten å betale for den men å betale og så laste ned utlignes som sagt i min moralske bok. At du er uenig er din ting☺️ Anonymkode: 10b81...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:24 #30 Del Skrevet mandag kl 19:24 Moralsk vil jeg si det er greit nok. Juridisk er det jo ikke det. Anonymkode: ac1cf...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:26 #31 Del Skrevet mandag kl 19:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det hjelper at man betaler kinoen jo, selvfølgelig gjør det det. Ikke alle filmer blir gjort tilgjengelig på streaming på en slik måte at det vektes slik. Betalte kinobiletter vektes. Om man kan kjøpe filmen hjemme og gjør det så er det selvfølgelig bedre enn nedlasting, spesielt uten å betale for den men å betale og så laste ned utlignes som sagt i min moralske bok. At du er uenig er din ting☺️ Anonymkode: 10b81...308 Du betaler noen andre enn de som skal ha penga. Du kan ikke ta en sjokolade i en butikk og betale i en annen, selv om sjokoladen er laget samme sted. At jeg er uenig med deg er ikke "min ting" fulgt av spydigsmiley, det er loven. Anonymkode: f3194...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:36 #32 Del Skrevet mandag kl 19:36 Jeg ser ikke helt vitsen med det. Du kjøper jo kinobillett for å se filmen på kino. Å kjøpe kinobillett og se filmen hjemme høres bare ut som bortkastede penger i mine ører. Du støtter jo ingen ved å gjøre det. Anonymkode: 3cfee...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:43 #33 Del Skrevet mandag kl 19:43 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du betaler noen andre enn de som skal ha penga. Du kan ikke ta en sjokolade i en butikk og betale i en annen, selv om sjokoladen er laget samme sted. At jeg er uenig med deg er ikke "min ting" fulgt av spydigsmiley, det er loven. Anonymkode: f3194...f0f At du synes jeg er spydig basert på en smiley er ihvertfall din personlige ting for det er jeg ikke. Jeg skriver ikke om loven heller men om min personlige moralske kodex. Min, ikke din. Min, ikke en dom over din. Vi er uenige, loven er enig med deg, jeg er det ikke. Det er ikke en debatt engang. Du er uenig og det er jeg helt OK med. Eksempelet med sjokolade er bra det og der er jeg enig. Jeg er det alikevel ikke med kino☺️ Anonymkode: 10b81...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:50 #34 Del Skrevet mandag kl 19:50 Her var det gode borgere som virkelig kan «kaste den første stenen». Tror absolutt ingenting på at noen er så hederlige i det virkelige liv, men her på kg er det viktig at anonyme brukere kjefter pga noe så uvesentlig som en nedlastet film. Absolutt ingen her som lastet ned på piratebay eller hadde popcorntime? Popcorntime var tider det, en god tid! Anonymkode: ef28b...b5f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:58 #35 Del Skrevet mandag kl 19:58 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 12.23): Å laste ned en fil er ikke stjeling i seg selv, det er ikke et objekt som forsvinner eller reduseres i omfang. Anonymkode: d09f6...5b1 Om du unnlater å betale 100 kroner for en tjeneste eller stapper hånda ned i kassen på Rema og napper en hundrelapp er akkurat det samme. Bedriften taper akkurat like mye penger. Anonymkode: 6d4d8...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:05 #36 Del Skrevet mandag kl 20:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du unnlater å betale 100 kroner for en tjeneste eller stapper hånda ned i kassen på Rema og napper en hundrelapp er akkurat det samme. Bedriften taper akkurat like mye penger. Anonymkode: 6d4d8...394 Forskjellen her er at man betaler. Man betaler for kinoen men ser filmen et annet sted. Akkurat like mange ser filmen, den sees ikke flere eller færre ganger, stedene er ulike men prosusentene av filmen får jo pengene de mener én visning til ett par øyne er verdt. Om en er to som ser filmen og bare betaler for en bilett så er saken litt anneledes igjen. Da stjeler man mer verdi enn man har betalt for. Anonymkode: 10b81...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:17 #37 Del Skrevet mandag kl 20:17 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Forskjellen her er at man betaler. Man betaler for kinoen men ser filmen et annet sted. Akkurat like mange ser filmen, den sees ikke flere eller færre ganger, stedene er ulike men prosusentene av filmen får jo pengene de mener én visning til ett par øyne er verdt. Om en er to som ser filmen og bare betaler for en bilett så er saken litt anneledes igjen. Da stjeler man mer verdi enn man har betalt for. Anonymkode: 10b81...308 Jeg siterte ikke trådstarter, men vedkommende som kom med påstanden om at å laste ned en film ikke er stjeling i seg selv. Anonymkode: 6d4d8...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:24 #38 Del Skrevet mandag kl 20:24 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Forskjellen her er at man betaler. Man betaler for kinoen men ser filmen et annet sted. Akkurat like mange ser filmen, den sees ikke flere eller færre ganger, stedene er ulike men prosusentene av filmen får jo pengene de mener én visning til ett par øyne er verdt. Om en er to som ser filmen og bare betaler for en bilett så er saken litt anneledes igjen. Da stjeler man mer verdi enn man har betalt for. Anonymkode: 10b81...308 Du betaler til feil sted. Og prøver å rettferdiggjøre det. Like dumt som de som sniker på trikken fordi de mener trikken ikke er bra nok. Anonymkode: f3194...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:31 #39 Del Skrevet mandag kl 20:31 Nei, det er det ikke. Du støtter ulovlig strømming, fordi de vil tjene på at du bruker siden deres. Kinofilmer tar ikke lang tid å komme ut til strømming på nett lovlig. Viaplay, tv2, youtube m.m. har mulighet for å leie og å kjøpe filmer. Anonymkode: e3f06...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:32 #40 Del Skrevet mandag kl 20:32 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Forskjellen her er at man betaler. Man betaler for kinoen men ser filmen et annet sted. Akkurat like mange ser filmen, den sees ikke flere eller færre ganger, stedene er ulike men prosusentene av filmen får jo pengene de mener én visning til ett par øyne er verdt. Om en er to som ser filmen og bare betaler for en bilett så er saken litt anneledes igjen. Da stjeler man mer verdi enn man har betalt for. Anonymkode: 10b81...308 Det er ingen forskjell. Og de ulovlige nettsidene tjener penger på at folk bruker sidene deres. Om du betaler eller ikke, så støtter du en skitten bransje. Anonymkode: e3f06...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå