Sirah Skrevet 30. mars #41 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man trenger kun oppkjøring. Kanskje greit å ta noen kjøretimer også om man ikke har erfaring med giring, men man må ikke gå gjennom hele opplæringen på nytt. Anonymkode: 2bd34...502 Ok det høres jo veldig greit ut Om man har øvelseskjørt en del og har lappen fra før av så burde jo det være ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #42 Del Skrevet 30. mars Stor pike skrev (5 timer siden): Min dustete sønn som holder på med lappen, sluttet med manuell som han kjører nydelig med, og gikk over til automatisk. Vi har presset på for at han skal ta manuell. Jeg har ikke gitt opp enda. Han mestrer det jo så bra. La han velge selv Anonymkode: da87d...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #43 Del Skrevet 31. mars Mt3 skrev (13 timer siden): Om du havner i ulykke på glatt føre med sommerdekk så får du avkortning på forsikringen selv om det ikke nødvendigvis er dekkene som har skylden Nei, det er ingen automatikk i at det fører til avkorting. Dette gjelder: Ansvarsforsikringen gjelder vanligvis, men du kan bli økonomisk ansvarlig hvis dekkene bidro til ulykken Kaskoforsikringen kan bli avvist eller redusert hvis selskapet mener sommerdekkene økte risikoen. Personskadeerstatning kan også bli påvirket. Bruk av sommerdekk på vinterføre kan også gi deg bot fra politiet. Anonymkode: 3be09...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #44 Del Skrevet 31. mars TinaChristina skrev (20 timer siden): Skulle egentlig bare vært krav om å kjøre opp med manuelt spør du meg. Man bruker litt tid å lære seg det, kjører opp, også kan du kjøpe deg en bil med automatgir hvis det er det du foretrekker🤷♀️ Manuell er bare tull. Det er tryggere med automat siden det er mer fokus på selve kjøringen. Snart er det ikke biler med manuell å få kjøpt heller. Alle kjøper automat nå. Du kan kjøre i retro-bilen din. Jeg går for moderne biler. Anonymkode: 27af3...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #45 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Manuell er bare tull. Har det slått deg at de som tar lappen ofte er unge mennesker med begrenset økonomi? Med budsjett på 50k er det 3 ganger så mange manuelle biler til salgs som med automat. Anonymkode: 3be09...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #46 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har det slått deg at de som tar lappen ofte er unge mennesker med begrenset økonomi? Med budsjett på 50k er det 3 ganger så mange manuelle biler til salgs som med automat. Anonymkode: 3be09...dd9 De er gjerne billig i innkjøp, men er svindyre i drift. Anonymkode: e03ae...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 31. mars #47 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Manuell er bare tull. Det er tryggere med automat siden det er mer fokus på selve kjøringen. Snart er det ikke biler med manuell å få kjøpt heller. Alle kjøper automat nå. Du kan kjøre i retro-bilen din. Jeg går for moderne biler. Anonymkode: 27af3...d89 Jeg har en ganske ny bil. Med automatgir. Men jeg står fortsatt for det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #48 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 13.27): Jeg fant også dette svaret da jeg googlet, men syntes svaret var så vagt. Derfor jeg lurte på om noen her visste noe mer konkrekt Anonymkode: a335a...527 Hva er vanlig straff for å kjøre uten førerkort? Jo, tap av førerretten, bot, fengsel og ved gjentatte episoder inndragning av bilen. Er det verdt å gjøre noe så dumt, når du kan kjøre opp på manuell og kjøre lovlydig? Spørsmålet ditt er like teit, som han som fikk beskjed om at der var radarkontroll mellom A og B. Ved neste møte så hadde vedkommende blitt tatt, i radarkontroll på strekket. Han hadde da kjørt så mye for fort at han nesten mistet førerkortet. Anonymkode: bb05e...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #49 Del Skrevet 31. mars Kjør opp manuelt. Du blir hemmet med å ikke ha den lappen. Anonymkode: 6c4a2...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #50 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er gjerne billig i innkjøp, men er svindyre i drift. Anonymkode: e03ae...375 Aldri hatt så dyr i drift bil som den med automatgir, måtte bytte olje to ganger på den, kostet over 7000 pr gang. Anonymkode: e5f69...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 31. mars #51 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Aldri hatt så dyr i drift bil som den med automatgir, måtte bytte olje to ganger på den, kostet over 7000 pr gang. Anonymkode: e5f69...6a5 Jeg regner med at sammenligningen var ment mot elbiler, ikke fossilbiler med automat. Noe annet gir ikke mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå