AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Del Skrevet 30. mars Som tittelen sier, noen som vet hva boten ligger på hvis man blir tatt med å kjøre manuell bil, når man kun har sertifikat på automat? Ønsker kun saklige svar Anonymkode: a335a...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Del Skrevet 30. mars Hvis du blir tatt for å kjøre en manuell bil med et førerkort som kun tillater automatgir, regnes dette som kjøring uten gyldig førerkort. Dette kan føre til en bot, og størrelsen på boten kan variere avhengig av politidistriktet. I tillegg risikerer du å miste førerkortet. Ved en ulykke kan forsikringsselskapet også nekte å dekke skadene, noe som kan gjøre situasjonen enda dyre Anonymkode: 59342...e35 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du blir tatt for å kjøre en manuell bil med et førerkort som kun tillater automatgir, regnes dette som kjøring uten gyldig førerkort. Dette kan føre til en bot, og størrelsen på boten kan variere avhengig av politidistriktet. I tillegg risikerer du å miste førerkortet. Ved en ulykke kan forsikringsselskapet også nekte å dekke skadene, noe som kan gjøre situasjonen enda dyre Anonymkode: 59342...e35 Jeg fant også dette svaret da jeg googlet, men syntes svaret var så vagt. Derfor jeg lurte på om noen her visste noe mer konkrekt Anonymkode: a335a...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Del Skrevet 30. mars Boten er vanligvis 8000 og muligens noen ukers fengsel i tillegg. Anonymkode: 38702...dd5 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fant også dette svaret da jeg googlet, men syntes svaret var så vagt. Derfor jeg lurte på om noen her visste noe mer konkrekt Anonymkode: a335a...527 Det er ikke noe mer konkret svar å komme med. Straffen kommer an på politidistrikt og situasjonen. Men vanligvis ligger bøtene fra 8000,- og oppover. Anonymkode: d1d9a...d25 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Del Skrevet 30. mars For mindre enn 8000 kr kan du kjøre opp på manuell også, problemet løst Anonymkode: 6274b...e75 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fant også dette svaret da jeg googlet, men syntes svaret var så vagt. Derfor jeg lurte på om noen her visste noe mer konkrekt Anonymkode: a335a...527 Dette er ikke vagt. Anonymkode: e03ae...375 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 30. mars #8 Del Skrevet 30. mars Latterlig straff. Om få år blir det nok tillatt for alle å kjøre manuelt gir, uansett hva man har kjørt opp på. Akkurat som det alltid har vært i f.eks USA. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Del Skrevet 30. mars Jeg kjenner en som gjorde det og vedkommende ble fratatt førerkortet sitt og fikk bot. Usikker på hva boten var, men det ble regnet som å kjøre uten førerkort. Anonymkode: 0efcf...8e3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 30. mars #10 Del Skrevet 30. mars Om du skal kjøre manuelt, så ta en oppkjøring på det. Ellers risikerer du å bli tatt for å kjøre uten førerkort. Etter oppkjøring kan du kjøre både manuelt og automat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #11 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Boten er vanligvis 8000 og muligens noen ukers fengsel i tillegg. Anonymkode: 38702...dd5 Ja jøss. Anonymkode: 3b3ec...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #12 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner en som gjorde det og vedkommende ble fratatt førerkortet sitt og fikk bot. Usikker på hva boten var, men det ble regnet som å kjøre uten førerkort. Anonymkode: 0efcf...8e3 Jepp. Jeg kjenner også et par stykker som har gjort det samme, og selvsagt ble de fratatt førerkortet i tillegg til bot. Er nok betydelig billigere å ta oppkjøring for manuelt gir, ja. Hvis selvtilliten angående kjøring av bil med manuell girkasse er så høy at man gjør det uten ledsager, ja da klarer man vel uten problemer å bestå førerprøven også. Anonymkode: 2da66...0f0 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #13 Del Skrevet 30. mars Kjøring uten gyldig førerkort er relativt alvorlig. Anonymkode: 454cc...acb 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #14 Del Skrevet 30. mars 8000 kr er jo mye mer enn hva oppkjøringen på manuell koster, har oppfordret barna til å ta manuell, selv om de har valgt å kjøpe automat i etterkant Anonymkode: 6274b...e75 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #15 Del Skrevet 30. mars Det er helt ulovlig. Syns du det er for vagt til å forstå? Kommer du i en ulykke som må du mest sannsynlig ta all skyld og betale for alt. Fordikringen gjelder ikke i det hele tatt. Det kan bli dyrt både på den ene og andre måten. Anonymkode: a2dcd...619 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #16 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fant også dette svaret da jeg googlet, men syntes svaret var så vagt. Derfor jeg lurte på om noen her visste noe mer konkrekt Anonymkode: a335a...527 Er jo ikke vagt i det hele tatt. De anser det som at du kjører uten lappen og gir deg en bot. I tillegg kan du miste lappen du allerede har. Anonymkode: 54e23...474 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #17 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 8000 kr er jo mye mer enn hva oppkjøringen på manuell koster, har oppfordret barna til å ta manuell, selv om de har valgt å kjøpe automat i etterkant Anonymkode: 6274b...e75 Enig med deg der. Ihvertfall for ungdom som ser for seg en lite karriere i feks militære. Der har de vel knapt noe på automat eller el. Anonymkode: a2dcd...619 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #18 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fant også dette svaret da jeg googlet, men syntes svaret var så vagt. Derfor jeg lurte på om noen her visste noe mer konkrekt Anonymkode: a335a...527 Det er ikke vagt, du kan miste lappen og få bøter på mange tusen. Hva mer konkret vil du? Anonymkode: e1d5f...626 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #19 Del Skrevet 30. mars -jk- skrev (2 timer siden): Latterlig straff. Om få år blir det nok tillatt for alle å kjøre manuelt gir, uansett hva man har kjørt opp på. Akkurat som det alltid har vært i f.eks USA. Enig, og en lærer seg relativt raskt å håndtere manuell girkasse, hvis ikke blir en nå stående der som en dust 😅 Er nok uansett lurt å øve litt med noen som kan dette først 😊 Anonymkode: bf746...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. mars #20 Del Skrevet 30. mars Billigere å ta oppkjøring med manuell så en har lov å kjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå