AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:33 #1 Del Skrevet søndag kl 10:33 Hei! Jeg begynner å bli ekstremt lei av turnuslivet, og nå når jeg planlegger barn så ønsker jeg meg et friere liv. Drømmen er å kunne jobbe 100% hjemmefra, slik at jeg kan dra hvor jeg vil når jeg vil, og reise mye mer. Eneste slike jobber jeg kan komme på for leger er DrDropin, Kry og lignende. Noen som vet om man må forvente å gå ned veldig mye i lønn om man velger slike jobber? Evt har noe andre kreative løsninger på hvordan leger kan jobbe på nett? Anonymkode: 62b9e...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:19 #2 Del Skrevet søndag kl 18:19 Om du hadde hatt legeutdanning så hadde du vist svaret på dette. Ingen kommer til å ansette livets harde skole leger. Dette er bare enda ett patetisk innlegg skapt for ja... ikke noe.. Anonymkode: e6ddd...540 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:53 #3 Del Skrevet søndag kl 19:53 Merkelig å være lege og spørre om dette på KG… Jeg kjenner to som jobber for Dr.Dropin, det er i aller høyeste grad en jobb der man må være tilstede. En er spesialist i allmennmedisin men orker ikke jobbe som fastlege pga alle gjengangerne med nav mas, en annen er spesialist i en kirurgisk gren og gjør det som ekstrajobb i morspermisjon. Ingen har bare nettkonsultsjsoner, de fleste vil fremdeles møte en lege fysisk. Anonymkode: 1c193...c5b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:59 #4 Del Skrevet mandag kl 05:59 Dr Dropin er jo ikke bare digitale møter, men også konsultasjoner på klinikken. Synes det er litt spesielt å ikke kunne søke det opp selv som lege med minst 6 årsutdanning… ? Anonymkode: d610e...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:07 #5 Del Skrevet mandag kl 13:07 Synes også dette skurrer veldig. Om du faktisk er lege får du vel blant annet tidsskriftet for den norske legeforening og der er det jo side opp og side ned med jobbmuligheter inkl nettbaserte. Om du virkelig er lege så kan du ta steget over til forskning…men da må du jo kunne google 🤭 Anonymkode: 208ac...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:02 #6 Del Skrevet mandag kl 20:02 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 13.07): Synes også dette skurrer veldig. Om du faktisk er lege får du vel blant annet tidsskriftet for den norske legeforening og der er det jo side opp og side ned med jobbmuligheter inkl nettbaserte. Om du virkelig er lege så kan du ta steget over til forskning…men da må du jo kunne google 🤭 Anonymkode: 208ac...c67 Ekspander Forskningsjobb er som regel ikke 100% digital når man kun har legeutdanning, dvs man må ta forskerutdanning (PhD) - noe som som regel krever fysisk tilstedeværelse i et fagmiljø i alle fall deler av tiden. Anonymkode: fa60d...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:01 #7 Del Skrevet tirsdag kl 10:01 Min fastlege jobber kun hjemmefra og ringer rundt til pasienter og svarer på e-konsultasjoner. Hun har vikarer på kontoret som pasientene hennes kan gå til, eller vi får tilbud om å gå til noen av de andre legene på senteret. Hvorfor hun jobber slik, vet jeg ikke. Anonymkode: 963db...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:06 #8 Del Skrevet tirsdag kl 13:06 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 20.02): Forskningsjobb er som regel ikke 100% digital når man kun har legeutdanning, dvs man må ta forskerutdanning (PhD) - noe som som regel krever fysisk tilstedeværelse i et fagmiljø i alle fall deler av tiden. Anonymkode: fa60d...e3c Ekspander 100% klar over det, men å ta en ph.d er noe av det nærmeste man kan komme innenfor TS sine krav. Som er så godt som umulige. Anonymkode: 208ac...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet tirsdag kl 13:12 #9 Del Skrevet tirsdag kl 13:12 Forsikringsselskaper har vel leger og sykepleiere ansatt til å vurdere saker? Det er vel en ren kontorjobb, helt uten kundekontakt fysisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:55 #10 Del Skrevet tirsdag kl 21:55 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 13.06): 100% klar over det, men å ta en ph.d er noe av det nærmeste man kan komme innenfor TS sine krav. Som er så godt som umulige. Anonymkode: 208ac...c67 Ekspander Tror det blir vanskelig får TS å fullføre en PhD under de forutsetningene, for å si det sånn. Anonymkode: fa60d...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå