AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:49 #1 Del Skrevet søndag kl 09:49 Hei, Noen her som har opplevd to eller flere SA, hvor man gjorde noe annerledes når det gikk fint? Har to spontanaborter bak meg og har eggløsning nå, vil ikke oppleve dette igjen - så lurer på om det er noe jeg kan gjøre. Anonymkode: 8869d...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:37 #2 Del Skrevet søndag kl 10:37 Hei, Jeg har «bare» opplevd 1 spontanabort, ble gravid igjen 5mnd etter der det gikk fint. Eneste jeg passet på var å ta kosttilskudd (folat, multivitamin etc). Kanskje du kan ta blodprøver hos legen for å sjekke f.eks stoffskifte/hormoner? Husket at jeg gjorde det etter spontanaborten, for å vere «sikker» på at det ikke var noe der som spilte inn. Jeg har ikke så mye greie på det, men alder spiller jo også en rolle. Krysser fingrene for deg🤞🏼❤️ Anonymkode: e4b6f...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:54 #3 Del Skrevet søndag kl 14:54 Hatt 5 spontanaborter. Tror jeg har prøvd omtrent alt som går ann å prøve utenom reseptpliktige legemidler. Ingenting nytter, og ingenting er galt med meg. Jeg har vært mellom 35-36. Så kanskje alderen er tingen hos meg. Hvis du opplever en spontanabort til har du rett på utredning for habituell abort, og det er først da man kan begynne å nøste ordentlig i hva årsaken kan være. Hovedårsaken bak spontanaborter er at det er noe galt med embryoet. Det var ikke levedyktig fra starten av. Andre årsaker kan være muskelknuter, tilstander inni livmoren som f.eks infeksjoner. Eller endometriose, stoffskifte, immun, hormon- eller blodsykdommer. Og alle disse tingene trenger man medisinsk hjelp til å finne ut av, dessverre! Ting man allikevel kan prøve: - ta rikelig med D-vitamin, samt tilskudd av folat, jern, omega3. - q10 - unngå røyk, alkohol, hard trening og mye kaffe - Har du hatt mye og langvarig psykologisk stress rundt deg? Jobb med å få ned stressnivået. - mannen din må gjøre det samme, og gjerne spe på med antioksidanter. Ellers er det i grunn lite man kan gjøre selv for å unngå spontanaborter, så ikke bebreid deg selv hvis det skulle gå galt. Noenting er utenfor vår kontroll. ❤️ Anonymkode: 15b7b...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:03 #4 Del Skrevet mandag kl 08:03 Hatt 2 stk (7-8 uker på vei begge gangene). Ikke gjort noe annerledes de gangene det har blitt friske barn. En venninne hadde 3 SA og fikk støttemedisiner (progesteron) når hun ble gravid igjen og da gikk det bra. Anonymkode: 761e5...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:04 #5 Del Skrevet mandag kl 08:04 Meg over - må presiere at jeg ikke har hatt flere på rad som deg, men hatt fullgåtte svangerskap mellom. Anonymkode: 761e5...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Ny forskning viser at mange spontanaborter er forårsaket av mannen - altså dna-fragmentering i sædcellene. Så mannen din bør ta grep - kutte ned på alkohol, nikotin, koffein og spise sunt og være aktiv (dette gjelder begge). Også kan kosttilskudd hjelpe, som e-vitamin, D-vitamin, omega 3, Q10, sink og folat (til begge!) Anonymkode: 1e46f...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå