AnonymBruker Skrevet 8. april #41 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er også lov å bruke smør om blandingsprodukter. Definisjonen av ekte smør er at det kun er laget av melkefett. Anonymkode: 0c34d...134 Hvilke blandingsprodukter mener du har lov til å klassifisere seg som smør? For å kalle seg smør må det ha minst 80% melkefett og maks 16% vann. Hvis ikke, så er det margarin. Bremykt? Olivero? Brelett? Mills no.1? Det er en grunn for at ingen av disse kaller seg for smør. De er alle margariner fordi de har ikke lov til å kalle seg for smør. Anonymkode: 7dd76...57b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #42 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 12.10): Helt enig, jeg ser ingen grunn til å dynke en god, saftig biff i saus. Om den oppleves tørr uten saus så er den overstekt. Anonymkode: 23e72...971 Da er jeg motsatt, for hvis det ikke er saus til biff så er maten for kjedelig. Nå er ikke jeg akkurat noen stor fan av biff akkurat. Anonymkode: 8eb3f...b68 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #43 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er jeg motsatt, for hvis det ikke er saus til biff så er maten for kjedelig. Nå er ikke jeg akkurat noen stor fan av biff akkurat. Anonymkode: 8eb3f...b68 Enig i dette! Når jeg en sjelden gang spiser biff vil jeg ha en mør og saftig «rare» biff som bare har besøkt steikepanna akkurat nok til å få stekeskorpe, men god saus må til. Anonymkode: 6831e...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 13. april #44 Skrevet 13. april De fleste vet vel forskjellen på smør og margarin, akkurat som at de fleste vet at man ikke egentlig skal kalle nanbrød for nanbrød, fordi "nan" betyr brød i seg selv. Men noen klarer ikke å dy seg og må ta den diskusjonen hver gang, som om ikke "alle" allerede vet dette. Men på folkemunne går enkelte begrep om hverandre, til tross for at de fleste vet at det teknisk sett er feil. Det er ingen som sier "kan du sende meg margarinen?", ihvertfall ikke i min omgangskrets. Å kalle noe for "ekte smør" selv om det egentlig skal holde å bare si "smør", gir derfor mening. For da presiserer man til at man faktisk mener ekte meierismør, fremfor "smør" som et (feilaktig) samlebegrep. Om noen kjøper "revet pizzatopping", så vil dette også sannsynligvis refereres til som "osten på pizzaen" når ting er ferdig. Anonymkode: 192d5...61e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #45 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 16.14): Enig. Men verdt å nevne at det ikke er likegyldig hvilken fiskesaus man velger. De ulike merkene smaker ulikt. Man bør sjekke ingrediensene på fiskesausen. I tillegg så vil sausen make ulikt avhengig av hvor lenge fisken har fermentert. Dette gjelder mange ingredienser. Man kan gjøre maten bedre ved å velge riktig merke på ingrediensene. Så kan være lurt å teste ut ulike merker. I tillegg til å lese på pakningen for å se om det er vesentlige forskjeller mellom merkene. Ulike merker kan også passe til ulike retter. Anonymkode: 1280e...832 Kjøpte nettopp pastrami på Meny. Var halve prisen av det de selger det for hos delikatesse-butikken her jeg bor. Men det var også natt og dag på smak. Det smakte som to helt ulike produkter. Anonymkode: 1280e...832
AnonymBruker Skrevet 12. mai #46 Skrevet 12. mai Av krydder, så er det fersk, presset hvitløk, hakket chili og salt. Har jeg det, så kommer jeg langt smaksmessig. Dyrker egne urter,som gressløk, persille, dill. Har sånn maskin til å tørke dem i, så klipper ned masse på sensommeren, tørker og putter på krydderglass. Dyrker mye tomater, så mange av de kokes til saus og puttes i fryser. Veldig glad i tomatsmak. Chili dyrker jeg også selv. Putter dem hele i fryseren, og tar opp en når jeg trenger. Anonymkode: 47fb3...352 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå