Gå til innhold

Hvordan er dere forann barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om dere er uenige, klarer dere å gå en annen plass å snakke rolig sammen,uten at barna hører det? Eller tar den ene parten og nedgraver deg stygt forann barna?

Har en mann som alltid nedgraver meg forann barna. Sier slemme ting til meg og tar barnas side i absolutt alt så jeg alltid står alene og de attpåtil går i mot meg og kan skrike,banne og kalle meg ting og han sier ikke noe på det ,bare lar de holde på å ler. Han syns det er helt greit. Feks om jeg prøver å ta en samtale alene med han spør om han blir med opp å snakke sammen(for å snakke uten barna tilstede og være ett team), så bare ler han av meg forann de. Sier jeg må skjerpe meg og gå å legge meg feks. 

Jeg sover dårlig og det blir ofte sent i seng, pga de/han er lenge våken. Til slutt må jeg legge meg fornat jeg er så trøtt. Sover dårlig på natten og våkner tidlig.

Så jeg spør om han kan snake med de (tenåringene) om de kan senke volumet litt om de skal bråke ettee kl 00/01 feks(vi har naboer og jeg har lagt meg). Han sitter med headsett og gamer og hører ikke ene som står og snakker høyt eller roper opp ved soverommet mitt så jeg våkner ,eller løper opp og ned trappene (ved soverommet mitt) kl 01 på natten når jeg endelig har klart å sovne.  Jeg går inn til han å sier fint og rolig: det hadde vært fint om du kunne  hatt headsettet av på ene øret og snakket med de som jeg spurte deg om når jeg sover. Klokken er mye, både jeg og naboene sover. Fint om de som vil sitte oppe lengre og alltid sover ut kan ta bittelitt hensyn. (ja jeg snakker selvsagt med tenåringene at de må ta det litt rolig, klokken er mye og jeg skal legge meg, naboene har og soverom vegg i vegg. ) 

Så sier han at han gjør jo det, boe han ikke gjør. Hører jo på det i 10min med ørepropper på, og han sitter bare der å gamer når jeg går ut til han. Så blir litt irritert når han tydlig ikke bryr seg og bare ler det vekk. Det er alltid sånn. Jeg skal ta hensyn til at han skal sove lenge etter å ha gamet hele natten, men ikke omvendt når jeg prøver å legge meg litt skapelig tid for å få noe søvn for å faktisk fungere!

Barna begynner å blande seg inn pga far som blir sur og negativ mot meg. Skriker og kaller meg stygge ting og ber meg holde kjeft og gå å legge meg.Han bare ler og sier det er min egen feil. Kjenner jeg koker, hvorfor sier han ingenting og bare syns det er ok at de snakker sånn,og at han begynner å si ting og undertrykker meg og slenger med munnen forann de. Jeg sier vi kan snakke om dette sammen, alene på rommet, rolig uten barna. 

Nei de kan høre det, han har ikke noe å skjule. 

Hva søren gjør dere da?

Legger meg 2timer senere hver fredag og lørdag enn jeg klarer for det er ikke vits å legge seg før pga folk ikke tar litt hensyn. Snakker ikke om å snsmakke lavt,gå på do og vanlige ting. Men å løpe opp og ned trappene ,sitte nede å rope opp etter PAAAAAPPPAAAA, for de lurer på noe eller skal vise noe youtube,si noe osv. Har fortalt de at de kan gå opp å snakke rolig med pappa, ikke sitte nede og rope, han høree de ikke, og andre sover! Har og sagt til han at han må støtte meg i det og si det samme. Alt er alltid min feil og om jeg blir sur pga hab oppfører seg som en dritt forann de mot meg(ber meg holde kjeft og komme meg til helvete i seng og ikke syte osv. Jeg må skjerpe meg. Ta i ørepropper og sov. (jeg har inørepropper, så langt inni ørene som mulig...)

Sliten av å ha det sånn.. 

Jeg prøver og å fortelle han at vi er ett team, vi skal stå samme og støtte hverandre, at det ikke er ok at barna eller han går mot meg/oss slik.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 2a751...a53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dratt. For en respektløs fæl mann du har. 

Anonymkode: ffdf8...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakk sammen og flytt ut. Ville aldri bodd med en slik mann, og ville ikke hatt han som forbilde for barna. Du må komme deg bort fra det der.

Anonymkode: 23ebe...4fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ugreit, for en drittmann. Vi krangler ikke foran barna, og de sjeldne gangene vi hever stemmene til hverandre, sier vi aldri noe for å rakke ned på den andre.

Anonymkode: ff4fd...c40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må også legge til at det du beskriver ikke er normal oppførsel, og at det finnes oppegående snille menn det ute. 

Anonymkode: 23ebe...4fd

• Liker 1
Skrevet

Hva er det spesifikt som gjør at du finner deg i dette - og hvor lenge har det pågått?

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å snakke med barna no på en rolig fin måte. At det ikke var sånn det skulle være. At mamma og pappa kan snakke fint og rolig sammen en annen plass. Sa unnskyld for at de måtte oppleve det og at det ikke skal være sånn. Så går mannen mot meg igjen forann de, og sier at ja du kan bare skjerpe deg. Du er helt galt. Ta deg sammen for helvete. Og en del annet.

Jeg sa da med rolig stemme at sånn snakker vi ikke til hverandre, det er ikke gteit. Vi kan være uenige i ting, men vi er ett team osv.

Jeg må bare holde kjeft, det er min feil, alt sammen. Så han skylder alt på meg og rotter de 4 sammen. Så da står jeg der alene, og prøver rolig å snakke. Ender med at han og ungene ber meg komme meg vekk.

Skal det virkelig være sånn? Vi er voksne mennesker, vi skal ikke trakke på hverandre, og ihvertfall ikke forann de.

Vi skal støtte hverandre og kan ta opp ting alene uten de tilstede. På en respektfull måte. Men han ser aldri at han har feil. Ja visst kan jeg si og gjøre ting feil, men jeg ville aldri holdt på sånn eller såret den andre eller barna.

Skal ringe fvk imorgen og bestille time.

Måtte bare lufte litt her.

Må bare prøve å holde meg sammen her og komme gjennom dagen  eller ta meg en tur alene!

Anonymkode: 2a751...a53

AnonymBruker
Skrevet

Syns du bare må komme deg vekk. Det der er ikke vanlig oppførsel. Hadde heller dratt på et krisesenter enn å ringe familie vern kontoret. 

Anonymkode: ffdf8...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Vi diskuterer foran barna. Ting de ikke trenger å høre om prater vi om i et annet rom. Men vi krangler ikke eller snakker stygt eller nedsettende til hverandre.

Anonymkode: 06c07...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...