Gå til innhold

Loppeliten - høye priser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt konseptet Loppeliten og forsøker å handle en del der, men blir ofte sjokkert over prisene. Man kan jo nesten få nye klær på salg til samme prisen. Skjønner jo at de som selger må tjene litt og at de betaler for hylleplassen,  men 150kr for en brukt kjole…?

Anonymkode: b4973...582

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det er overraskende dyrt. Jeg skjønner ikke hvem som kjøper til de prisene. De fleste klær ender jo på 50-70% salg når sesongen er over. Bruktklær bør ligge under det i pris. 

Anonymkode: f3b61...60a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er overraskende dyrt. Jeg skjønner ikke hvem som kjøper til de prisene. De fleste klær ender jo på 50-70% salg når sesongen er over. Bruktklær bør ligge under det i pris. 

Anonymkode: f3b61...60a

Enig! Skjønner at man gjerne vil ha litt igjen for dyre klær man har kjøpt, men jeg gidder ikke bruke 100kr på en body når jeg kan kjøpe en ny for 50-70kr som garantert er uten flekker etc

AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt!! Så jeg har mistet helt interessen. Samme med bruktmarkeder, veldig ofte er det sykt overpriset. Jeg kjøper heller klink nytt.

Anonymkode: b8189...a62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er dyrt!! Så jeg har mistet helt interessen. Samme med bruktmarkeder, veldig ofte er det sykt overpriset. Jeg kjøper heller klink nytt.

Anonymkode: b8189...a62

Jeg selger selv også, men tar aldri mer enn 50kr for et brukt plagg. Og da er det fine kjoler. Bodyer etc selger jeg rimeligere 

Skrevet

Variende pris. Fant et regnsett til 60kr. Helt greit, uten flekker og skader. Trengte bare å bytte strikk i beina.

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna de som selger merkeklær. 

Vi har handlet mye på loppeliten, og ja, det er en del som selger merkeklær, og da til høye priser. 

Men vi finner også mye fra cubus, hm, osv, til en billig penge. Trøyer fra 20-50 kr, for eksempel. 

Anonymkode: 64b71...047

Skrevet

Noe av grunnen er at folk må tjene inn kostnaden ved å selge. Ser lignende butikker tar 600kr for standleie i 4 uker + 19% kommisjon. For å gå i null må man selge for 150kr i uka. For hver 100 lapp mister man 19 kr. Så da sitter man igjen med 81kr per hundrelapp.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Vegglampe skrev (55 minutter siden):

Noe av grunnen er at folk må tjene inn kostnaden ved å selge. Ser lignende butikker tar 600kr for standleie i 4 uker + 19% kommisjon. For å gå i null må man selge for 150kr i uka. For hver 100 lapp mister man 19 kr. Så da sitter man igjen med 81kr per hundrelapp.

Green Kids tar 250 kr per uke + 20% provisjon. Synes det er trist. Jeg ønsker ikke å prise klær høyt, men for at det skal være verdt penger/tid brukt, må man på over 100,- kr plagget. 

Jeg gir derfor til Fattighuset eller krisesenter istedet. 

Endret av Josephine
Skrevet
Josephine skrev (8 minutter siden):

Green Kids tar 250 kr per uke + 20% provisjon. Synes det er trist. Jeg ønsker ikke å prise klær høyt, men for at det skal være verdt penger/tid brukt, må man på over 100,- kr plagget. 

Jeg gir derfor til Fattighuset eller krisesenter istedet. 

Jeg har tidligere bare solgt på barneskatter, og der har de igjen nettopp økt standleia. En ting er at man må sette opp standen, man må rydde den minst 1-2 ganger ukentlig, blir noe borte erstattes det ikke. Jeg har blitt frastjålet flere ting, brukt uendelig mange timer på å lete etter ting. Alt skal også legges inn på nett, så merkes på plagget. Her får man kun klistremerker, ikke alle plagg det duger til. Lapper og tråd må kjøpes utenom. Ekstra ark med prislapper må kjøpes utenom. Det er mye jobb å selge brukt. Det lønner seg dessverre å kaste fult brukbare ting. Prosjekt å gi bort er helt håpløst!

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt de som selger at de ønsker fortjeneste. Men ærlig talt så går jeg bare videre om det første jeg ser er et brukt plagg som er priset over 50kr dersom det ikke er noe helt spesielt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...