Gå til innhold

Hvor lenge får den som har sovedag sove?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Kl 9. Har man små barn som vekker en flere ganger ila natta så er det greit å få et par timer på morran å hente seg inn på. Tenk at folk er så enkle i skallen at de ikke forstår det. «Vil man ikke være med barna sine???» herregud for et lavpanna svar. Dere må jo bare være superpopulære folk irl. 

Anonymkode: 2311e...6ad

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi praktiserer ikke sovedag, på den måten, men hvis en av oss trenger ekstra søvn får vi sove til ca kl 8. det er rett og slett fordi ingen av oss klarer å sovne tidlig nok på kvelden hvis vi sover lengre(med mindre det er snakk om sykdom). På besøk hos svigers får jeg sove hele natta uforstyrret og til jeg våkner, da har mannen ungene på natta og svigermor står opp med dem på morgenen, men sover sjelden til lenger enn 8.

Anonymkode: 332df...086

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kl 9. Har man små barn som vekker en flere ganger ila natta så er det greit å få et par timer på morran å hente seg inn på. Tenk at folk er så enkle i skallen at de ikke forstår det. «Vil man ikke være med barna sine???» herregud for et lavpanna svar. Dere må jo bare være superpopulære folk irl. 

Må si meg enig her! Tror enkelte heller ikke forstår hvor viktig søvn er for det meste her i livet. 

Her er den som har «fri» senest opp 09.30, men oftest 09. Da har man kanskje fått 2-3 mer enn den som stod opp tidlig, og det gjør underverker av og til. Mye igjen av dagen klokken 09, og den tilbringer vi sammen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skriver at du står opp kl 09 for da har du sovet ut etter en tøff natt. Hva har det å gjøre med folk som sover bort halve dagen fordi de prioriterer å game halve natta? 

Anonymkode: f4f78...3fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til i 08.30-09 tiden,men da må kaffen være klar.. her er de mannen i hus som alltid har stått opp først, han er a menneske, det er ikke jeg..

Anonymkode: e4fcd...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har problemer med å sovne igjen når jeg først har blitt vekket, trenger da ikke noe tidspunkt når jeg må opp. Da stresser jeg og får ikke sove.

Anonymkode: 7a0a8...856

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver at du står opp kl 09 for da har du sovet ut etter en tøff natt. Hva har det å gjøre med folk som sover bort halve dagen fordi de prioriterer å game halve natta? 

Så man sover bort hele dagen fordi man står opp kl 09? 🤭😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (7 minutter siden):

Må si meg enig her! Tror enkelte heller ikke forstår hvor viktig søvn er for det meste her i livet. 

Her er den som har «fri» senest opp 09.30, men oftest 09. Da har man kanskje fått 2-3 mer enn den som stod opp tidlig, og det gjør underverker av og til. Mye igjen av dagen klokken 09, og den tilbringer vi sammen. 

Igjen, her er det ikke snakk om å stå opp senest kl 09:30, men foreldre som gamer halve natta for så å måtte mases ut av senga kl 12-13 på ettermiddagen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man sover bort hele dagen fordi man står opp kl 09? 🤭😂

Hallo? Mitt poeng er det motsatte. Kl 09 er absolutt fornuftig når man har barn. Kl 12-13 på ettermiddagen, fordi man gamer til kl 03, er derimot utrolig egoistisk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jisess er dette et problem? Vil man ikke være med barna sine???

Hvorfor`? 

Anonymkode: 624d3...11d

Man vil jo helst være uthvilt også. Er mye tid med barna selv om man sover til 10.

Anonymkode: fdd83...0ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi våkner begge i 7-tiden av oss selv. 

Om ikke hadde vi nok innført regler. Vi ønsker et liv der vi spiser familiefrokost sammen i helgene, og sammen finner på noe som familie. 

Anonymkode: ef3a8...b0c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man vil jo helst være uthvilt også. Er mye tid med barna selv om man sover til 10.

Anonymkode: fdd83...0ca

Kl 09-10 er det vel ingen som krangler på? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 9 da har vi felles frokost for oss voksne, og lunsj for barna😂

Anonymkode: 9c670...1c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i hva andre gjør? Sålenge partnerne er enige så ser jeg virkelig ikke problemet med at en av oss sover lenge hver vår dag? Her i huset er begge foreldre B-mennesker som virkelig ELSKER å sove. Ungen står aldri opp før halv ni, likevel bytter vi på å sove lenge i helgen. 
Det handler null om at vi ikke ønsker være med familien vår eller noe slikt, det handler om at vi elsker å sove lenge og enda tillater hverandre den luksusen. Det er jo enda god tid til å finne på ting løpet av helgen. Helgene er ikke over og ut kl 12:30. 

Vi går å svømmer, går fjellturer/skogsturer, drar på besøk, sykkelturer ect løpet av helgene selvom vi også prioriterer å sove lenge. 

Anonymkode: 4a3c0...39c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i hva andre gjør? Sålenge partnerne er enige så ser jeg virkelig ikke problemet med at en av oss sover lenge hver vår dag? Her i huset er begge foreldre B-mennesker som virkelig ELSKER å sove. Ungen står aldri opp før halv ni, likevel bytter vi på å sove lenge i helgen. 
Det handler null om at vi ikke ønsker være med familien vår eller noe slikt, det handler om at vi elsker å sove lenge og enda tillater hverandre den luksusen. Det er jo enda god tid til å finne på ting løpet av helgen. Helgene er ikke over og ut kl 12:30. 

Vi går å svømmer, går fjellturer/skogsturer, drar på besøk, sykkelturer ect løpet av helgene selvom vi også prioriterer å sove lenge. 

Poenget er vel mer når dere legger dere. Hvis dere velger å legge dere kl 02 på natta og dermed purker og sover til kl 14 neste ettermiddag så velger dere jo aktivt vekk familien deres. Helt greit for min del, ikke meg dere bor med, men vær i det minste ærlige på det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget er vel mer når dere legger dere. Hvis dere velger å legge dere kl 02 på natta og dermed purker og sover til kl 14 neste ettermiddag så velger dere jo aktivt vekk familien deres. Helt greit for min del, ikke meg dere bor med, men vær i det minste ærlige på det. 

Vi legger oss mellom 23:30 og midnatt. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel ditt poengg? TS nevner ikke gaming eller når de legger seg. 

Anonymkode: 49900...d2e

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nattevakt uken her og ba om å få sove ut (sover dårlig på dagtid). Jeg fikk sove 9t uavbrutt og satte stor pris på det. Barna er over 7 år.

Bortsett fra når noen spør, så våkner vi når vi ønsker og lager ingen krangling av det. 

Anonymkode: 7a8b1...973

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (1 time siden):

Sovedag😳😳😳 når en er en familie. Da er det jo Helgefrokost som er samlings punktet, å prate om hva alle skal og vil

Hvilke andre tradisjoner har du som du mener hele verden må dele? 

Anonymkode: 2de74...24e

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...