Gå til innhold

Hvor lenge får den som har sovedag sove?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (7 timer siden):

Eh jo det var faktisk det

Eh nei står ikke noe om det i hi

Anonymkode: bad39...d75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi gjør det som passer barna best, ikke oss selv ;) Herunder unngår vi "sovedager", uansett om det er hverdag eller helg. 

Anonymkode: ef3a8...b0c

🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (På 30.3.2025 den 10.39):

0930. Vi har alltid felles frokost. Selv om vi ikke har store planer er vi jo sammen om å gjøre "ingenting". 

Denne, med felles frokost klokken 10. Jeg sov på lørdag og kona på søndag 😉 (dette var noen år siden)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At en av dere har særskilte behov kan nok forekomme. Men begge? Da ville jeg nok valgt bort barn. 

Anonymkode: ef3a8...b0c

Særskilte behov? Ærlig talt. Vi er B mennesker og har alltid vært det. Er da mange flere av oss. Skal alle som er type B mennesker unngå å få barn da? Og hvorfor i all verden skal A mennesket være det som er mest akseptert og det som blir sett på som bra? . Den energien A mennesker har på morgen, har vi B mennesker på ettermiddagen/kveld. Vi er egentlig likeverdige sånn sett, og får like mye gjort, bare til forskjellige tidspunkt. 

Dessuten står de fleste Opp uansett på morgen uavhengig av A eller B mennesker pga forpliktelser. Forskjellen ligger bare i når man føler seg mest våken og effektiv på.

Det ene barnet vårt er også B menneske foreløbig også. Sovner sjeldent før kl 21 uansett leggetid. (de fleste barn sover jo 1900/1930 i en alder av 4 år). Han sover til 08/09 om han ikke vekkes. Baby er derimot Foreløbig en som våkner mellom 06 -07, men vet ikke hvordan det blir ettervært.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger til kl 8 hver vår dag i helgen. Godt å kunne sove lenger enn til 06, for min del også godt å kunne sove litt uten å ha unger i senga. 

Anonymkode: 321cc...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 10.25):

Her soves det ofte til 11:30... og små barn, og halve dagen gått.

Er litt lei av det.

Hvor lenge sover dere? Jeg sover maks til 9

Anonymkode: 8e942...b90

Sovedag? Hva er det for noe? Her står man opp, både mor og  far når ungene våkner, som er oftest 06-07 uavhengige pm det er en ukedag eller helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør alle de som er aleneforeldre? 
Her krangles det om sovedager. De som er alene må stå opp med barna hver dag uansett klokkeslett.. 

Anonymkode: 4eee5...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør alle de som er aleneforeldre? 
Her krangles det om sovedager. De som er alene må stå opp med barna hver dag uansett klokkeslett.. 

Anonymkode: 4eee5...1a9

Har barnefri når barnet er hos den andre forelderen 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 16.24):

Dette. 

Det hadde vært helt uaktuelt for meg å stå opp alene klokken fem (vi har vært oppe rundt fem HVER DAG siden 3,5-åringen ble født) og være alene med han frem til ti. 

UAKTUELT. 

Vi legger oss 21.30. Den ene som sover lenge får sove til 7.

Anonymkode: 2d1c8...32f

Dette med når barna står opp er jo også relevant. Her står 2åringen opp mellom 7 og 8 en gang. Da går det helt fint å være alene til 10.

Anonymkode: fdd83...0ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporing og latterliggjøring. 

veronica<3, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 10.35):

Igjen, her er det ikke snakk om å stå opp senest kl 09:30, men foreldre som gamer halve natta for så å måtte mases ut av senga kl 12-13 på ettermiddagen. 

Anonymkode: f4f78...3fe

Haha, jeg vet at det ikke er riktig, men 12-13 føles virkelig som formiddag for meg. Fortsatt tidlig på dagen. De gamle jeg kjente spiste middag klokka to og etter det var det ettermiddag for oss. 

Anonymkode: bd97f...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...