Gå til innhold

Hvor lenge får den som har sovedag sove?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Her soves det ofte til 11:30... og små barn, og halve dagen gått.

Er litt lei av det.

Hvor lenge sover dere? Jeg sover maks til 9

Anonymkode: 8e942...b90

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovedag? Små barn= vi står opp sammen! Man trenger ikke sovedag om man legger seg i rimelig tid. 

Anonymkode: 40040...8cc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0930. Vi har alltid felles frokost. Selv om vi ikke har store planer er vi jo sammen om å gjøre "ingenting". 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frokosten er ferdig.  Den som sto opp med barna kokte egg og dekket frokostbord.  Når alt var ferdig ble den andre vekket.  Vi tro det ble 1 time ekstra i senga for den som hadde "frisøndag".  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovedag😳😳😳 når en er en familie. Da er det jo Helgefrokost som er samlings punktet, å prate om hva alle skal og vil

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte til slutt stille ultimatum til mannen som gamet til 03 på natta for deretter å purke og sove vekk halve dagen etter. Var faktisk nabofyren som reagerte på at mannen min valgte vekk familien sin hver eneste lørdag til fordel for gaming halve natta. Nå får han sove til max kl 09:30. Jeg våkner uansett senest kl 08 da nattevåk med unger i mange år har ødelagt søvnen min.

Anonymkode: f4f78...3fe

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er når unga var små hadde vi aldri sovedag. Hadde ikke gått en gang siden vi drev gårdsbruk.  Enten gikk vi alle i fjøset kl 7 eller en gikk i fjøset og den andre inne med unga.

Når vi sluttet med gårdsbruk så ser jeg vi sover sjeldent til lenger en 8. Ungdommen sover til 9-10 tiden.

Har aldri skjønt det med å sove bort halve dagen

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man vil. Jeg kan sove til den tiden selv. Mannen min våkner ofte tidlig.

Vi trenger ikke å finne på ting hele familien i sammen. 

Mannen min jobber sjømann, så er veldig vant til å finne på ting alene med barnet. Er veldig selvstendig da jeg er flere uker alene.

Anonymkode: f7ec1...2cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge man vil. Jeg kan sove til den tiden selv. Mannen min våkner ofte tidlig.

Vi trenger ikke å finne på ting hele familien i sammen. 

Mannen min jobber sjømann, så er veldig vant til å finne på ting alene med barnet. Er veldig selvstendig da jeg er flere uker alene.

Anonymkode: f7ec1...2cd

Det handler ikke om hvor selvstendig man er, men at man velger vekk familien sin i helgene fordi man heller vil sitte oppe halve natta for å game/binge tv-serier. De færreste ser ungene mer enn et par-tre timer på hverdagene og da er det nitrist å velge dem vekk i helgene også. 

Anonymkode: f4f78...3fe

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sovedag? Små barn= vi står opp sammen! Man trenger ikke sovedag om man legger seg i rimelig tid. 

Anonymkode: 40040...8cc

Enig. "Sovedag" har vi kun hatt om en av oss knapt har sovet på natta pga. et barn, men det er jo ikke snakk om å sove bort dagen uansett.

Anonymkode: a6df4...f09

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke tenkt på. Til man våkner. Men verken mannen eller jeg har noen gang sovet til lenger enn 10 etter at vi fikk barn. Vanligvis står sistemann opp 8-9 i helgen, uten vekking. Hadde ikke godtatt soving til 12 og frokost alene med barna.

Anonymkode: 4ef30...b81

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jisess er dette et problem? Vil man ikke være med barna sine???

Hvorfor`? 

Anonymkode: 624d3...11d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke står opp med barnet sover til omtrent 7. 

Den som står opp med barnet står opp 5…. 

Anonymkode: 2d1c8...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger planer dagen før hva vi skal. Da avtaler vi også klokkeslett når vi skal gjøre det. Nå har vi store unger, så hvis vi ikke har planer er det fritt frem. Jeg våkner oftest mellom 09-10 og så begynner jeg gjerne å lese litt i en bok før jeg står opp.

Da ungene var små, var begge oppe senest 10. Da var vi ute og fant på noe med dem både lørdag og søndag.

Anonymkode: a9a4b...1ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe sovedag, men jeg pleier som regel å vekke mannen rundt 9 hvis han ikke har stått opp innen det. Jeg våkner lett når barna er våkne, og står opp sammen med dem, mannen våkner gjerne ikke av seg selv. En gang i blant ber en av oss om å få "sove ut" fordi vi er syk eller veldig sliten, og da sover vi til vi våkner. For mannen kan det gjerne være rundt 12. Jeg våkner sjelden senere enn 9, som regel en gang mellom 7 og 8. 

Anonymkode: 7be6a...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...