Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg så over samboeren som er urenslig. Det er mange ting jeg kunne ramset opp, men en av tingene er at han bruker samme dusjhåndkle i 2-3 uker. Han henger det også alltid opp over dusjdørene på badet. Jeg synes det er ekkelt. Han har jo tørket seg både her og der med det. Synes ikke han burde henge det over dørene og selvsagt byttet oftere. Har sagt i fra mange ganger, men han bare fortsetter...

Hva syns dere om akkurat denne tingen, hadde dere reagert? er slikt mer normalt å gjøre enn jeg kanskje tror?

Anonymkode: 16298...abc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er enkel. Ta med det hånle kvar gang de kjører 60 graders kle. Verre om han dropper håndvask ol

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri tenkt på slikt, vi samler sammen alt «hvitt» i huset minimum 1 gang i uken og vasker, uansett hvor lenge eller kort det er brukt. Det er begges ansvar. 
Hvor ting skal henge må dere prate om og bli enige om. Det skal vel ikke være din jobb og hindre at hans håndkle blir vått når du dusjer. 

Anonymkode: 21578...123

• Liker 1
Skrevet

Er man ikke ren etter en dusj da?

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (Akkurat nå):

Er man ikke ren etter en dusj da?

Man er ren men mister fortsatt hudceller av å tørke seg. Bakteriefri er man heller ikke selv om man er ren av dusjen. Man er ikke sterilisert.

Alt som tilføres fukt vil få en oppblomstring av bakterievekst og håndduken oppbevares også i et miljø som fremmer bakterievekst så den bør byttes etter 3 gangers bruk dersom håndduken blir helt tørr mellom bruk. Etter hver bruk ol den ikke rekker tørke.

Anonymkode: c8170...c87

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syntes det var ekkelt. Jeg har også bodd med en ekkel, urenslig samboer, det hjalp aldri å snakke med han. Merkelig at man vil fortsette å gjøre ting som den man vil være intim med synes er ekkelt. 

Anonymkode: 108f6...326

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var så ille ass. Ro egget

Anonymkode: 72dd8...a8b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bytter ikke du håndklær?

Jeg drar med meg alle håndklær når jeg setter på en maskin.

Anonymkode: 93aac...a78

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Klarer du i det hele tatt å ligge med fyren?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Der hadde jeg bare tatt med håndkleet hver gang jeg satte på en klesvask, så var det problemet løst. At det henger over dørene på dusjen trodde jeg var ganske normalt (Men med åpen dør da). Det er jo slik du får best tørk for håndkleet. 

Synes det er verre om det er personlig hygiene det går på, eller om de ikke bidrar med hus og hjem. 

Anonymkode: 776a4...143

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pisser i dusjen også?

Anonymkode: b1bdc...9ab

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han tror at du jevnlig vasker håndkleet? At han ikke ser på det som sin jobb?

Har dere snakket om dette? Finnes det knagger på badet hvor dere kan henge håndklær til tørk?

Anonymkode: e23a2...103

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke kalle det urenslighet akkurat, men ta det med hver hang du vasker håndklær da?

Anonymkode: e4ed6...248

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her henger vi det over dusjdøren begge to når vi er ferdige. Da tørker det i løpet av et par timer.  Når det er tørt henges det på en krok klart til neste gang. Bukes 2-4 ganger. Minst en gang i uken vasker vi håndklær, og da blir alt som har vært i bruk forrige uke med. 

Nå skriver du ikke hvor ofte han dusjer. Om han dusjer kun 1 gang i uken så kan håndkleet selvfølgelig henge 3-4  uker, men da har du andre utfordringer med hygienen hans, som du ikke nevnte i HI

Anonymkode: fb8b1...5c8

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Her henger vi det over dusjdøren begge to når vi er ferdige. Da tørker det i løpet av et par timer.  Når det er tørt henges det på en krok klart til neste gang. Bukes 2-4 ganger. Minst en gang i uken vasker vi håndklær, og da blir alt som har vært i bruk forrige uke med. 

Nå skriver du ikke hvor ofte han dusjer. Om han dusjer kun 1 gang i uken så kan håndkleet selvfølgelig henge 3-4  uker, men da har du andre utfordringer med hygienen hans, som du ikke nevnte i HI

Anonymkode: fb8b1...5c8

Sånn er det her også. 

Jeg hadde en samboer som brukte samme boxer i 4-5 dager før han skiftet. Når jeg vasket klær, hadde han typisk brukt  3-4 boxere, der jeg hadde 12-14. Han gikk også gjerne i de samme T-skjortene i 4-5 dager av gangen. Han dusja max 2 ganger pr. uke. Prøvde å ta det opp med han, men han forsto ikke problemet. 

Hvem hæler å ha sex med noen som ikke har dusja på 5 dager!? 

Anonymkode: c469e...02f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min samboer hadde nok gjort det samme. Han hadde neppe tenkt over hvor lenge det er siden det var i vask. Løsningen er jo rett å slett å selv hive de i vask en gang i uka. Klarer ikke å kjenne på noen irritasjon av dette, og vil ikke betegne samboeren min som urenslig pga det.

Skrevet

Helt ærlig, så synes jeg at du kom med et dårlig eksempel. Du sier det er mange ting du kunne ha ramset opp, og da er det mye mulig at jeg er enig med deg. 

Men dette håndkleet som henges over dusjdørene, kan du bare ta med i når du setter på en vask, så er problemet løst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med å henge over dusjdør, det må jo tørke? Kan jo ikke hives vått i skittentøyskurv, eller har dere annet sted det kan henge?

Jeg synes det er greit å bruke samme håndkle et par ganger, men ikke mer. 

Anonymkode: 9f88b...7a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt komisk eller tragisk at ts, som mest sannsynlig er en kvinne, skal ta med håndkleet hans når hun setter på en vask. Det er virkelig gitt at hun er den som skal passe på at ting er rent og det er helt innafor at hun selv også må passe på at han er renslig. Det er synd. 

Anonymkode: 108f6...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...