AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Ville dere reist til syden med et barn på 9 og et på 4 til syden alene? Det jeg tenker mest på er sikkerhet ved sjø og basseng. Barnet på 9 er rolig og forbuftig. Barnet på 4 er som 4 åringer flest😀 Må passes på nesten hele tiden. Trafikk, vann, osv. Anonymkode: 9d368...0f9 1
hvaduikkeser Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Jeg hadde ikke dratt helt alene nei, men mange andre gjør det jo.
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Jeg har gjort det flere ganger. Mine er nå 5 og 7. Går helt fint. Men du kjenner deg og dine barn best Anonymkode: a12b0...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Er ikke alenemor, men har likevel vært alene i syden med mine barn flere ganger. Aldri opplevd noen utfordringer med det 😊 Anonymkode: a15e5...2a9
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars Det har jeg gjort hvert år. Det krever oppmerksomhet i nærheten av vann, men det måtte du jo vært hjemme også. Jeg anbefaler leilighet, så dere kan lage mat selv og du ikke må legge deg samtidig med barna. Anonymkode: 1a426...46a
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Reist flereganger alene med mine, første gang var de 5 og 7, aldri hatt problemer. 2 jenter, greie og hører etter. Og flinke til å leke med hverandre Anonymkode: 0f4ee...cab
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars Jeg har gjort det, men da på «all inclusive». Synes det har vært lettere å ha alt på samme sted. og også med tanke på at skulle det skje noe med meg, så får barna hjelp Anonymkode: b143a...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars Jeg har reist mye alene med mine 2. Reiste og på interrail med de, da de var 6 og 10 år, og vi hadde en fantastisk ferie. Anonymkode: 2664f...a3a
HerKommerMummi Skrevet 30. mars #10 Skrevet 30. mars Jeg skal det nå i mai. Mine barn er 4 og 6. Vi skal til Gran Canaria. Jeg gleder meg veldig! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #11 Skrevet 30. mars Ja, det kunne jeg godt gjort. Var på rundreise i Thailand med to barn da de var på omtrent den alderen. Fin tur. Anonymkode: 09a45...894 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #12 Skrevet 30. mars Ja, selvsagt, din eldste er jo også stor. Drar du ellers aldri i badebasseng med de? Anonymkode: ca156...374 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #13 Skrevet 30. mars Min mor tok med lillebror og meg til Syden da vi var rundt den alderen. Dette var også før mobil var vanlig. Hun reiste alltid via norskt reisebyrå og bodde på et mindre hotell drevet av skandinaver. Dette var for at vi skulle få tak i hjelp dersom noe skulle skje med henne. Selv om jeg kunne litt engelsk stolte hun ikke på at det holdt i en krise. Vi bodde også på et mindre sted, der det var færre folk og mindre trafikk. Ved bassenget prøvde hun å bli kjent med andre barnefamilier, så barna kunne leke og de voksne hjelpe hverandre med å passe på. Det hjalp at de fleste var skandinaver. Hun innførte også siesta, der vi måtte være inne og være stille. Dette var delvis for å få oss ut av sola, men også for at hun skulle kunne slappe av. Lillebror trengte også en lur, etter mange timer i bassenget. Anonymkode: d7aeb...685
AnonymBruker Skrevet 30. mars #14 Skrevet 30. mars Jeg er ikke alenemor, men har reist til syden flere ganger med mine 2 yngste. Når jeg har vært alene med dem, har jeg stort sett reist til Chartersteder for de har litt for alle. Når jeg har reist med en og en, har vi vært mer på rundreise. Anonymkode: 8f657...35c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #15 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville dere reist til syden med et barn på 9 og et på 4 til syden alene? Det jeg tenker mest på er sikkerhet ved sjø og basseng. Barnet på 9 er rolig og forbuftig. Barnet på 4 er som 4 åringer flest😀 Må passes på nesten hele tiden. Trafikk, vann, osv. Anonymkode: 9d368...0f9 Ja. Har gjort det alene. Har samboer, men han hadde ikke ferie da. Reiste med to tenåringer og en 5-åring. 0 problem. Anonymkode: 3d647...16a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #17 Skrevet 30. mars Ja, reiste første gang alene med barna da de var 1 og 3. Ikke den roligste ferien for meg, men de koste seg på stranda mens det var sludd og snø hjemme. Anonymkode: 2f105...1bd
AnonymBruker Skrevet 30. mars #18 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ville dere reist til syden med et barn på 9 og et på 4 til syden alene? Det jeg tenker mest på er sikkerhet ved sjø og basseng. Barnet på 9 er rolig og forbuftig. Barnet på 4 er som 4 åringer flest😀 Må passes på nesten hele tiden. Trafikk, vann, osv. Anonymkode: 9d368...0f9 Kommer nan på ungene det! Ja til mine to første på en slik tur, nei takk til mine to yngste på en slik tur, har 5 år mellom alle mine 4 Anonymkode: a73cb...d0e
AnonymBruker Skrevet 30. mars #19 Skrevet 30. mars Ja, men kun innen EU. Hadde valgt et lite og oversiktlig hotell med all inclusive, barnepass, og transport til /fra flyplassen. Anonymkode: e5d44...4e2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #20 Skrevet 30. mars hvaduikkeser skrev (8 timer siden): Jeg hadde ikke dratt helt alene nei, men mange andre gjør det jo. Hvorfor ikke?!?! Har vært masse alene med 3 og 4 barn på strender nedover. Alt er ikke livsfarlig! Anonymkode: 86c13...3ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå