AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:04 #41 Del Skrevet mandag kl 07:04 Jeg fødte i Kristiansand. Med de første lå jeg halvannen dag, med siste ble jeg sendt hjem etter 12 timer fordi de trengte plassen.. Anonymkode: ac3bc...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:08 #42 Del Skrevet mandag kl 07:08 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 8.56): Er annengangs fødende og har en 3 åring hjemme, vet at hvis jeg reiser hjem vil mye falle på meg av å ta meg av både baby og 3 åringen, samt lage middag osv. For å unngå diskusjoner om dette med mannen, vurderer jeg å bare bli så lenge jeg kan på barsel for å få hentet meg litt inn etter svangerskapet og fødselen. Anonymkode: 44c83...1bc 3 åringen er vel i barnehage? Anonymkode: 678c1...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:08 #43 Del Skrevet mandag kl 07:08 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er du seriøs med spørsmålet ditt? Du mener at sykehuset skal betale for at du skal få en pause? Fordi at to voksne mennesker ikke klarer å kommunisere sammen? Et sykehus er ingen oppbevaringsplass. Da leier du deg inn på et hotell et par dager. Anonymkode: a3f20...f48 Noen trenger faktisk å hente seg inn etter et tøft svangerskap og fødsel, det er ikke mulig når man har andre småbarn hjemme. Anonymkode: 44c83...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:10 #44 Del Skrevet mandag kl 07:10 urenluren skrev (21 timer siden): Vi var 1 døgn på sykehuset. Angrer på at vi ikke ble lengre siden vi måtte tilbake for å ta blodprøver og legesjekk. Var mannen som kjedet seg på barsel og ville hjem. Tror vi kunne blitt i 3 døgn hvis vi ønsket. Du kunne jo ha blitt på sykehuset, litt dumt å skylde på mannen. Anonymkode: 678c1...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:23 #45 Del Skrevet mandag kl 07:23 Jeg var der i 9 dager pga komplikasjoner. Men lå på sykehuset i 5 dager før fødselen. Jeg forklarte personalet at jeg ble stresset av å være på sykehuset fordi jeg følte at jeg tok opp plassen til noen som trengte det mer og at hvor mye det kostet samfunnet at jeg lå der lenge. Irrasjonell tanke for en nybakt og førstegangsfødende ja, men dagen før fødsel hørte jeg prisen på å føde i Norge og fikk sjokk. Da de ansatte ville sette meg på enerom, nektet jeg🙈 Etter 9 dager tryglet jeg om å få dra hjem men at jeg kunne dra tilbake til sykehuset for daglig kontroll. Anonymkode: fd27a...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet mandag kl 07:56 #46 Del Skrevet mandag kl 07:56 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 9.04): Jeg var der i 1-2 døgn og måtte rett på mødrehjem for å jobbe. Anonymkode: 6f703...42c Hvor gammel er du? Beholdt du babyen din? Har hørt om mødrehjem, men det er vel flere tiår siden de eksisterte. Ser da bort fra mødrehjem hvor foreldre blir vurdert om de egner seg som foreldre - kjenner ett par som møtte på det for ca 20 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet mandag kl 07:58 #47 Del Skrevet mandag kl 07:58 Jeg var innlagt i 8 dager etter ks. Fikk en dag ekstra fordi jeg skulle på en helt annen undersøkelse på samme sykehus den siste dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:15 #48 Del Skrevet mandag kl 08:15 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 8.56): Er annengangs fødende og har en 3 åring hjemme, vet at hvis jeg reiser hjem vil mye falle på meg av å ta meg av både baby og 3 åringen, samt lage middag osv. For å unngå diskusjoner om dette med mannen, vurderer jeg å bare bli så lenge jeg kan på barsel for å få hentet meg litt inn etter svangerskapet og fødselen. Anonymkode: 44c83...1bc Her var det trangt om plassen og risiko for å måtte dele rom om vi ble mer enn 2 dager. 2 dager var det de hadde satt av til friske annengangsfødende med friske babyer. Men jeg syntes det var kjedelig på sykehuset. Baby var mye roligere enn nr 1, og sov mye av tiden. Fødselen hadde vært mindre slitsom, så jeg fikk sovet det jeg skulle. Ville bare hjem, så jeg kunne slappe av med egne ting, og ikke være begrenset av det lille som var av plass og muligheter på sykehuset. (Var på sommeren, så det var jo også deilig ha muligheten til å kunne sitte ute i skyggen hjemme.) Ville også hjem til mann og storesøsken. Men så hadde jeg muligheten til å bare dumpe ned i godstolen hjemme, og få alt servert av mannen. I ditt tilfelle ville jeg forlangt at han brukte sine 2 uker med fri til å faktisk hjelpe deg. Siden det er det han har fri for. Anonymkode: 9c050...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:18 #49 Del Skrevet mandag kl 08:18 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 9.02): Er mannen din komplett udugelig? Anonymkode: 7fec0...ccc Det er de fleste. Anonymkode: e7266...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 8.56): Er annengangs fødende og har en 3 åring hjemme, vet at hvis jeg reiser hjem vil mye falle på meg av å ta meg av både baby og 3 åringen, samt lage middag osv. For å unngå diskusjoner om dette med mannen, vurderer jeg å bare bli så lenge jeg kan på barsel for å få hentet meg litt inn etter svangerskapet og fødselen. Anonymkode: 44c83...1bc Fødte nr 3 for en måned siden. Skulle egentlig hjem etter 48 timer, men måtte bli 2 netter ekstra grunnet gulsott og bilyd på hjertet. Var litt ventetid på han som skulle ta ultralyd av hjertet til den lille, og en del prøver i forbindelse med gulsott. Hadde babyen trengt å ligge i lys, så måtte vi blitt lenger... Bli på barsel så lenge du kan. Hent deg inn etter fødsel og bli kjent med den lille i ro og fred. Det var ikke travelt på barsel da jeg fødte, så fikk beholde rommet for meg selv under hele oppholdet. Det var veldig godt å komme hjem til seg og sitt etter oppholdet. 2-3 dager på barsel er vel vanlig, men vær forberedt på at det kan bli lenger 😅 Anonymkode: 1e8e5...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #51 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 10.18): Det er de fleste. Anonymkode: e7266...477 Tull Anonymkode: 0178d...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå