Gå til innhold

Hvor lenge får man blir på barsel etter fødselen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er annengangs fødende og har en 3 åring hjemme, vet at hvis jeg reiser hjem vil mye falle på meg av å ta meg av både baby og 3 åringen, samt lage middag osv. 

For å unngå diskusjoner om dette med mannen, vurderer jeg å bare bli så lenge jeg kan på barsel for å få hentet meg litt inn etter svangerskapet og fødselen. 

Anonymkode: 44c83...1bc

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs vel hvilket sykehus du er på og hvor fullt de har det?

Jeg lå selv på et sykehus på Sørlandet, og kunne blitt lengre sa de. Jeg var der vel 3-4 dager, hadde keisersnitt. 

Men kan du ikke si ifra om dette da? Eller verste fall ta inn på hotell ?

Anonymkode: 8fd3c...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor 

Ingen komplikasjoner  hjem dag 3 eller 4. Men vet og at de sier folk kan dra hjem dagen etter ved å komme tilbake dag 3 eller 4 for kontroll

Ved komplikasjoner vurderer de hvert enkelt tilfellee

Anonymkode: 5d7b8...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok både an på sykehuset og kapasiteten deres akkurat da du føder, og hvordan fødselen og formen din blir. Håper du får bli så lenge du trenger, men tror kanskje du må ta den diskusjonen med mannen din uansett. Om du kommer deg i form fort, har du likevel en liten baby å ta deg av. Så han må ta mer ansvar både i huset og med eldre barn. 

Anonymkode: 65fd0...cfc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i 1-2 døgn og måtte rett på mødrehjem for å jobbe. 

Anonymkode: 6f703...42c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel an på kapasitet og sykehus. Har vært på sykehus i 4 dager etter fødsel og mindre enn 48 timer. 

Siden det er for sent å si at du ikke bør få barn med en som ikke skjønner at etter fødsel har du ansvar for å mate baby og han har ansvar for absolutt alt annet, så anbefaler jeg at dere tar en alvorsprat. Slik skal det ikke være, jeg blir oppriktig trist på dine vegne. 

Anonymkode: e624f...433

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kommer vel an på kapasitet og sykehus. Har vært på sykehus i 4 dager etter fødsel og mindre enn 48 timer. 

Siden det er for sent å si at du ikke bør få barn med en som ikke skjønner at etter fødsel har du ansvar for å mate baby og han har ansvar for absolutt alt annet, så anbefaler jeg at dere tar en alvorsprat. Slik skal det ikke være, jeg blir oppriktig trist på dine vegne. 

Anonymkode: e624f...433

Jeg har prøvd, men han skjønner bare ikke. Eks får jeg aldri sovet ut en morgen fordi jeg alikevel samsover med barnet og våkner når det våkner. Han skjønner at det er et poeng at han tar barnet mens jeg får sovet videre. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kastet meg ut. Dro hjem 5 dager etter fødsel (var riktignok tvillinger og den ene hadde gulsott og lav fødselsvekt). Ingen påtrykk om å reise hjem. 

Anonymkode: b6307...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte hjem dagen etter fødsel med barn nummer 2. Passet meg utmerket. Men nå har jeg en mann som bidrar hjemme på lik linje med med meg, både med husarbeid, handlng og eldre søsken

Fatter ikke hvordan damer her inne velger få flere barn med en udugelig mann når han viser godt hvordan han er etter barn 1. Da vil  det ikke bedre etter barn nummer 2. 

Anonymkode: de17e...39a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte du å få enda en barn med en ubrukelig mann? Be om å få bli så lenge som mulig. Har du ingen besteforeldre eller tanter som kan hjelpe? 

Anonymkode: 4b339...e50

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden får du unge etter unge med en lat egoist? Gidder faktisk ikke å synes synd på deg engang. Sitter titusenvis av enslige snille menn der ute som hadde behandlet deg som en dronning.

Anonymkode: fa483...b7b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro hjem dagen etterpå med alle barna. Skjønner ikke hvorfor man skal ta opp en seng og ressurser dersom man er oppegående og har et friskt barn. Mye bedre å være hjemme. Dersom du har en så udugelig mann at du føler du ikke kan dra hjem til mannen etter fødsel så hadde jeg revurdert hele forholdet.

Anonymkode: 733af...084

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er annengangs fødende og har en 3 åring hjemme, vet at hvis jeg reiser hjem vil mye falle på meg av å ta meg av både baby og 3 åringen, samt lage middag osv. 

For å unngå diskusjoner om dette med mannen, vurderer jeg å bare bli så lenge jeg kan på barsel for å få hentet meg litt inn etter svangerskapet og fødselen. 

Hvorfor skal du ha nummer to med den mannen der?

Anonymkode: fafe2...e0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor har du valgt å få barn nr to med denne mannen..

Anonymkode: dff6b...e22

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på sykehuset i ca 48 timer etter fødsel. Bestemor var hjemme med 2-åringen så vi ble på sykehuset så lenge vi kunne med det beste samvittighet. 

Hvem er hjemme med eldste mens du føder? Kan vedkommende være der litt lenger når du kommer hjem?

Anonymkode: 3f195...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble 6 dager med nummer to. Ble på ingen måte kastet ut, men syntes selv det var på tide.

Anonymkode: 482a1...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi var på sykehuset i ca 48 timer etter fødsel. Bestemor var hjemme med 2-åringen så vi ble på sykehuset så lenge vi kunne med det beste samvittighet. 

Hvem er hjemme med eldste mens du føder? Kan vedkommende være der litt lenger når du kommer hjem?

Anonymkode: 3f195...be3

Det er vel far som er hjemme nå da. Tipper barnevakten har dratt hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor har du valgt å få barn nr to med denne mannen..

Anonymkode: dff6b...e22

Datet i mange år uten å finne noen, ønsker meg to barn for både meg og søskenet sin del, er nå eller aldri pga alder, er 40 år. 

Også skal det sies at disse egenskapene kom snikende i forholdet, han er ikke slik han først viste seg, men har også gode sider. Kapasiteten hans er bare veldig lav og han får helt seriøst reelle sammenbrudd om det blir for mye for han, noe nesten alt er. 

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble 6 dager med nummer to. Ble på ingen måte kastet ut, men syntes selv det var på tide.

Anonymkode: 482a1...685

Hva gjør man på sykehus i 6 dager med frisk baby? Vet du hvor mange tusen en sykehusseng koster i døgnet?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...