Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette er hva jeg spiser på en vanlig dag, 1 brødskive med litt smør og litt bringebærsyltetøy, 1 brødskive med litt smør, kokt skinke, tomat, agurk, paprika og crispisalat, 1 brødskive med litt smør. kaviar og hvitost, 2 knekkebrød med smør og brunost. Middag kan være 3 kjøttkaker, 2 middels poteter, litt saus. Dette er tydeligvis for mye mat, dere som kan dette, hva må jeg kutte ut for å gå ned i vekt. Har lagt på meg 10 kg etter røykeslutt, de må bort. Jeg er 165 og veier 75 kg.

Anonymkode: 000cd...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser 3 brødskiver med div pålegg, to knekkebrød og en normal middag iløpet av dagen. Hvis dette er hva du faktisk spiser og ikke noe snacks eller kaloririk drikke ved siden av er det ikke mye å kutte ned på. Du kan jo f.eks. spise to skiver og et knekkebrød å supplere med grønnsaker hvis du ikke blir mett. Å kutte litt på middag med bare to kjøttkaker istedenfor tre.   Bevegelse og økt aktivitet hjelper også.

AnonymBruker
Skrevet
NinaLisa skrev (9 minutter siden):

Du spiser 3 brødskiver med div pålegg, to knekkebrød og en normal middag iløpet av dagen. Hvis dette er hva du faktisk spiser og ikke noe snacks eller kaloririk drikke ved siden av er det ikke mye å kutte ned på. Du kan jo f.eks. spise to skiver og et knekkebrød å supplere med grønnsaker hvis du ikke blir mett. Å kutte litt på middag med bare to kjøttkaker istedenfor tre.   Bevegelse og økt aktivitet hjelper også.

Takk for svar, jeg har jo tenkt dette ikke er så mye mat, litt utålmodig kjenner jeg, men skal prøve å holde meg til dette ei ukes tid og se hva som skjer. Er litt ukjent terreng dette her. Men igjen, tusen takk for oppløftende svar 😀

AnonymBruker
Skrevet

Bytt ut syltetøyet og brunosten med noe magrere/sunnere. Kutt ut den ene kjøttkaka, gjerne to av dem, og den ene brødskiva.

Dette er litt lite mat i lengden, men i en fase der du vil gå ned i vekt, må du ligge i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 0650d...2e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svar, jeg har jo tenkt dette ikke er så mye mat, litt utålmodig kjenner jeg, men skal prøve å holde meg til dette ei ukes tid og se hva som skjer. Er litt ukjent terreng dette her. Men igjen, tusen takk for oppløftende svar 😀

Du forventer resultater av endret kosthold  på en uke?

Anonymkode: 4516a...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser ikke noe snacks utenom? Og ikke noe drikke utenom helt kalorifri drikke?

Og om dette er hva du spiser på en vanlig dag, hva spiser du i helger?

Anonymkode: 2d7ca...194

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du forventer resultater av endret kosthold  på en uke?

Haha, ja jeg gjør visst det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du spiser ikke noe snacks utenom? Og ikke noe drikke utenom helt kalorifri drikke?

Og om dette er hva du spiser på en vanlig dag, hva spiser du i helger?

Anonymkode: 2d7ca...194

Jeg spiser det samme i helgene, på to uker har jeg ikke gått ned på denne "dietten". Jeg drikker te med suketter, kaffe, et lite glass melk og funlight saft. Ikke noe godteri, potetgull eller noe sånt, kun maten jeg har skrevet her. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må trene mer. Både styrke og kondisjon. Og så må du droppe så mye brødmat og kjøttkakemiddager. Spis heller omelett eller kyllingsalat eller liknende til lunsj. Mer protein! Brødskive med syltetøy er veldig lite protein. Mange gode kokebøker med bra proteinrik mat. For eksempel av Kristine Weber eller Desirée Andersen. 

Anonymkode: e8d11...b75

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er alt for utolmodig. Det skjer ikke noe på en uke. 

Det sagt, det enkleste kuttet å gjøre her er jo opplagt å kutte smøret fra brødskiva. Og bytte ut brunosten med noe sunnere på knekkebrødene. 

Anonymkode: 56320...044

AnonymBruker
Skrevet

Når du skal ned i vekt kan du ikke se resultater etter svært kort tid. Ta vekten hver dag og regn ukentlig gjennomsnitt. Så lenge snittet går litt ned hver uke er du på rett spor 

Anonymkode: e8d11...b75

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen, dere er snille og hjelpsomme,  jeg skjønner jeg er for utålmodig, skal se det an ei ukes tid til og kutte ned på noe hvis vekten ikke går nedover.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar alle sammen, dere er snille og hjelpsomme,  jeg skjønner jeg er for utålmodig, skal se det an ei ukes tid til og kutte ned på noe hvis vekten ikke går nedover.

Vær absolutt konsekvent i en måned, så sjekker du resultatet.

• Liker 1
Skrevet

For å gå ned 1 kg fett, så må du spise 7000kcal i underskudd. Akkurat som at du må spise 7000kcal i overskudd for å legge på deg 1 kg. Det er kanskje realistisk å få til å gå ned 1 kg på en uke eller 2. Det er lurt å skrive alt du spiser i feks lifesum appen, der kan du notere alt du putter i nebbet, hvor mye vann du drikker, hvor aktiv du er osv. 

Som regel tror vi at vi spiser mindre enn vi gjør, jeg fikk meg en aha opplevelse da jeg begynte å føre opp alt. 
Har nå gått ned ca 5kg på 4-5 uker, og er fornøyd med det!

AnonymBruker
Skrevet
Melkebart1 skrev (2 minutter siden):

For å gå ned 1 kg fett, så må du spise 7000kcal i underskudd. Akkurat som at du må spise 7000kcal i overskudd for å legge på deg 1 kg. Det er kanskje realistisk å få til å gå ned 1 kg på en uke eller 2. Det er lurt å skrive alt du spiser i feks lifesum appen, der kan du notere alt du putter i nebbet, hvor mye vann du drikker, hvor aktiv du er osv. 

Som regel tror vi at vi spiser mindre enn vi gjør, jeg fikk meg en aha opplevelse da jeg begynte å føre opp alt. 
Har nå gått ned ca 5kg på 4-5 uker, og er fornøyd med det!

Veldig bra vektnedgang det, vil du si noe om hva du spiser på en dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig bra vektnedgang det, vil du si noe om hva du spiser på en dag?

Jeg spiser mye næringstett, rein mat, proteiner fra kjøtt/fisk/cottage cheese, gode karbohydrater fra grønnsaker i hovedsak og bra fett fra mandler og nøtter. 
Prøver å styre unna hvitt sukker og hvetemel der jeg kan, men har ikke vært fanatisk. Det er viktig for meg å gjøre dette på en sunn måte, for å kunne bli værende. Unne meg litt søtt i helga osv. 

Det gjelder å finne sin måte å gjøre dette på. Ikke tenke fortest mulig ned på  altfor lite mat. Tracker du det i en app så ser du nøyaktig hva du trenger av alle makroene, til dine kroppsmål/vekt for å kunne gå ned det du ønsker. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...