AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Del Skrevet 30. mars Hvordan håndtere kritikk fra leder foran kunder? Hei, jeg trenger noen råd. Jeg har OCD og sliter en del med angst, men er på bedringens vei. Jeg er halvt sykemeldt. Likevel opplever jeg at lederen min gir meg kritikk på en måte som føles ubehagelig, spesielt fordi det skjer rett foran kunder. Kritikken er kanskje ment som konstruktiv, men måten den gis på gjør at jeg føler meg både pinlig berørt og stresset. Han kan si ting som jeg føler kan skjemme mitt rykte. Jeg forstår at tilbakemeldinger er en del av arbeidslivet, men jeg synes ikke det er greit at det skjer så åpent. Det gjør meg mer engstelig og påvirker helsen min negativt. Samtidig har jeg ikke mulighet til å bytte jobb akkurat nå, så jeg må finne en måte å håndtere det på. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Jeg blir deprimert og sint inni meg av at han gjør det. Reagerer jeg på en dårlig måte? Er jeg for sårbar? Og er det i det hele tatt lovlig å gi slik kritikk foran kunder? Håper på noen gode råd! Anonymkode: a343d...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Del Skrevet 30. mars Her må du nesten komme med noen eksempler for at vi skal kunne svare deg. Dagens unge er jo en generasjon bommulsdotter og ikke tåler noen som helt tilbakemelding med mindre det er sprudlende positiv ros, umulig å si hvordan det er med deg uten eksempler. Anonymkode: 62750...2e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Del Skrevet 30. mars Har du noen konkrete eksempler på hva som blir sagt? Anonymkode: 08586...385 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Del Skrevet 30. mars Som nevnt her du må nesten komme med eksempler for at vi skal kunne hjelpe deg. Men når du i utgangspunktet er sykemeldt pga psykisk helse er det ikke utenkelig at du i en sårbar tid i livet ditt er overfølsom. Anonymkode: 8de65...83c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Del Skrevet 30. mars Den eneste kuren for angst er vel eksponering, så du må nesten snakke med sjefen din, være åpen og gi hen tilbakemelding. Men dette er ikke det siste mennesket i livet ditt du kommer til å møte som går deg på nervene, så det aller beste for deg er at du lærer deg å takle det. Anonymkode: 8de65...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Del Skrevet 30. mars Skulle gjerne hatt noen eksempler. På generelt grunnlag vil jeg si at man ikke kritiserer ansatte foran kolleger og kunder. Det er uprofesjonelt. Anonymkode: 27dad...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 30. mars #7 Del Skrevet 30. mars Jeg synes vel du bør kunne be om at tilbakemeldinger tas privat og ikke blant andre uansett om det er kollegaer eller ikke Vet ikke om tilbakemeldingen evnt. er noe som sies der og da fordi det er en handling som må endres/korrigeres - da er det jo kanskje riktig å ta den med en gang det skjer Tilbakemeldinger er jo bra - de må helst være så konstruktive som mulig og du må jo prøve å ta de til deg og ikke oppfatte det som noe negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Del Skrevet 30. mars punkyB skrev (9 timer siden): Jeg synes vel du bør kunne be om at tilbakemeldinger tas privat og ikke blant andre uansett om det er kollegaer eller ikke Vet ikke om tilbakemeldingen evnt. er noe som sies der og da fordi det er en handling som må endres/korrigeres - da er det jo kanskje riktig å ta den med en gang det skjer Tilbakemeldinger er jo bra - de må helst være så konstruktive som mulig og du må jo prøve å ta de til deg og ikke oppfatte det som noe negativt. Feilen var gjort tidligere, så det var ingen grunn til å ta det opp foran kunder. Det kunne lett blitt tatt på bakrommet eller i en roligere setting. Når slike ting blir sagt foran kunder, kan det føles unødvendig ydmykende og stressende. Det handler jo ikke om å unngå konstruktiv kritikk, men om hvordan og hvor den blir gitt. Jeg kan ikke nevne spesifikt hva feilen innebar, men måten han sa det på så hørtes det veldig ille ut. Men jeg hadde en forklaring på det. Det var fordi han selv mangler rutiner om hvordan ting skulle gjøres. Anonymkode: a343d...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skulle gjerne hatt noen eksempler. På generelt grunnlag vil jeg si at man ikke kritiserer ansatte foran kolleger og kunder. Det er uprofesjonelt. Anonymkode: 27dad...fb4 Det var en feil som hadde blitt gjort tidligere i et annet område av butikken, men sjefen nevnte den høyt mens kunder hørte det. Feilen var gjort dagen før. Anonymkode: a343d...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #10 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det var en feil som hadde blitt gjort tidligere i et annet område av butikken, men sjefen nevnte den høyt mens kunder hørte det. Feilen var gjort dagen før. Anonymkode: a343d...b8c Så det er snakk om et enkelt tilfelle? Anonymkode: ffd87...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så det er snakk om et enkelt tilfelle? Anonymkode: ffd87...e00 Nei, dette er et gjentagende problem Anonymkode: a343d...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå