AnonymBruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Trenger litt råd her. Er bonusmamma til en jente på u.skolen og har vært det siden hun var liten. Er gift med faren hennes og vi har fått et nytt felles barn som jenta er storesøster til. Jentas mor / ekskona til mannen min har vært mye fraværende pga psykisk sykdom / rus og aldri hatt fast omsorg før nå det siste året. Har vært flere år der de kun har hatt kontakt pr sms. Det siste halve året har hun vært bedre og har klart å ha datteren annenhver helg ca. Vi var veldig postive til dette og har hele veien hatt dette som mål for barnets skyld og tenkt at dette er positivt med mer kontakt. Vi har hele tiden frem snakket mor og heiet på henne. Det som nå har skjedd er at biologisk mor er vanvittig bitter på meg og har gjort alt for å snakke meg ned fordi jeg er den som har vært tilstede disse årene.. Hun har regelrett lagt meg for hat og legger ikke skjul på dette. Dette har dessverre gått rett hjem hos bonus datter og hun tar veldig avstand fra meg om dagen pga dette. Fordi jeg bor med faren hennes tar hun automatisk også avstand fra han. Er det en som virkelig ikke fortjener dette er det mannen min, da han har gjort ALT for datteren sin hele livet når mor var innlagt her og der. Jeg blir helt knust av å se at datter tar avstand fra far fordi jeg er tilstede (fordi mor har gjort meg til syndebukk). Jeg er villig til å flytte ut for en stund bare for å roe situasjonen og ikke la det går utover far at mor / eks hater meg.. Dette er virkelig en situasjon jeg aldri hadde trodd vi skulle havne i, da jeg og datteren har hatt et utrolig fint og nært forhold da alle de år da mor var fraværende. Det er så skremmende at etter at mor har fått snakke dritt i 14 dager og så "hater" bonus datter både meg og far. Dette knuser mannen min totalt da han og datter alltid har vært som erteris. Er det noe vi kan gjøre her? Kan vi håpe at dette er en eller annen fase fordi hun aldri har hatt kontakt med mor og at det kanskje er forvirrende for henne nå? Skal vi late som ingenting for å roe situasjonen? Vi er redde for å ta opp ting for å eskalere og "sende henne" til mor.. Trenger desperat råd her.. Anonymkode: d2610...3af 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Det er trist å høre. Jenta er midt i tenårene og lett påvirkelig. Men hun vil skjønne etterhvert hvor det trygge hjemmet er. Vis at dere er der for henne og at hjemmet deres er åpent, så kommer hun nok etterhvert. For hun må få erfare selv hvordan mor er. Anonymkode: 55301...370 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Få time hos fvk, hvis ikke mor møter så går du, far og datteren. Anonymkode: 62fe6...f9e 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trenger litt råd her. Er bonusmamma til en jente på u.skolen og har vært det siden hun var liten. Er gift med faren hennes og vi har fått et nytt felles barn som jenta er storesøster til. Jentas mor / ekskona til mannen min har vært mye fraværende pga psykisk sykdom / rus og aldri hatt fast omsorg før nå det siste året. Har vært flere år der de kun har hatt kontakt pr sms. Det siste halve året har hun vært bedre og har klart å ha datteren annenhver helg ca. Vi var veldig postive til dette og har hele veien hatt dette som mål for barnets skyld og tenkt at dette er positivt med mer kontakt. Vi har hele tiden frem snakket mor og heiet på henne. Det som nå har skjedd er at biologisk mor er vanvittig bitter på meg og har gjort alt for å snakke meg ned fordi jeg er den som har vært tilstede disse årene.. Hun har regelrett lagt meg for hat og legger ikke skjul på dette. Dette har dessverre gått rett hjem hos bonus datter og hun tar veldig avstand fra meg om dagen pga dette. Fordi jeg bor med faren hennes tar hun automatisk også avstand fra han. Er det en som virkelig ikke fortjener dette er det mannen min, da han har gjort ALT for datteren sin hele livet når mor var innlagt her og der. Jeg blir helt knust av å se at datter tar avstand fra far fordi jeg er tilstede (fordi mor har gjort meg til syndebukk). Jeg er villig til å flytte ut for en stund bare for å roe situasjonen og ikke la det går utover far at mor / eks hater meg.. Dette er virkelig en situasjon jeg aldri hadde trodd vi skulle havne i, da jeg og datteren har hatt et utrolig fint og nært forhold da alle de år da mor var fraværende. Det er så skremmende at etter at mor har fått snakke dritt i 14 dager og så "hater" bonus datter både meg og far. Dette knuser mannen min totalt da han og datter alltid har vært som erteris. Er det noe vi kan gjøre her? Kan vi håpe at dette er en eller annen fase fordi hun aldri har hatt kontakt med mor og at det kanskje er forvirrende for henne nå? Skal vi late som ingenting for å roe situasjonen? Vi er redde for å ta opp ting for å eskalere og "sende henne" til mor.. Trenger desperat råd her.. Anonymkode: d2610...3af Datteren er tenåring - og ja, mange i den alderen "hater foreldrene". Mor er nå spennende nyttt og selv om du har vært "mamma" så er du jo ikke det. Vært gjennom det samme med far til mine barn - DET går over men det er fryktelig vondt å stå i det. Jeg viste de ville bli skikkelig såret, men de måtte erfare det selv. DERE må fortsette å være de trygge voksne. Ikke snakk stygt eller noe negativt om mor. I mitt tilfelle så viste far tilslutt sitt sanne jeg. De har ingen kontakt i dag, mens jeg har super kontakt med mine barn og får være bestemor til verdens beste barnebarn. Svelg flokker med kameler - det vil ordne seg til slutt. Anonymkode: 012d0...6a0 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Det høres ut som om hun ikke setter deg opp mot barnet men at hun setter barnet opp mot deg. Anonymkode: e4ba4...d78 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er trist å høre. Jenta er midt i tenårene og lett påvirkelig. Men hun vil skjønne etterhvert hvor det trygge hjemmet er. Vis at dere er der for henne og at hjemmet deres er åpent, så kommer hun nok etterhvert. For hun må få erfare selv hvordan mor er. Anonymkode: 55301...370 Helt enig i dette!! 👏 En tenåring er ekstremt lett-påvirkelig. Nå er hun stå stor at hun er sint for alt hun har mistet med mor. Mor har lagt all skyld over på deg, fordi hun ikke vil innrømme overfor seg selv og barnet at det er hennes egen skyld. Så pust rolig, ikke flytt ut, vær den trygge voksne som ikke avviser. Så vil hun etterhvert se hvor hun har sine primære omsorgspersoner som bare vil henne det beste, og samtidig få øynene opp for mors manipulasjon. Anonymkode: 0bb88...3a1 2 2
BobbySocks Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Ikke flytt ut, da «svikter» du henne. Stå i det, tål tenårene og. Hun er under ombygging, har fått kontakt med en mor hun sikkert har savnet og alt er kaos. Bare vær der og tål henne, så går det nok seg til. 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Trenger litt råd her. Er bonusmamma til en jente på u.skolen og har vært det siden hun var liten. Er gift med faren hennes og vi har fått et nytt felles barn som jenta er storesøster til. Jentas mor / ekskona til mannen min har vært mye fraværende pga psykisk sykdom / rus og aldri hatt fast omsorg før nå det siste året. Har vært flere år der de kun har hatt kontakt pr sms. Det siste halve året har hun vært bedre og har klart å ha datteren annenhver helg ca. Vi var veldig postive til dette og har hele veien hatt dette som mål for barnets skyld og tenkt at dette er positivt med mer kontakt. Vi har hele tiden frem snakket mor og heiet på henne. Det som nå har skjedd er at biologisk mor er vanvittig bitter på meg og har gjort alt for å snakke meg ned fordi jeg er den som har vært tilstede disse årene.. Hun har regelrett lagt meg for hat og legger ikke skjul på dette. Dette har dessverre gått rett hjem hos bonus datter og hun tar veldig avstand fra meg om dagen pga dette. Fordi jeg bor med faren hennes tar hun automatisk også avstand fra han. Er det en som virkelig ikke fortjener dette er det mannen min, da han har gjort ALT for datteren sin hele livet når mor var innlagt her og der. Jeg blir helt knust av å se at datter tar avstand fra far fordi jeg er tilstede (fordi mor har gjort meg til syndebukk). Jeg er villig til å flytte ut for en stund bare for å roe situasjonen og ikke la det går utover far at mor / eks hater meg.. Dette er virkelig en situasjon jeg aldri hadde trodd vi skulle havne i, da jeg og datteren har hatt et utrolig fint og nært forhold da alle de år da mor var fraværende. Det er så skremmende at etter at mor har fått snakke dritt i 14 dager og så "hater" bonus datter både meg og far. Dette knuser mannen min totalt da han og datter alltid har vært som erteris. Er det noe vi kan gjøre her? Kan vi håpe at dette er en eller annen fase fordi hun aldri har hatt kontakt med mor og at det kanskje er forvirrende for henne nå? Skal vi late som ingenting for å roe situasjonen? Vi er redde for å ta opp ting for å eskalere og "sende henne" til mor.. Trenger desperat råd her.. Anonymkode: d2610...3af Veldig trist, men jeg mener en såpass stor datter som hele livet har stått nært sin far og deg,IKKE bare plutselig snur seg mot dere etter 14 dager med dritt fra mor?! Når man er 14 år har hun de fleste barndomsår bak seg og det høres helt umulig ut klare å legge dere for "hat" etter 14 dager om far har oppdratt henne i 14 år! Mulig mor har truet med noe. Eller at hans snille datter egentlig har mye manipulasjons "gener" i seg fra sin mor.. Har selv flere tenåringsdøtre, jeg har vært alene i alle år med dem, jeg har null kontakt med familie utenom,men de har litt kontakt med dem. Om min familie satt en hel helg snakket dritt om meg til mine barn hadde dette aldri betydd noe for mine barn. De er store. De vet bedre. Dette burde din bonusdatter også vite når hun har hatt en kjærlig og god pappa i 14 år!!! Noe skurrer her.. Anonymkode: 89957...07f 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars Jenta er i skvis mellom dere og moren. Dere kan prøve å prate med henne om dette. Si til henne at hun har lov å være glad i alle. Dersom mor ikke forstår det, så støtt likevel jenta med å fortelle at for dere er det ok. Ta henne ut av skvisen. Hvis mor vil snakke negativt om dere, la jenta vite at hun selv ikke har ansvar for det. Hun trenger heller ikke å forsvare dere. Dere takler dette, men hun skal ikke føle seg mellom to parter. Anonymkode: 3c239...732 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #10 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veldig trist, men jeg mener en såpass stor datter som hele livet har stått nært sin far og deg,IKKE bare plutselig snur seg mot dere etter 14 dager med dritt fra mor?! Når man er 14 år har hun de fleste barndomsår bak seg og det høres helt umulig ut klare å legge dere for "hat" etter 14 dager om far har oppdratt henne i 14 år! Mulig mor har truet med noe. Eller at hans snille datter egentlig har mye manipulasjons "gener" i seg fra sin mor.. Har selv flere tenåringsdøtre, jeg har vært alene i alle år med dem, jeg har null kontakt med familie utenom,men de har litt kontakt med dem. Om min familie satt en hel helg snakket dritt om meg til mine barn hadde dette aldri betydd noe for mine barn. De er store. De vet bedre. Dette burde din bonusdatter også vite når hun har hatt en kjærlig og god pappa i 14 år!!! Noe skurrer her.. Anonymkode: 89957...07f Bonusdatter har fått kontakt med sin biologiske mor, og står i en helt annen situasjon. Hun vil ha bekreftelse fra mor, dermed vil hun være lojal mot mor, og blir derfor satt i en umulig situasjon når mor snakker ned bonusmor og far. Datterens reaksjon er normal i en slik situasjon. Anonymkode: 3c239...732 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Skrevet 31. mars Noen burde fortelle mor at hennes egne dårlige følelser sprer gift i datteren og ødelegger for henne. Og at hun burde klare å oppføre seg ordentlig til noen som har ivaretatt hennes barn når hun selv ikke kunne. Litt takknemlighet hadde gjort seg. Mor behøver først og fremst å få kontroll på eget følelsesliv, så det ikke konstant renner over. Anonymkode: 7ce77...515 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå