Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 Jeg vil gjerne beholde tennene mine lengst mulig, og helst uten hull Men hvordan skal jeg t best mulig vare på de? Jeg pusser de morgen og kveld, og på kvelden bruker jeg tanntråd. Går til tannlegen en gang i året. Bør jeg bruke skyllevann i tillegg? Noe annet? Drikker sjelden brus, men spiser sjokolade...
Sniglå Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Hvis du ikke får noen hull, eller at tannlegen opplyser deg om at du har noen begynnende hull er det ingen nødvendighet for deg å skylle med fluor. Men det skader ikke med fluorskyll for å være på den sikre siden:)
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Takk for svar. Sist sa tannlegen at jeg hadde begynnnde hull, men hun nevnte ikke at jeg burde bruke fluorskyll. Kanskje jeg bør kjøpe det da. Får man det i butikken eller apotek?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 E ing til, jeg har sett at jeg har noen svarte prikker på noen av tnnene. Kan det være hull?
Sniglå Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 Da kan fluorskyll være lurt å ta i tillegg Den på apoteket er absolutt anbefalt fremfor de på vanlig butikk, fordi den på apoteket har høyere konsentrasjon av fluor. Og så smaker den ikke så sterkt
Sniglå Skrevet 12. mars 2006 #6 Skrevet 12. mars 2006 E ing til, jeg har sett at jeg har noen svarte prikker på noen av tnnene. Kan det være hull? ← Det kan være, men mest sannsynligvis bare noen misfarginger. Eventuelt at det har vært hull før, men så har kariesangrepet stoppet. Tannlegen skal kontrollere dette når du er der.
Sniglå Skrevet 12. mars 2006 #7 Skrevet 12. mars 2006 (endret) *dobbelt* Endret 12. mars 2006 av Sniglå
Gjest Virvel Skrevet 12. mars 2006 #8 Skrevet 12. mars 2006 Hvis du drikker en del juice eller brus, bør du passe på å drikke eller spise noe annet etterpå, slik at syren ikke blir liggende igjen i munnen. Ikke puss tennene rett etter at du har drukket noe surt heller, da forsterker du faktisk bare den negative effekten. Gå til tannlegen regelmessig. (Hilsen en som ikke har vært der på tre år... )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå