Gå til innhold

Nabo døde og jeg kjenner mest lettelse - er jeg moralsk korrupt?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Du skal ikke føle dårlig samvittighet for det. Jeg føler også sånn om noen enkelte. Ja da får jeg fred. 

Anonymkode: 79793...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså.. Jeg var både lei meg og lettet når min mor døde. Lei meg fordi hun var min mor og fordi jeg var glad henne. Jeg var lettet fordi hun skapte utrolig mye støy i livet mitt (psykisk syk og mye sint på meg).  Jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet, eller tenker at jeg mangler empati for det. 

Hvis man i ditt scenario tar vekk det at du var glad i vedkommende (du kjente ham jo ikke), så er det vel ikke unaturlig at du er glad for at støyen er vekke? Selv om din støy er mer bokstavelig enn min var. 

Anonymkode: dda96...46e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Hadde et nabopar som spilte altfor høy musikk. Begynte å fundere på måter å få dem til å slå opp, i håp om at den som flyttet tok med musikkanlegget. Er normalt ganske grei, men nabobråk er skikkelig dritt.

Anonymkode: 3b073...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet, og jeg forstår deg veldig godt og du er ikke en dårlig person. 

Det er ilke uten grunn at lyd faktisk brukes som torturmetode. 

Anonymkode: 2b8db...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (På 1.4.2025 den 10.13):

Noe med måten du formulerer deg, sier meg at du aldri har opplevd de selv, men antar at det er en bagatell å oppleve høy musikk hver natt over flere år.  Det er usannsynlig plagsomt og som du ser i tråden, en grunn til at folk har flyttet. Og du synes tydeligvis det er greit at det er den som blir utsatt for bråket er den som bokstavelig talt må betale prisen, pakke sakene sine og dra?

Det er sikkert plagsomt, men ikke så mye at jeg ønsker at folk dør. Man kan bruke ørepropper, men selvfølgelig best om vedkommende hadde sluttet med det. Den som spilte høy musikk kunne jo ha flyttet fordi den fikk jobb et annet sted f.eks., heller enn å dø. Om vedkommende flytter, så kan det komme andre som spiller høy musikk.

Jeg har opplevd at flere rundt meg dør (foreldre, mann osv.), så ser kanskje litt annerledes på det.

Anonymkode: c1689...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...