AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:03 #1 Del Skrevet lørdag kl 21:03 Jeg føler meg litt nevrotisk på dette, men vi er blant de få som ikke har trampoline. Vi har basseng, men da er vi alltid med ungene, og det er maks to som får være i vannet av gangen slik at vi alltid har kontroll. Mannen har sagt han ikke vil ha trampoline fordi han føler på ansvaret. Og man hører jo om at ulykker skjer, men jeg føler alle har trampoliner og hopper hos hverandre? Det rare er at han er ganske adrenalinjunkie, så det føles egentlig ganske merkelig at akkurat trampoline er ille. Hvilken policy har dere andre foreldre på trampoliner? Anonymkode: bb5e9...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:14 #2 Del Skrevet lørdag kl 21:14 Vi skaffet trampoline da minste var 1 år. Årsak var at fysioterapeut anbefalte for at eldste ikke skulle gå så mye på tærne. Fysioterapeut sa at underlaget i trampoline ofte gjorde at barna brukte hælen og. Og bra balanse trenning. Vi hadde regel hvis vi ikke var det kun 1 på trampoline av gangen. Vi hadde å hengelås på glidelåsen når vi ikke var hjemme slik at en ikke fikk dratt opp uten å evnt ødelegge beskyttelse nettet. Aldri hatt noen ulykker. Her så ble den brukt mye av både voksene og unga. Siste trampoline vi hadde kvitter vi oss med i fjord da var yngste 17. Brukt den hver sommer til da Anonymkode: 27aa3...e6a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:49 #3 Del Skrevet lørdag kl 21:49 Jeg er også redd for trampoline. Har ikke selv og mitt barn er lite ennå men ser jo hos folk med trampoline vi kjenner at de ikke følger noen av rådene som gis rundt sikkerhet omtrent. Synes det er vanskelig å si ifra, at jeg ikke vil at de skal hoppe så mange, ikke med leker på trampolinen, ikke med voksne når barna er 2-3 år. Men virker som ingen andre synes at noe av dette er viktig. Anonymkode: a71d1...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:07 #4 Del Skrevet lørdag kl 22:07 Ingen jeg vet av har hatt noen ulykker med trampoline. Sykkel, ski, akebrett derimot 😅 Er det så mange ulykker med trampoline da? De fleste har jo trampoline i dag, men aldri hørt om noen som har skadet seg… Anonymkode: 036b1...7bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:12 #5 Del Skrevet lørdag kl 22:12 Har trampoline på hytta og bruker noenlunde sunn fornuft. Aldri hoppe uten at nettet er lukket og ikke ha de store og små barna hoppende sammen. Anonymkode: 94f03...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:02 #6 Del Skrevet lørdag kl 23:02 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ingen jeg vet av har hatt noen ulykker med trampoline. Sykkel, ski, akebrett derimot 😅 Er det så mange ulykker med trampoline da? De fleste har jo trampoline i dag, men aldri hørt om noen som har skadet seg… Anonymkode: 036b1...7bc Da jobber du ikke på røntgen 💀 Anonymkode: ff7e0...2a9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:35 #7 Del Skrevet lørdag kl 23:35 Mye større sjanse for ulykker om de ikke er vant med trampoline når de hopper hos andre og ikke forstår hvordan spretten treffer osv. Vi har hatt fokus på å lære de trampoline: ikke gi hverandre sprett. Ikke hopp når andre gjør triks. Gjør triks en av gangen. Krum nakken og se på magen når man tar salto. Men basseng som dere har, hva når barna går hjem alene fra skolen og dere er på jobb? Og sykkel? Akebrett? Ski? Verden er full av farer, det lure vi foreldre kan gjøre er å lære barna å beherske det: lære barna å sykle, ikke bremse på grus i nedoverbakker, osv. Lære barna fornuft på trampoline. Nå har jeg barn på slutten av barneskolen: vi har hatt brukket arm, brukket kragebein, slått løs tann, hjernerystelse. Men ingenting av dette skjedde på trampoline. Anonymkode: fc0f0...312 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:46 #8 Del Skrevet lørdag kl 23:46 Det er større sjanse for skader ved inaktivitet. Trampoline holder barna aktive. Vi har hatt trampoline i 20 år og har ikke hatt en eneste skade. Vi har max to på trampolina av gangen, vi har nett og ikke minst, den står rett utenfor kjøkkenvinduet så vi har oppsyn med dem både fra kjøkken og stue. Ulykker kan skje, men det kan skje overalt hvor barna ferdes. Anonymkode: b28a4...5bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:53 #9 Del Skrevet søndag kl 00:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg føler meg litt nevrotisk på dette, men vi er blant de få som ikke har trampoline. Vi har basseng, men da er vi alltid med ungene, og det er maks to som får være i vannet av gangen slik at vi alltid har kontroll. Mannen har sagt han ikke vil ha trampoline fordi han føler på ansvaret. Og man hører jo om at ulykker skjer, men jeg føler alle har trampoliner og hopper hos hverandre? Det rare er at han er ganske adrenalinjunkie, så det føles egentlig ganske merkelig at akkurat trampoline er ille. Hvilken policy har dere andre foreldre på trampoliner? Anonymkode: bb5e9...bb2 Har trampoline ja, kan ikke skjerme de for absolutt alt. Mye god trim ,lek og moro i mange år alene,med oss og med venner! Sikkehetsnett og regler! Anonymkode: d4f35...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:43 #10 Del Skrevet søndag kl 05:43 Vi kjøpte trampoline da barna var små. Vi har selv 4 barn og halve nabolaget var hjemme hos oss og hoppet. Dette var i starten da trampolinen kom og ingen andre hadde slikt. Det var heller ikke sikkerhetsnett på den tiden. Men ingen skadet seg å idag tenker jeg det var godt gjort med alle som hoppet. Skjedde at noen falt av, men ingenting alvorlig som krevde behandling. Anonymkode: 43286...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:52 #11 Del Skrevet søndag kl 05:52 Enig med deg. Vi har imidlertid tenkt at vi har trampoline så barna får øve seg hjemme. Får de god beherskelse under kontrollerte forhold, går det forhåpentligvis bedre hvis de en gang hopper hos venner. Anonymkode: 19b37...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:43 #12 Del Skrevet søndag kl 06:43 Kun to i bassenget var sært. Venter de andre på tur? Det er veldig mange trampoliner og noen ulykker. Unngå å ha mange på iallfall. Anonymkode: 9d7d7...2fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:50 #13 Del Skrevet søndag kl 06:50 Vi har hatt diger trampoline siden barna var et par-tre år gamle, til stor glede for både store og små eiere og gjester. Noen uhell har det jo vært, men ingen alvorlige, og med tanke på hvor enormt mye glede vi og andre har hatt av trampolinen, er det verdt de par små uhellene. Anonymkode: 187fa...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:08 #14 Del Skrevet søndag kl 07:08 Min jente brakk foten i fjor. Storebror fikk litt stor sprett, og klarte ikke kontrollere helt når han landet og traff opp på foten hennes. Vips, gips i seks uker. Og hun var så liten at hun ikke klarte å bruke krykker heller. Måtte bæres rundt overalt. Så ny regel hos oss: aldri mer enn en på trampolina samtidig Anonymkode: cc91a...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:18 #15 Del Skrevet søndag kl 07:18 Altså jeg har drevet med idrett som betyr ulykker og det har gått bra. Så den ene gangen jeg spilte fotball med venner så brakk jeg to tær. Skjønner ikke hvorfor man skal regne med det verste bare fordi. Er trebarnsmor nå. Anonymkode: c2be1...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:00 #16 Del Skrevet søndag kl 08:00 Har trampoline. De får ikke ta backflip fordi jeg er overnervøs. De hopper maks to om gangen, og en om gangen hvis de tar salto. Anonymkode: 17f9d...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:46 #17 Del Skrevet søndag kl 09:46 Vi tenker at de på et tidspunkt kommer til å skade seg på trampolinen. Det er litt uunngåelig, men vi syntes det er verd det. Vi har hittil hatt 9 fantastiske år med utrolig mye glede på den trampolinen, så det å oppleve en skade må vi bare ta. Anonymkode: 5cac5...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Det er vel mest ankelskader med trampoline nå? Det er mulig å minske risikoen for skader: - bruke nett, kjøp nett uten glidelås som må lukkes, men en slik port. Det er konstant mas ellers om å lukke glidelås og barna glemmer det uansett. - bruke kant, aldri bruke trampoline uten kant - grave ned trampolinen, grave hull under - Ikke henge på trampoline stenger - ikke ha noe på trampolinen - ikke baller, Ikke leker, ikke pledd (men da begynner barna å klage at det ikke er gøy) - ikke tillate flere enn 2-3 barn på trampoline samtidig.. Anonymkode: c06fc...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 22.03): Jeg føler meg litt nevrotisk på dette, men vi er blant de få som ikke har trampoline. Vi har basseng, men da er vi alltid med ungene, og det er maks to som får være i vannet av gangen slik at vi alltid har kontroll. Mannen har sagt han ikke vil ha trampoline fordi han føler på ansvaret. Og man hører jo om at ulykker skjer, men jeg føler alle har trampoliner og hopper hos hverandre? Det rare er at han er ganske adrenalinjunkie, så det føles egentlig ganske merkelig at akkurat trampoline er ille. Hvilken policy har dere andre foreldre på trampoliner? Anonymkode: bb5e9...bb2 Hvor gamle er barna deres egentlig? og ja, ulykker skjer. Men man kan ikke holde barna i bånd allikevel. Anonymkode: a091c...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden Vi har trampoline, og ja, jeg er redd ulykker. VI har ett-barn-om-gangen-regel, og sikkerhetsnett vi alltid passer på de lukker. Ungene våre får leke sammen oppå der under overvåking, og da passer vi på voldsomheten i hoppingen. Og de får ikke ta salto. Altså, jeg er redd ulykker alle andre steder også, men unger må få være fysisk aktive. Men jeg ble ekstra redd trampoliner etter at et barn omgangskretsen brakk nakken i en trampolineulykke, og nå er lam fra halsen og ned.... Selv om jeg VET at dette er ekstremt, og veldig, veldig sjelden, og at det er mer sannsynlighet for å bli lemlestet i en bilulykke, og at det er minst like farlig å la ungen sykle, liksom.. Anonymkode: f8f9f...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå