Gå til innhold

«Godkjent» sykemeldingsgrunn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og gud bedre hvor lei jeg er over folk som absolutt må kommentere på noe de virkelig ikke forstår seg på. Hvis du leste innlegget så er planen å finne en ny jobb asap, ikke å være sykemeldt i 5 uker for så å komme tilbake like utbrent. Håper du får kjenne dette på kroppen selv en dag.

Anonymkode: ea282...a9b

Hva du vet om hva jeg forstår meg på og ikke? Absolutt ingenting. Jeg ble mobbet sønder og sammen på jobb, når det gikk ut over nattesøvn, energinivå og trivsel tok jeg ansvar for eget liv og søkte ny jobb. Jeg gikk ikke til legen og sutret meg til en sykemelding for så å gi faen i egen situasjon slik du gjør. Du burde søkt ny jobb men en gang du kjente det var nok i denne, ikke tenkt og vurdert om du kanskje muligens skulle ta en sykemelding for å se om det var aktuelt å måtte gjøre noe med egen situasjon. Kun du kan løse dette, en sykemelding løser nada. Håper nav bestrider sykemeldingen din. Fittekjerrig. 

Ja, hadde glemt hvor lite nyttig det er å be om råd på kg. Tåler jo at folk har andre meninger enn meg, men her florerer det av mennesker som virkelig bare er ute etter å halshugge andre uten å ha den minste anelse om hva de snakker om. 

Anonymkode: ea282...a9b

Og jeg er lei av folk som tror at svaret på alt er å bytte jobb. Årsakene til at man blir utbrent er komplekse, og handler om mer enn at jobben er slitsom. Hvis man ikke får gjort noe med årsakene i en selv, ender man gjerne opp som utbrent i den nye jobben også.

Anonymkode: 5a340...522

Når jobben er det som skaper uroen i livet er det jobben man må gjøre noe med. Men det er klart, mye lettere å be samfunnet betale for å sitte på rævva hjemme uten å gjøre noe.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo, når man har helseproblemer, om det er fysisk eller psykisk, så hjelper det ofte med en pause og få roe ned. Finne måter å håndtere stress på og bli sterkere. Klart det kan hjelpe! Hvis man har noe som trigger må man forandre på seg selv, det hjelper ikke med ny jobb om problemet sitter hos deg selv. 

Og btw så er jeg lei av slike som er for at man skal jobbe til man stuper! Bare ikke vær for kjepphøy og tro at ingenting slik kan ramme deg. Da blir det for dumt den dagen livet blir for overveldende for deg. Selv DU har ingen garantier for fremtida. 

Anonymkode: f57db...889

Du vet som sagt ingenting meg, som skrevet over tok jeg ansvar for egen situasjon. Så lei av at folk kommer med sånn livet skjer og du vet aldri hva det bringer piss bare fordi de ikke gidder å ta grep i eget liv. 

Anonymkode: 6f778...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...