Gå til innhold

«Godkjent» sykemeldingsgrunn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber med barn i barneskolealder og er så sliten.  Tror selv det er utbrenthet - er irritabel, utmattet, ofte hodepine, sover dårlig for å nevne noe. Jobber med sårbare barn, men selv om jeg vet at det er barn som har det vanskelig greier jeg ikke å se på de som noe annet enn drittunger med problematferd og jeg lar meg irritere helt ekstremt over manglende sosiale ferdigheter (dette er en helt ny og utrolig skremmende følelse for meg, da jeg alltid har hatt uendelig med tålmodighet og empati.) Føler nå at jeg utfører jobben min så dårlig at jeg vil be om en sykemelding og i mellomtiden finne meg en ny jobb - men er dette en gyldig grunn..? Vil jo være «flink» som alle andre og holde ut, men med hensyn til barna tenker jeg samtidig at det blir helt feil.. Noen med lignende erfaring?

Anonymkode: ea282...a9b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller det noen rolle hva andre mener? Snakk med legen din og la vedkommende vurdere situasjonen.

Anonymkode: aa6b7...158

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jobber med barn i barneskolealder og er så sliten.  Tror selv det er utbrenthet - er irritabel, utmattet, ofte hodepine, sover dårlig for å nevne noe. Jobber med sårbare barn, men selv om jeg vet at det er barn som har det vanskelig greier jeg ikke å se på de som noe annet enn drittunger med problematferd og jeg lar meg irritere helt ekstremt over manglende sosiale ferdigheter (dette er en helt ny og utrolig skremmende følelse for meg, da jeg alltid har hatt uendelig med tålmodighet og empati.) Føler nå at jeg utfører jobben min så dårlig at jeg vil be om en sykemelding og i mellomtiden finne meg en ny jobb - men er dette en gyldig grunn..? Vil jo være «flink» som alle andre og holde ut, men med hensyn til barna tenker jeg samtidig at det blir helt feil.. Noen med lignende erfaring?

Har det helt likt som deg og jeg jobber i barnehage. Er sliten, irritabel og føler at jeg har null tålmodighet med barna. Jeg er helt utslitt når jeg kommer fra jobb, har konstant hodepine og vondt i nakken. Sover dårlig om natten, våkner hele tiden og da er jobben det eneste jeg tenker på. Har ikke energi til å trene eller være sosial om ettermiddagen. Hele helgen tenker jeg på jobben, og alt i meg skriker at jeg ikke har lyst å gå på jobb mandag. Men har ikke samvittighet til å bruke egenmeldinger heller. Vi er så redusert i personalet at dagene nesten ikke går rundt. Har mange timer med avspasering som jeg aldri får tatt ut. Jeg er helt i kjelleren og har det ikke bra med meg selv. Gråten er aldri langt unna og jeg føler meg fanget..

Anonymkode: 7af85...c28

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det er gyldig grunn å sykemelde seg når man er lei jobben. Det handler om innstilling til å yte, få overskudd ved å gå tur eller trene og ikke tro at man har det så fryktelig ille selv

Anonymkode: f9bf0...311

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror neppe det er gyldig grunn å sykemelde seg når man er lei jobben. Det handler om innstilling til å yte, få overskudd ved å gå tur eller trene og ikke tro at man har det så fryktelig ille selv

Anonymkode: f9bf0...311

Ja, hadde dette bare handlet om å være lei jobben.. Det er dessverre langt forbi det. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har det helt likt som deg og jeg jobber i barnehage. Er sliten, irritabel og føler at jeg har null tålmodighet med barna. Jeg er helt utslitt når jeg kommer fra jobb, har konstant hodepine og vondt i nakken. Sover dårlig om natten, våkner hele tiden og da er jobben det eneste jeg tenker på. Har ikke energi til å trene eller være sosial om ettermiddagen. Hele helgen tenker jeg på jobben, og alt i meg skriker at jeg ikke har lyst å gå på jobb mandag. Men har ikke samvittighet til å bruke egenmeldinger heller. Vi er så redusert i personalet at dagene nesten ikke går rundt. Har mange timer med avspasering som jeg aldri får tatt ut. Jeg er helt i kjelleren og har det ikke bra med meg selv. Gråten er aldri langt unna og jeg føler meg fanget..

Føler med deg, og skjønner akkurat hvordan du har det. Selv om det ikke gjør det verken enklere eller bedre, så hjelper det litt å vite at man er flere i samme båt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hadde dette bare handlet om å være lei jobben.. Det er dessverre langt forbi det. 

Ja,det er det som er. Man blir ikke mirakuløst frisk om man skifter jobb. Man trenger en pause med en sykemelding for å hente seg inn og så kan man vurdere om man skal ha tilrettelagt jobb eller ny jobb. 

Anonymkode: f57db...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du har misforstått opplegget. Legen din sitter på kontoret ikke på kg, og på kontoret vurderer han pasientenes behov og problem opp mot om legen tror NAV vil godkjenne sykemeldingsgrunnen legen oppgir på sykemeldingen. 
Så gå og snakk med legen din. 

Anonymkode: c08df...154

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor gammel er du og hvor lenge har du jobbet med det? 

Anonymkode: 5859d...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Som å lese om meg det der. Viste seg at ett år etter disse tankene kom endte jeg opp med ME diagnose. Hadde null krefter igjen på jobb og irriterte meg barne over barna jeg jobbet med. Jeg måtte sykmelde meg!

Anonymkode: 34289...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har misforstått opplegget. Legen din sitter på kontoret ikke på kg, og på kontoret vurderer han pasientenes behov og problem opp mot om legen tror NAV vil godkjenne sykemeldingsgrunnen legen oppgir på sykemeldingen. 
Så gå og snakk med legen din. 

Anonymkode: c08df...154

Jeg har snakket med legen, og jeg får en sykemelding om jeg vil ha det. Problemet mitt er at jeg er (for?) pliktoppfyllende og opptatt av å være «flink jente» og synes det er flaut og et nederlag å gå til det steget det faktisk er å bli sykemeldt. Derfor ville jeg ha erfaringer fra andre som har gått gjennom det samme. Alle andre kan bla forbi. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og hvor lenge har du jobbet med det? 

Anonymkode: 5859d...ed7

Har hatt denne jobben i 14 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen ønsker ar du pauser med egenmeldingsdager og avspasering før sykemelding. 

Anonymkode: e0590...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hatt denne jobben i 14 år

Da er det på høy tid å finne seg en annen jobb. Det er ikke verdt å kaste bort livet på en jobb man ikke trives i.

Anonymkode: d153f...019

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare legen din eller annet godkjent helsepersonell som kan sykemelde deg. Sykemelding er ikke noe du "ber" om, men noe du får dersom profesjonellt helsepersonell mener det er nødvendig.

Snakk med legen din om din situasjon. Forhåpentligvis er legens råd at du står i jobben frem til du finner en ny jobb som passer deg bedre. Jeg er ikke interessert i at mine skattepenger går til sykelønn for folk som velger å stå i en jobb som ikke passer dem.

Anonymkode: 3feb1...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskmelding til arbeidsformidling. 

Anonymkode: 60318...52e

Du kan få dette i tre mnd. og bruke tiden til å søke jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette kunne vært meg som skrev. Har det HELT likt! Nesten skummelt å lese. Føler meg og fanget. Er pedleder, og er utdannet innen dette. Og vil jo bare vekk. Det drives rovdrift på oss alle. Så trist å vite at det er flere som går rundt sånn som dette 😞

Anonymkode: 0bd2f...3f2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...