Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg har noen naboer som har blitt veldig påtrengende den siste tiden. Jeg har bodd her i noen år og det samme har de. Før bodde jeg her sammen med noen andre og la lite merke til dem. Men det siste året som jeg har bodd her alene har de blitt mer påtrengende. 

Jeg legger merke til at de følger med på meg (dette er bare noe man merker på kroppen). Hvis jeg ligger i stuen og går et annet sted i huset, kan jeg høre dem bevege seg under i retningen jeg går. Går jeg ut, kommer de plutselig ut de også og skal bare i boden. Det er akkurat som de følger med på min «rutine». Syns det er ubehagelig og får bare lyst til å ta enda mer avstand. Føler meg kvelt selvom vi ikke bor i samme hus, men de bor under meg. 

Hvordan forholder man seg til slike naboer? De er i 60 årene og går mot pensjonist alder. Virker som det allerede har tredd i kraft ettersom de kun er hjemme. Gamle damen drar fortsatt på jobb, men mannen er hjemme hele tiden. Det er spesielt han jeg syns er ekkel. Han pleier å stå utenfor soveromsvinduet mitt og har opplevd at det er han som følger mest med. 

Anonymkode: d1e6d...ace

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han står utenfor soverommet ditt bør og stirrer bør du jo si fra om at det er notert og ekkelt, men forstår det slik at de bor under. Kan han se inn da? 

At de følger etter deg under deg høres litt usannsynlig ut. Da er de jammen dyktige. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om han står utenfor vinduet ditt,  rist noe med mye støv, hår, dun/fjær 

oisann var du der 🤣

Anonymkode: 3cde8...4e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du føler på kroppen at naboen under beveger seg etter hvor du beveger deg? 

Det høres ikke sånn veldig troverdig ut, egentlig. 

Anonymkode: c7411...c9a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Om han står utenfor soverommet ditt bør og stirrer bør du jo si fra om at det er notert og ekkelt, men forstår det slik at de bor under. Kan han se inn da? 

At de følger etter deg under deg høres litt usannsynlig ut. Da er de jammen dyktige. 

Er en etasje over, men han bare står der for det meste. Kan høre, men ikke se. Vet ikke hva han gjør. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om han står utenfor vinduet ditt,  rist noe med mye støv, hår, dun/fjær 

oisann var du der 🤣

Anonymkode: 3cde8...4e1

Hahah 😂 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du føler på kroppen at naboen under beveger seg etter hvor du beveger deg? 

Det høres ikke sånn veldig troverdig ut, egentlig. 

Anonymkode: c7411...c9a

Ja, det skjer mer sjelden. Men hvis jeg er på vei ut døren, så prøver de enten og gå ut før eller rett etter at jeg er gått ut døren. 
Ts

AnonymBruker
Skrevet

De bor under, men allikevel kan han stå utenfor soveromsvinduet ditt? Han har neppe så mye innsyn da eller….? 

Anonymkode: b1bc9...b4c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gå stille over gulvet rett før du skal ut? List deg bort til døra og legg på sprang? 

Anonymkode: 280a9...e02

Skrevet

Synes dette høres veldig rart ut. Har trådstarter for god tid til å tenke å følge med kanskje? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis jeg ligger i stuen og går et annet sted i huset, kan jeg høre dem bevege seg under i retningen jeg går

Jeg tror dette er usannsynlig, om de ikke er romvesner og kan avlese energien din? De SER jo ikke hvor DU går i huset ditt, og lusker etter deg når du beveger deg, i en annen etasje. Som magneter liksom? 

Jeg tror du overtenker veldig. For det er faktisk umulig at de vet hva hvor du går, inne i huset ditt.  

Og om han står utenfor vinduet ditt, så går det greit. Han ser jo ikke inn? 

Anonymkode: 85f7c...9d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som også mente at mannen fulgte med hver gang du onanerte...?

De gjør deg absolutt ingenting, det eneste du kan gjøre noe med er det som skjer i hodet ditt - om du så har rett i dine antagelser om at de "følger" etter deg, er problemet her hvordan du reagerer på det. Men jeg bor i blokk hvor det er ganske lydt, og har innsett at hva og hvem jeg tror jeg hører, ofte ikke stemmer. 

Anonymkode: 98ef9...924

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De bor under deg, men ikke i samme hus? Og står utenfor soverommsvinduet? På din eiendom? 

Anonymkode: 6aa7a...84d

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis noen diagnoser? 

Anonymkode: cdfd3...f36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes slike naboer, jeg har naboer som løper til vinduene med en gang noen utenfor går eller det er lyder utenfor. Da løper de til vinduene for å se. Også om det er helikopter eller lave fly utenom de vanlige. De er alltid hjemme, og følger med på naboene sine. Så jeg tror på ts. Vi har også en nabo som alltid er ute når en annen nabo beveger seg ute (ikke oss, men vedkommende har poengtert at den samme personen går ut døra hver gang han går med søpla, da er han plutselig der) jeg tror ikke det er ts som har for mye tid, det er nok de pensjonerte naboene. 

Anonymkode: b4bf8...306

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare le! Hvorfor bo så tett på folk hvis man er så paranoid? Naboen må få gjøre som han vil i egen leilighet. 

Anonymkode: 29d76...633

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...