AnonymBruker Skrevet 29. mars 2025 #1 Skrevet 29. mars 2025 Hvor mange ganger bør man gå til fastlegen før man bytter fastlege? Hva gjør dere? Anonymkode: 1088f...022
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2025 #2 Skrevet 29. mars 2025 Gi de 3 sjanser før du avgjør. Men noen fastleger virker mer useriøse før man blir bedre «kjent» med de. Men passer ikke kjemien så bytt Anonymkode: b9296...fb8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2025 #4 Skrevet 29. mars 2025 Bytt fastlege akkurat når du vil. Jeg byttet etter ett besøk en gang fordi han hadde en litt «ovenfra og ned» holdning. Har nå en fastlege jeg ikke kommer til å gi slipp på før han ikke er lege lenger. Anonymkode: bfb79...965
Mezzosoprena Skrevet 29. mars 2025 #5 Skrevet 29. mars 2025 Mellom 0 og 100 ganger? Herregud for et tåpelig spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2025 #6 Skrevet 29. mars 2025 Byttet etter én gang en gang jeg hadde fått tildelt ny fordi min fastlege flyttet. Merket bare med en gang at det overhodet ikke var aktuelt å ha ham som lege. Hun jeg har nå merket jeg med en gang at jeg kunne være pasienten til, hun har vært fastlegen min nå i seks år og hun blir ikke kvitt meg før jeg flytter for langt unna eller hun slutter som fastlege Bytter ikke ofte, og har vel egentlig bare byttet på eget initiativ den ene gangen... De andre gangene har det vært legen som har sluttet eller flyttet.... Men de andre gangene har det vært helt ok, bare ikke den, og det merket jeg umiddelbart. Anonymkode: dac7f...7a2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2025 #7 Skrevet 30. mars 2025 Åjsann! Jeg har hatt samme fastlege helt siden fastlegeordningen ble etablert. Ikke fordi hun var spesielt dugende, men fordi det ikke er så mange andre å velge i. Har god helse (unntatt i fjor, da fikk jeg frikort for første gang i mitt liv) og har kanskje sett henne 30 ganger på 24 år. Men i fjor fant jeg ut at hun var ubrukelig, og byttet. Har ikke vært hos den nye ennå…. Anonymkode: 9c862...6c7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2025 #8 Skrevet 30. mars 2025 Jeg vurderte å bytte vekk fra min nåværende fastlege etter første møte, siden hen ikke snakket norsk og jeg slet med å henge med på hens eget (skandinaviske) språk. Men, i mangel av noen å bytte til... Kanskje prøve duolingo? 🤷♂️ Hadde før denne samme lege i 16 år og i den perioden gikk jeg fra å være forholdsvis frisk til skrantende helse, til ufør. Jeg savner å ha en lege som kjenner meg så godt som den legen gjorde. Anonymkode: e0c24...16c 1
Daria Skrevet 30. mars 2025 #9 Skrevet 30. mars 2025 Fordi du er misfornøyd eller fordi du har brukt opp legen...? Det er jo et helt håpløst spørsmål å svare på, det er så situasjonsavhengig og så mange faktorer som kan spille inn. En lege som gikk over grensene mine ville jeg ha byttet umiddelbart; min nåværende har jeg gått hos, tidvis relativt hyppig i over et tiår og har ingen planer om å bytte; min forrige var jeg misfornøyd med på det personlige planet og gikk likevel hos i flere år fordi alternativene ikke var noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2025 #10 Skrevet 30. mars 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor mange ganger bør man gå til fastlegen før man bytter fastlege? Hva gjør dere? Anonymkode: 1088f...022 En fordel å nevne litt om hvorfor du spør. Er du usikker på om kjemien stemmer mellom dere, eller er hun et menneske du bare ikke kan like? Bytter når legen slutter og det kommer leger som ikke passer for meg….ellers er de fleste leger ganske ok hvis pasienten er ok. Anonymkode: 72890...5c4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2025 #11 Skrevet 30. mars 2025 Jeg har aldri byttet. Anonymkode: bd2aa...2a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå