AnonymBruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Tidlig i svangerskapet føles det så fjernt. Jeg savner spekemat, gode oster, et glass vin, ultraprossessert junk generelt. Kjenner nesten på en tomhetsfølelse denne lørdagskvelden når jeg ofte drikker et par glass vin. Flere som tenker på det samme? Anonymkode: 5bbe4...273 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Snart 36 uker gravid og nei jeg savner ikke vin. Jeg savner å ha normal vekt, å kunne bevege meg smertefritt, kunne gå lange turer, trene hard styrketrening, leke med 2-åringen full av energi, å ikke være trøtt og utslitt hele tiden, ikke ha halsbrann, hodepine hele tiden. Har spist pizza med spekeskinke til middag så har vel forsåvidt fått i meg litt spekemat😅 Men nei jeg er heldig som ikke craver så mange ting jeg ikke kan spise/drikke. Savner bare å føle meg frisk og rask. Anonymkode: 1cbe4...19f 1 3
Anononyma Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Kan jo kjøpe alkoholfritt om du absolutt må? 😊 Aldri kjent noe særlig savn, men er ikke spesielt glad i noen av de forbudte fruktene som gravid heller da 😅
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Eneste savnet vSr salami. Men det er jo bare 9 mnd du ikke kan drikke...men...når babyen er født... skal du da begynne å drikke vær helg? Anonymkode: 7c105...79a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Du kjenner vel litt på at det er ensomt å gå gravid, du er den eneste som blir begrenset av det. Har du kanskje ikke fortalt noen om det enda? Husker selv jeg slet med å forstå at jeg faktisk var gravid med første. Kjøpte første nøytrale klesplagget til ungen i uke åtte. Da ble det plutselig litt mer ekte og lettere å forholde meg til. Anonymkode: 3b4e3...f07
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars Alkoholen savnet jeg så lite at jeg ikke begynte igjen etter svangerskapet. spekematen savnet jeg ekstreeeemt! Vant med å spise det til frokost hver eneste dag, og gjerne til lunsj også. DEN var beintøff. Klarte ikke å motstå 100% heller. Gikk heldigvis helt fint! spiste en del junk også, men ikke hver uke. Er ikke junkfoodsteder i nærheten av der jeg bor (nærmeste junksted er 50 minutt med bil borte), så da unnet jeg meg det de få gangene jeg var i nærheten. Anonymkode: 92665...372
AnonymBruker Skrevet 29. mars #7 Skrevet 29. mars Jeg er veldig glad i vin, og drikker nok mer vin enn jeg burde. Også veldig glad i ferskoster. Savnet ikke noe av dette, men det jeg virkelig savnet var all teen jeg pleide å drikke! Og det tror jeg var fordi det var en overraskelse for meg at det var så mye te jeg ikke kunne drikke. Kjøp noe god alkoholfri øl (alkoholfri vin er sjeldent godt) eller noen gode alkoholfrie bobler, nyt det med litt sjokolade og kos deg! Anonymkode: 60b14...c40
Katrin94 Skrevet 29. mars #8 Skrevet 29. mars Du kan fint spise noe ultraprossesert junk i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Snart 36 uker gravid og nei jeg savner ikke vin. Jeg savner å ha normal vekt, å kunne bevege meg smertefritt, kunne gå lange turer, trene hard styrketrening, leke med 2-åringen full av energi, å ikke være trøtt og utslitt hele tiden, ikke ha halsbrann, hodepine hele tiden. Har spist pizza med spekeskinke til middag så har vel forsåvidt fått i meg litt spekemat😅 Men nei jeg er heldig som ikke craver så mange ting jeg ikke kan spise/drikke. Savner bare å føle meg frisk og rask. Anonymkode: 1cbe4...19f Jeg er i uke 39 nå og savner mye av det samme som deg, særlig dette med en kropp som fungerer. Jeg fikk bekkenleddløsning i uke 15, og har de siste 3 månedene knapt klart å gå mer enn 10 min sammenhengende. Savner så utrolig å kunne snu meg i senga uten smerter, savner å sove liggende. Et glass vin liksom, det blir bagateller 😆 Gleder meg stort til fødsel er over og at jeg kan få tilbake en mer fungerende kropp! Anonymkode: 5799c...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #10 Skrevet 29. mars Jeg er i uke 26 og savner intenst jentekveldene 1-2 ganger i mnd med vin, øl og en joint. Mange år til det blir en realitet igjen 😂 jaja. Anonymkode: 3b75e...d66 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #11 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er i uke 26 og savner intenst jentekveldene 1-2 ganger i mnd med vin, øl og en joint. Mange år til det blir en realitet igjen 😂 jaja. Anonymkode: 3b75e...d66 Trist når narkomane får barn Anonymkode: 99bab...9a1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #12 Skrevet 29. mars Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, ts. Det er en merkelig tid. Litt tomt.. Anonymkode: e4042...1d9
AnonymBruker Skrevet 29. mars #13 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du kjenner vel litt på at det er ensomt å gå gravid, du er den eneste som blir begrenset av det. Har du kanskje ikke fortalt noen om det enda? Husker selv jeg slet med å forstå at jeg faktisk var gravid med første. Kjøpte første nøytrale klesplagget til ungen i uke åtte. Da ble det plutselig litt mer ekte og lettere å forholde meg til. Anonymkode: 3b4e3...f07 Ja, det er nok ensomhetsfølelse jeg egentlig kjenner på. Veldig tidlig enda, så det er kun kjæresten som vet. Det hjelper nok på når jeg kan snakke åpent om alt gravidrelatert, kanskje helst med andre gravide🫶🏻 Anonymkode: 5bbe4...273 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #14 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er i uke 39 nå og savner mye av det samme som deg, særlig dette med en kropp som fungerer. Jeg fikk bekkenleddløsning i uke 15, og har de siste 3 månedene knapt klart å gå mer enn 10 min sammenhengende. Savner så utrolig å kunne snu meg i senga uten smerter, savner å sove liggende. Et glass vin liksom, det blir bagateller 😆 Gleder meg stort til fødsel er over og at jeg kan få tilbake en mer fungerende kropp! Anonymkode: 5799c...ecb Fikk bekkensmerter fra rundt uke 11-12 denne runden, men det har selvsagt blitt verre og verre etterhvert. Er jo et himla pes og snu seg rundt i senga med den gravidputen og svære magen og samtidig smerter overalt. Sover også med første barnet så har sengehest. Er et prosjekt å få seg ut av senga x-antall ganger pr natt for å gå på do. Jeg kan gå 10 minutter men jeg blir helt ødelagt resten av dagen, så orker nesten ingenting nå. Du er i uke 39 da så lyset i tunnelen er der nå😍 Bare litt til.. Anonymkode: 1cbe4...19f
AnonymBruker Skrevet 29. mars #15 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Trist når narkomane får barn Anonymkode: 99bab...9a1 Hvis 1-2 j i mnd før jeg fikk barn gjør meg til en narkoman så har vi mange alkoholikere og pillemisbrukere som får barn i dette landet… Anonymkode: 3b75e...d66 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #16 Skrevet 30. mars Savner ikke noe alkohol o.l Det jeg savner er å kunne gå tur, vaske, gjøre helt hverdagslige ting jeg tok for gitt uten å bli helt utslitt, ikke føle at jeg får puste, få ekstra mye vondt. Drit lei av å være i konstante smerter, være konstant ukomfortabel. Å være gravid suger. Anonymkode: f7335...a43
AnonymBruker Skrevet 30. mars #17 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det er nok ensomhetsfølelse jeg egentlig kjenner på. Veldig tidlig enda, så det er kun kjæresten som vet. Det hjelper nok på når jeg kan snakke åpent om alt gravidrelatert, kanskje helst med andre gravide🫶🏻 Anonymkode: 5bbe4...273 Kanskje det hjelper litt om kjæresten din dropper å drikke alkohol og spise de tingene du savner når dere er sammen? I alle fall fram til du er klar for å dele graviditeten med flere? Anonymkode: 9bd29...ca6
firetoen Skrevet 30. mars #18 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trist når narkomane får barn Anonymkode: 99bab...9a1 Trist når voksne mennesker er så kunnskapsløse 2
anonymLala Skrevet 30. mars #19 Skrevet 30. mars (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tidlig i svangerskapet føles det så fjernt. Jeg savner spekemat, gode oster, et glass vin, ultraprossessert junk generelt. Kjenner nesten på en tomhetsfølelse denne lørdagskvelden når jeg ofte drikker et par glass vin. Flere som tenker på det samme? Anonymkode: 5bbe4...273 Du kan jo spise UP. I mitt første trimester var det alt jeg fikk i meg grunnet ekstrem mataversjon, og fikk beskjed av jordmor om å spise akkurat det jeg klarte å få ned. Det endret seg heldigvis i andre trimester hvor jeg har fått matlysten tilbake. Fosteret tar det den trenger uansett, og har det helt fint på TOUL. Disse aversjonene gjør at jeg har mistet lysten på alt jeg var skikkelig avgengig av før da, som kaffe, Monster/energidrikker, lettbrus, havregrøt, varm middagsmat og mye av det jeg pleide å kose meg med. Savner en kopp varm kaffe på morgenen, å kunne drikke en Monster på vei til trening eller gå ut å spise på restaurant, men blir samtidig småkvalm av tanken. Er nesten halvveis i svangerskapet nå, så regner med at lysten ikke kommer tilbake før etter fødsel. Det første trimestet er værst. Husker den følelsen av å være helt alene, og samboer kan ikke helt forstå hvordan du har det. Han kjenner det jo ikke på kroppen selv. Ville kjøpt en alkoholfri vin om jeg var deg. Du må bruke de alternativene du har:) Endret 30. mars av anonymLala
AnonymBruker Skrevet 30. mars #20 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis 1-2 j i mnd før jeg fikk barn gjør meg til en narkoman så har vi mange alkoholikere og pillemisbrukere som får barn i dette landet… Anonymkode: 3b75e...d66 Er dessverre mange rusmisbrukere som får barn ja Anonymkode: 99bab...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå