AnonymBruker Skrevet 29. mars #1 Del Skrevet 29. mars Jeg flyttet inn i rekkehus for nesten fire år siden, og helt ærlig har jeg hatet det siden jeg flyttet inn. Det er ekstremt tettbygd her, jeg har et av rekkehusene i midten og det er nabohus klint inntil både foran og bak. Jeg lar være å gå ut fordi det ALLTID er en nabo ute og det føles som jeg blir beglodd uansett hva jeg gjør. Spørsmålet mitt er: Kan jeg bli vant til å bo slik selv om jeg har disse sterke negative følelsene? I så fall hva kan jeg gjøre? Hvis ikke må jeg jo bare flytte. Dette begrenser livet mitt så mye. Jeg elsker å sitte ute i sola feks, men gjør det ikke lenger for da sitter jeg midt i glaninga til de som går forbi på veien. Gardinene er alltid for, så det er mørkt og trist inne. Og stadig vekk har jeg fremmede på verandaen min, som enten går feil eller bare er idioter. Anonymkode: 6099c...f14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #2 Del Skrevet 29. mars Jeg tror du burde flytte. Nå vet du mer om hva du trives og ikke trives med. Anonymkode: bba3c...8c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3 Del Skrevet 29. mars Jeg er akkurat som deg,det er døden å bo så tett at man har naboer klint oppå seg. Ikke så sitte ute uten å måtte dele grillmaten med naboen,stadig måtte ta hensyn ang støy osv. Så jeg hadde ikke orka uansett. Det er fort at man mistrives så livet ikke blir noe kult. Anonymkode: ffbed...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Del Skrevet 29. mars Fire år er lenge. De fleste sitter jo og koser seg ellet soler seg i egen hage til tross for innsyn, så hvis du ikke er komfortabel med det, er det jo definitivt ikke noe for deg å bo slik. Anonymkode: 3ae20...7f0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Del Skrevet 29. mars Mulig man kan venne seg til det, og kanskje til og med trives med det, men jeg tror ikke jeg ville klart det etter over 50 år i et hus hvor jeg kan pisse uforstyrret på alle fire hushjørner og hvor jeg har plass til fire vogntog, eller 30 biler i gårdstunet. Jeg trenger plass og luft rundt meg ellers kommer jeg til å vantrives. Anonymkode: 1a96b...17b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Del Skrevet 29. mars Dette er grunnen til at jeg takler blokktilværelsen🤭Flytt når eller hvis du har mulighet!! Anonymkode: f9a00...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #7 Del Skrevet 31. mars Vi bodde slik, bare at vi hadde «enebolig» ( var bare et par meter mellom dem) Fantastisk funkisbolig, men du verden som jeg mistrivdes. Hatet det, og skal aldri bo med innsyn igjen. Lot også være å gå ut på terrassen, fordi da måtte jeg snakke med naboen som også satt ute osv. Nå bor vi på 1,5 mål endetomt uten innsyn. Er ute hver dag hele året, naboen ser jeg ingenting til. Helt nydelig!! Anonymkode: 43acd...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Del Skrevet 31. mars Når du har bodd slik i 4 år, og fremdeles ikke vennet deg til det, tenker jeg at det er lite sannsynlig at det vil gå seg til. Noen kan nok helt fint venne seg til det, men da ville det nok skjedd langt tidligere enn på fire år.. Jeg klarer ikke bo sånn. Jeg får helt fnatt av å føle meg "beglodd og overvåket". Her vi bor er det mange rekkehus hvor det er nett som du beskriver: tett i tett i tett, full innsikt både i hager og hus, og man kan ikke gå ut døren uten å treffe på naboer.. Jeg får helt angst av å tenke på det. Jeg MÅ ha privatliv.. Anonymkode: 5b989...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Del Skrevet 31. mars Kan du bygge skjerming rundt hagen? Jeg er som deg. Trives ikke med innsyn. Bor i en tomannsbolig der det er høye busker/trær, skjermvegger og boder som gjør at hagen føles helt privat. Anonymkode: 29b26...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Del Skrevet 31. mars Jeg tror forresten også det vil føles veldig befriende for deg om du så bare har en liten krok der du kan nyte sola uten innsyn. Kanskje det ikke er så mye som skal til for å få til det? Anonymkode: 29b26...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Del Skrevet 31. mars Kan du ikke sette opp noe skjerming mot vei og naboer. Potteplanter, skjermbrett, uttrekkbare vindskjermer? Vi har gått for flyttbare skiller, da kan vi endre etter behov. Selv om naboen er ute, holder det med et kort hei, for å anerkjenne at personen er der. Bor selv i tomannsbolig og ute på terrassen har vi halv skillevegg mellom boenhetene. Vi hilser og så går livet videre. Anonymkode: bfc13...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #12 Del Skrevet 31. mars Jeg er ikke ts men tenker at bygger man skjerming for innsyn så skjermer man og for utsikt/utsyn. Og det er ikke slik jeg vil ha det! Jeg vil ha utsikt men ikke for å se folk men natur og stillhet. Anonymkode: ffbed...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #13 Del Skrevet 31. mars Det er derfor jeg bor i blokk. Naboer KAN se inn på balkongen vår, men bare om de lener seg langt ut fra etasjen over, eller strekker seg på tå for å se over sideveggen. Hadde ikke orket rekkehus nettopp pga at man er mye tettere! Men det er forskjell på rekkehus også, noen har mer skjerming. Anonymkode: 343c2...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #14 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.55): Jeg er ikke ts men tenker at bygger man skjerming for innsyn så skjermer man og for utsikt/utsyn. Og det er ikke slik jeg vil ha det! Jeg vil ha utsikt men ikke for å se folk men natur og stillhet. Anonymkode: ffbed...b37 Ekspander Ja, men da er jo ikke rekkehus i tettbygget strøk noe for deg heller? Anonymkode: 3ae20...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #15 Del Skrevet 31. mars Tja.. Kan berre svare for meg sjølv. Eg har budd her i 7 år og var ikkje begeistra for det i starten. Om vinteren er det ikkje ille, bortsett frå ein og annan idiot som fyller søppeldunken min. På sommaren er det mykje skrik og skrål og røyklukt. Hadde begynt å venne meg til det nå i våres, og gledde meg til å få lauv på trea og meir skjerming pluss fugleliv. Men så fann eine naboen ut at han skal hogge ned det vesle som er av skjerming i "100-metersskogen" vår. Så nå ser naboane rett på huset igjen. Og eg ser kun asfalt. Son min, som ikkje veit om anna, trives heller ikkje med å bu sånn. (Han veit så klart ikkje at eg hater det, for eg har vett til å framsnakke det i det virkelige liv). Utan terrasse eller uteområde når "alle andre" har trampoline og plen så er det ganske trasig. Blir annleis viss ein bur i by, og normalen er å bu stabla oppå kvarandre, men her er det kjipt. Har ikkje råd til å flytte heller. Må ha to soverom. Prøve det ut eit par år kanskje? Og flytt viss du har økonomi til det? Anonymkode: b248a...7b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #16 Del Skrevet 31. mars Sorry, ser nå du har bodd sånn i 4 år. Da er det bare å flytte viss du har nok pengar til det. Anonymkode: b248a...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 31. mars #17 Del Skrevet 31. mars I ditt tilfelle så nei, ikke etter så lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #18 Del Skrevet 31. mars Neppe etter 4 år. Anonymkode: b2161...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 31. mars #19 Del Skrevet 31. mars 4 år er lenge å prøve uten å trives med det. Du skal ha kudos for at du virkelig har prøvd, og egentlig har du allerede prøvd altfor lenge. Jeg tror ikke du noensinne vil trives med det, og det tenker jeg kanskje ikke er så unaturlig heller. Vi er alle forskjellige. Jeg, til tross for at jeg er meget introvert, har få utfordringer med å koble av i slike tettbodde strøk. Så jeg forstår ikke helt hvorfor det er så ubehagelig. Men jeg ville synes det var ubehagelig å bo et sted med lang vei til naboen. Jeg kan synes det er ubehagelig å være alene eller være veldig få på en avsidesliggende hytte over tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå