AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:03 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:03 Svigermor har alltid vært litt «merkelig», men nå har det bikka. Hun forventer at jeg skal forsørge henne fordi jeg tjener så mye bedre enn henne, noe hun ikke mener er riktig. Jeg er sykepleier med mastergrad i tredelt turnus og full ansiennitet noe som gir meg en god lønn. Svigermor derimot har et fagbrev og jobber dagstilling. Da hun fant ut at jeg tjente mer ble hun fornærma fordi hun var tross alt mye eldre enn meg. Så hva gjør hun? Jo, hun selger bilen sin. Fordi jeg kan jo kjøre henne slik at hun sparer penger. Det er jo helt vilt. Hun har sluttet helt å invitere oss på middag f.eks., fordi det er mer riktig at vi inviterer henne, vi som har så god råd. Jeg har aldri, aldri - gnidd inn lønnen min på noe vis. Mannen min skjønner ikke problemet med at jeg kan kjøre henne og synes det er bra at hun solgte bilen, da han ikke liker at hun kjører bil uansett. Blir helt matt. Anonymkode: fdaa5...ab9 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:10 Populært innlegg #2 Del Skrevet lørdag kl 15:10 Heldig med den mannen gitt. Svigermor er vel bare en bonus. Du får øvd deg på å si nei Anonymkode: a3641...c83 35 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet lørdag kl 15:33 #3 Del Skrevet lørdag kl 15:33 Hennes problem, faen heller om du skal drive å være noe sjåfør. Da får mannen din gjøre det isåfall. 26 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:33 Populært innlegg #4 Del Skrevet lørdag kl 15:33 Her er det vel ikke bare svigermor som er utfordringen. DIn mann må stå for kjøringen, siden han synes det er greit at hans mor ikke har bil. Du skal ikke være ansvarlig for hans mor. Anonymkode: 2a8c4...364 44 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:41 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:41 Du må jo ikke invitere på middag? Du har vel bedre ting å gjøre. Anonymkode: 7b3ff...80f 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:45 #6 Del Skrevet lørdag kl 15:45 Det er vel en smule overdrevet Ts at din svigermor mener at du skal forsørge henne? Anonymkode: 9f202...209 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:50 #7 Del Skrevet lørdag kl 15:50 Skjønner ikke helt hvorfor mannen din mener du skal kjøre henne? Det er da i så fall vitterlig hans oppgave. Her hadde jeg sagt kraftig i fra og hadde jeg ikke møtt forståelse så hadde det selvsagt vært kroken på døra for det forholdet der. Anonymkode: d796a...dd9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:50 #8 Del Skrevet lørdag kl 15:50 Altså, ikke gidd. Lær deg å si nei. Anonymkode: 3bb79...e68 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:56 #9 Del Skrevet lørdag kl 15:56 Hadde ikke kjørt henne en meter. Det får mannen din gjøre med sin egen bil om han ønsker det. Folk som vil at andre skal betale for de, de tar bare mer og mer hvis du ikke sier stopp. Du må sette grenser. Om hun ikke vil invitere på middag og sånt er jo det opp til henne. Hun får eventuelt studere sykepleie da og prøve å få bedre lønn om hun syns det er så urettferdig. Ellers hadde jeg jo blitt å spurt om det hadde klikka for henne. Anonymkode: cdacd...189 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:57 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:57 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Svigermor har alltid vært litt «merkelig», men nå har det bikka. Hun forventer at jeg skal forsørge henne fordi jeg tjener så mye bedre enn henne, noe hun ikke mener er riktig. Jeg er sykepleier med mastergrad i tredelt turnus og full ansiennitet noe som gir meg en god lønn. Svigermor derimot har et fagbrev og jobber dagstilling. Da hun fant ut at jeg tjente mer ble hun fornærma fordi hun var tross alt mye eldre enn meg. Så hva gjør hun? Jo, hun selger bilen sin. Fordi jeg kan jo kjøre henne slik at hun sparer penger. Det er jo helt vilt. Hun har sluttet helt å invitere oss på middag f.eks., fordi det er mer riktig at vi inviterer henne, vi som har så god råd. Jeg har aldri, aldri - gnidd inn lønnen min på noe vis. Mannen min skjønner ikke problemet med at jeg kan kjøre henne og synes det er bra at hun solgte bilen, da han ikke liker at hun kjører bil uansett. Blir helt matt. Anonymkode: fdaa5...ab9 Hadde svigermor bodd vegg i vegg og vi begynte og sluttet samtidig på samme arbeidsplass, hadde jeg sagt, klart hun kan sitte på. Men jeg hadde ikke gjort det uten. Anonymkode: 442b5...fcf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:00 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:00 La mannen kjøre henne hvis han vil. Fortsett å invitere på middag, men ikke dobbelt opp fordi hun har sluttet å invitere selv. Anonymkode: 0c987...1ba 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet lørdag kl 16:03 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:03 Hvis mannen din, hennes sønn, mener det er genialt at hun solgte bilen for å spare penger + hun liker ikke å kjøre, så får han stille opp som sin mors privatsjåfør da. Det er i allefall ikke din jobb At hun ikke inviterer dere på middag lengre hadde jeg ikke brydd meg noe om. Da får hun lage middag til seg selv da, og du/mannen din lager middag til dere selv. Invitere henne heller til middag feks til jul, lammelår på påskeaften….typ høytid, men ikke hverdagsmiddager 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 16:04 #13 Del Skrevet lørdag kl 16:04 Hadde innført delt økomomi, og sagt at mannen får ta så mye vare på henne økonomisk som han bare vil. Fra egne penger. 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:07 #14 Del Skrevet lørdag kl 16:07 Haddeikke kjørt henne en meter. Av prinsipp Anonymkode: 511a3...fbe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:09 #15 Del Skrevet lørdag kl 16:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haddeikke kjørt henne en meter. Av prinsipp Anonymkode: 511a3...fbe Jepp. Anonymkode: 8edd1...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:11 #16 Del Skrevet lørdag kl 16:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min skjønner ikke problemet med at jeg kan kjøre henne og synes det er bra at hun solgte bilen, da han ikke liker at hun kjører bil uansett. Anonymkode: fdaa5...ab9 Det er ikke svigermor som er problemet. Kvitt deg med mannen så er du kvitt svigermor også. Anonymkode: d1f36...c1c 16 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet lørdag kl 16:16 #17 Del Skrevet lørdag kl 16:16 Si nei til å kjøre 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:22 #18 Del Skrevet lørdag kl 16:22 Ikke kjør henne. Hun kan ta bussen. Og jeg støtter den som sa kvitt deg med mannen, så er du kvitt svigermor. For høres ikke god ut han heller som mener du kan være privatsjåfør for hans mor. Vil ikke at moren skal kjøre bil. Hvorfor ikke, lider hun av narkolepsi? Du kommer til å ta deg av begge etterhvert høres det ut som. Du sier nei til kjøring. Og slutt å invitere på middag. Og vurder skilsmisse. Livet er for kort. Anonymkode: 104ed...ad3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:28 #19 Del Skrevet lørdag kl 16:28 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Svigermor har alltid vært litt «merkelig», men nå har det bikka. Hun forventer at jeg skal forsørge henne fordi jeg tjener så mye bedre enn henne, noe hun ikke mener er riktig. Jeg er sykepleier med mastergrad i tredelt turnus og full ansiennitet noe som gir meg en god lønn. Svigermor derimot har et fagbrev og jobber dagstilling. Da hun fant ut at jeg tjente mer ble hun fornærma fordi hun var tross alt mye eldre enn meg. Så hva gjør hun? Jo, hun selger bilen sin. Fordi jeg kan jo kjøre henne slik at hun sparer penger. Det er jo helt vilt. Hun har sluttet helt å invitere oss på middag f.eks., fordi det er mer riktig at vi inviterer henne, vi som har så god råd. Jeg har aldri, aldri - gnidd inn lønnen min på noe vis. Mannen min skjønner ikke problemet med at jeg kan kjøre henne og synes det er bra at hun solgte bilen, da han ikke liker at hun kjører bil uansett. Blir helt matt. Anonymkode: fdaa5...ab9 Jeg tenker at det å selge bilen var dumt og noe hun skal angre på etterpå. Uansett hvor snille og imøtekommende dere er, så får hun ikke denne friheten som hun fikk når hun hadde bilen selv. Dette hadde jeg også sagt nei til, for det er barnslig. Ang middager, så synes dere kan fint være flinkere til å invitere hvis hun er snill med dere og har hjulpet dere ellers da dere trengte det. Det er nok billigere for dere enn for henne Uansett. Hun måtte jo ha laget både til dere og barna deres (hvis dere har det), dere trenger å lage bare til henne eventuelt hennes partner Anonymkode: 7eb25...3b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:08 #20 Del Skrevet lørdag kl 18:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel en smule overdrevet Ts at din svigermor mener at du skal forsørge henne? Anonymkode: 9f202...209 Dette var to eksempler. Det er mye mer som gjør til at jeg skrev slik som jeg gjorde, men det nyeste nå er at hun solgte bilen fordi JEG skal kjøre henne. Anonymkode: fdaa5...ab9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå