AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:53 #1 Del Skrevet lørdag kl 14:53 Min venninne på 40 år er blitt gravid! Jeg trodde nesten ikke det jeg hørte, men hun fortalte meg det denne uken og var så glad. Jeg har bare trodd at hun har spist litt ekstra og kosa seg, med sin nye kjæreste. De er veldig forelsket og de har det fint sammen, han er en bra fyr og gjør henne godt. Spørsmålet mitt er egentlig; Hvor ofte kan man som 40 åring bli gravid på naturlig måte? Er det bare jeg som synes at dette er litt " unormalt"? Anonymkode: f664a...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:55 #2 Del Skrevet lørdag kl 14:55 Om du kan litt biologi så vet du nok at overgangsalder sjelden begynner når man er 40 år. Anonymkode: 0375d...7c3 22 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet lørdag kl 14:58 #3 Del Skrevet lørdag kl 14:58 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.53): Min venninne på 40 år er blitt gravid! Jeg trodde nesten ikke det jeg hørte, men hun fortalte meg det denne uken og var så glad. Jeg har bare trodd at hun har spist litt ekstra og kosa seg, med sin nye kjæreste. De er veldig forelsket og de har det fint sammen, han er en bra fyr og gjør henne godt. Spørsmålet mitt er egentlig; Hvor ofte kan man som 40 åring bli gravid på naturlig måte? Er det bare jeg som synes at dette er litt " unormalt"? Anonymkode: f664a...3a1 Ekspander Har minst 3stk i nær omgangskrets som ble gravide helt naturlig i 40åra, de trodde de var safe pga alder så de slakket litt av på prevensjon Om hun ikke har barn fra før og endelig har funnet en god partner så er det jo fantastisk, så skjønner godt hun er lykkelig 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:59 #4 Del Skrevet lørdag kl 14:59 Du kan ikke være mye pålogget om du ikke har fått med deg at dette rr fult mulig. Anonymkode: ffbd4...fae 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet lørdag kl 15:02 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:02 Jeg fikk sistemann når jeg var 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:11 #6 Del Skrevet lørdag kl 15:11 Oftere enn du tror. Hva skal du gjøre med denne infoen om hennes graviditet og alder? Anonymkode: e88eb...44f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:12 #7 Del Skrevet lørdag kl 15:12 Synes det er mer et under om en evner å leve normalt i denne verden om en er så naturlig dum at en har problemer med å skjønne at det ikke er uvanlig. Tror du Kvinner kommer i overgangsalder ved sin 40 års dag? Kvinner over 40 år føder to tusen barn årlig, det utgjør 3.8% av alle fødslene. Anonymkode: b0ec4...0b3 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 16:07 #8 Del Skrevet lørdag kl 16:07 Kan umulig stemme. Man blir steril som 31åring. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:11 #9 Del Skrevet lørdag kl 16:11 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.53): Min venninne på 40 år er blitt gravid! Jeg trodde nesten ikke det jeg hørte, men hun fortalte meg det denne uken og var så glad. Jeg har bare trodd at hun har spist litt ekstra og kosa seg, med sin nye kjæreste. De er veldig forelsket og de har det fint sammen, han er en bra fyr og gjør henne godt. Spørsmålet mitt er egentlig; Hvor ofte kan man som 40 åring bli gravid på naturlig måte? Er det bare jeg som synes at dette er litt " unormalt"? Anonymkode: f664a...3a1 Ekspander Det som er unormalt er å ikke være i stand til å forstå hvordan en femtiåring kan bli gravid på en naturlig måte. Anonymkode: aee55...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:20 #10 Del Skrevet lørdag kl 16:20 Oldemor var 45 da hun fikk sistemann. Bestemor var 40 da hun fikk første og 42 da hun fikk siste. Farmor var 38 da hun fikk siste barnet. Jeg bar 39 da jeg fikk første. Anonymkode: 3a50a...67c 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:34 #11 Del Skrevet lørdag kl 18:34 Enste som er rart her er deg. Det er helt normalt. Anonymkode: 8a1c2...24e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:38 #12 Del Skrevet lørdag kl 18:38 Moren til mannen fikk han når hun var 43. Anonymkode: 9f7bd...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:42 #13 Del Skrevet lørdag kl 18:42 AprilLudgate skrev (På 29.3.2025 den 16.07): Kan umulig stemme. Man blir steril som 31åring. Ekspander 😂😂 Good one 😂 Anonymkode: c7bd7...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:43 #14 Del Skrevet lørdag kl 18:43 Min farmor var 50 når hun fikk min onkel;)Just saying Anonymkode: be1d9...79d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:43 #15 Del Skrevet lørdag kl 18:43 Hva er spørsmålet egentlig her? Lurer du på hvor naturlig det er å bli gravid i alder av 40? I så fall har jo venninnen din ikke så mye med det å gjøre, det kan du jo bare google. Er det egentlig at du synes det er litt sent å få barn? Lurer du på om de har fått det til naturlig, og om hun er så overrasket som hun sier? Får ikke helt tak på hva du egentlig vil frem til. Anonymkode: 1ed57...7e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:49 #16 Del Skrevet lørdag kl 18:49 Tråden din vil bli stengt grunnet manglende beskrivende overskrift… Anonymkode: 0881e...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet lørdag kl 18:49 #17 Del Skrevet lørdag kl 18:49 Så hyggelig! Selv fikk jeg barn da jeg var 39. Helt naturlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet lørdag kl 18:51 #18 Del Skrevet lørdag kl 18:51 Det er helt vanlig at 40-åringer blir gravide. Folk venter jo så lenge med å få barn, at det har blitt den nye normalen. Jeg syns det er veldig rart av deg å reagere på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet lørdag kl 19:12 #19 Del Skrevet lørdag kl 19:12 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.53): Spørsmålet mitt er egentlig; Hvor ofte kan man som 40 åring bli gravid på naturlig måte? Er det bare jeg som synes at dette er litt " unormalt"? Anonymkode: f664a...3a1 Ekspander Ved 40 er fruktbarheten på gruppenivå lav sammenlignet med yngre kvinner, men en del kvinner har fortsatt bra eggreserver eller kan slumpe til med ett og annet egg av god nok kvalitet. En del av graviditetene på 40+/- er nok også kommet istand ved fertilitetsbehandling. Men, grunnen til at det ikke på landsnivå fødes flere barn fra disse kvinnene er nok at flertallet av kvinnene er forsynte og bruker prevensjon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmiraFrost Skrevet lørdag kl 19:19 #20 Del Skrevet lørdag kl 19:19 Dette er ikke oppsiktsvekkende i det hele tatt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg