Gå til innhold

Eiendomsmegling studie - dårlig arbeidsmoral

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt bekymret for kjæresten min. Før han startet på studiet snakket han mye om hvor bra han skulle gjør det, få de beste karakterene og bli den beste eiendomsmegleren. Nå er han snart ferdig med første året. Til jul fikk han dårlige karakterer (inkludert 1 stryk), og det virker ikke som om han har forbedret arbeidsinnsatsen sin noe særlig. Han sier at det er null stress, alle stryker på noen eksamener, er bare å ta konte. Og han sier at han har funnet ut at karakterer er ikke så viktig, arbeidsgiver ser ikke på det, det viktigste er at han er streetsmart, utadvendt og hyggelig - og de egenskapene har han. Derfor går det helt fint at han bruker omtrent all tid utenom forelesning og arbeidskrav til gaming og andre hobbyer, med unntak av rett før eksamen, da kan han legge inn en liten ekstra innsats…Dette er så ulikt min tankegang til mine studier, og må innrømme at jeg sliter veldig med å komme hjem å sette meg ned å studere i 2-3 timer etter forelesning  hver dag + helger, samtidig som at han sitter å gamer dag ut og dag inn. Føles litt som at jeg strever og jobber på for vår økonomiske fremtid samtidig som at han sitter bare å koser seg mesteparten av dagen. Kan legge til at lønnen i mitt yrke er lønnen høyere enn hans lønn kommer til å bli (med mindre han gjør det ekstremt bra og selger godt over gjennomsnittet). Har han et poeng eller er dette bare unnskyldninger fordi han heller har lyst til å studere enn å game?

Anonymkode: fdc5f...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viser hans holdninger til livet generelt. Han er ikke en ansvarlig fyr som ønsker å oppnå sitt fulle potensiale. Han vil jobbe litt, game mye og ta livet som det faller seg. Så får jo du tenke over om du ønsker å binde deg økonomisk til og stifte familie med en lat tenåring eller ikke.

Anonymkode: 07c67...937

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig, bare oppkonstruerte problemer når man kjører den konservative, idiotiske stilen. Lev mer alternativt og fritt. 

Leser så mange tråder her hver uke, og hver gang er det et eller annet i 80% av tilfellene som har med konservativt, tradisjonelt piss å gjøre - da inkludert barn, ambisjoner, hvem som får høye karakterer og annet piss slik som forhold og såkalt "samliv". Gi mer faen i den konservative dritten, så har du færre bekymringer.

Anonymkode: 07467...8b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det viser hans holdninger til livet generelt. Han er ikke en ansvarlig fyr som ønsker å oppnå sitt fulle potensiale. Han vil jobbe litt, game mye og ta livet som det faller seg. Så får jo du tenke over om du ønsker å binde deg økonomisk til og stifte familie med en lat tenåring eller ikke.

Er redd for at du kanskje har rett. Har prøvd å snakke med han om det, og da sier han at hva han gjør nå er ikke så viktig for det er ikke så mye han får gjort nå for å bli en god eiendomsmegler. Det som derimot er viktig er når han begynner å jobbe, og at da skal han jobbe ekstremt hardt og mye for å bli den beste. Da skal han komme på topp! Så er lurt av han å ta det roligere nå og spare litt på energien, slik at han har mye overskudd og motivasjon til å kjøre på når det faktisk gjelder.

Er ikke helt sikker på om jeg kjøper det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er redd for at du kanskje har rett. Har prøvd å snakke med han om det, og da sier han at hva han gjør nå er ikke så viktig for det er ikke så mye han får gjort nå for å bli en god eiendomsmegler. Det som derimot er viktig er når han begynner å jobbe, og at da skal han jobbe ekstremt hardt og mye for å bli den beste. Da skal han komme på topp! Så er lurt av han å ta det roligere nå og spare litt på energien, slik at han har mye overskudd og motivasjon til å kjøre på når det faktisk gjelder.

ts

Spare på energien nå?! 😅 Så han tenker den energien han «sparer» nå på å game heller enn å lese, den lagres og kan tas ut om noen år når han tenker den er hensiktsmessig å bruke? Dårlig unnskyldning.. 

Anonymkode: 40c7e...a94

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er litt bekymret for kjæresten min. Før han startet på studiet snakket han mye om hvor bra han skulle gjør det, få de beste karakterene og bli den beste eiendomsmegleren. Nå er han snart ferdig med første året. Til jul fikk han dårlige karakterer (inkludert 1 stryk), og det virker ikke som om han har forbedret arbeidsinnsatsen sin noe særlig. Han sier at det er null stress, alle stryker på noen eksamener, er bare å ta konte. Og han sier at han har funnet ut at karakterer er ikke så viktig, arbeidsgiver ser ikke på det, det viktigste er at han er streetsmart, utadvendt og hyggelig - og de egenskapene har han. Derfor går det helt fint at han bruker omtrent all tid utenom forelesning og arbeidskrav til gaming og andre hobbyer, med unntak av rett før eksamen, da kan han legge inn en liten ekstra innsats…Dette er så ulikt min tankegang til mine studier, og må innrømme at jeg sliter veldig med å komme hjem å sette meg ned å studere i 2-3 timer etter forelesning  hver dag + helger, samtidig som at han sitter å gamer dag ut og dag inn. Føles litt som at jeg strever og jobber på for vår økonomiske fremtid samtidig som at han sitter bare å koser seg mesteparten av dagen. Kan legge til at lønnen i mitt yrke er lønnen høyere enn hans lønn kommer til å bli (med mindre han gjør det ekstremt bra og selger godt over gjennomsnittet). Har han et poeng eller er dette bare unnskyldninger fordi han heller har lyst til å studere enn å game?

Han har en vridd virkelighetsforståelse av hvordan det er å jobbe som eiendomsmegler.  En mann med lave ambisjoner med umoden tankegang er virkelig ikke en attraktiv partner. 

Anonymkode: 560d3...5dc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

ts

Jeg var sammen med samboeren min da han studerte og han brukte 5 år på å ta bachelor. Studerte lite og strøyk mye. Men fikk gode karakterer på konteeksamen og når han var motivert i fag han likte.

I arbeid har han derimot klart seg bra, for han var ikke skole helt greia bare. Nå har samboer 1,2 i grunnlønn og han får 100k i bonus pluss aksjer i selskapet han jobber for. Men det betyr ikke at det blir realiteten for dere, det er vel heller slik at de som gir f i skole også gir f i mye annet, bl.a jobb. Så det er en stor sjanse å ta!

Anonymkode: 7ef4c...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var sammen med samboeren min da han studerte og han brukte 5 år på å ta bachelor. Studerte lite og strøyk mye. Men fikk gode karakterer på konteeksamen og når han var motivert i fag han likte.

I arbeid har han derimot klart seg bra, for han var ikke skole helt greia bare. Nå har samboer 1,2 i grunnlønn og han får 100k i bonus pluss aksjer i selskapet han jobber for. Men det betyr ikke at det blir realiteten for dere, det er vel heller slik at de som gir f i skole også gir f i mye annet, bl.a jobb. Så det er en stor sjanse å ta!

1,2mill, hvis det var uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryke kan alle gjøre i en umotivert del av livet, har selv strøket i ett fag (og fått ganske crappy karakterer i andre fag), men arbeidslivet var noe helt annet for meg. Sitter nå med en faglig toppjobb og har flere millioner i lønn. Forskjellen på meg og samboeren til TS virker dog å være holdningene

Anonymkode: e0158...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vær obs på at livet med jobb, hjem og spesielt hvis dere får barn er ekstremt mye mer arbeidskrevende enn studier. Så hvis han allerede nå fokuserer mest på gaming, er det store muligheter for at det vil fortsette - og at du vil ende opp med å være alenemor, enten faktisk i navnet eller i praksis (dvs du får et ekstra «barn» som ikke bidrar slik en voksen mann skal gjøre). 

Anonymkode: 144b5...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...