Gå til innhold

«Noe væske i hjerteposen»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt CT av lunger, og bildene av lungene var fine, men jeg fikk beskjed om at det var «noe væske i hjerteposen». Jeg måtte spørre fastlegen hva dette skyldtes, og hun sa at det mest sannsynlig skyltes en infeksjon e.l, og at det neppe hadde noe klinisk betydning. Hun skrev ikke noe mer. Burde ikke dette følges opp? Jeg har vel hatt en slags infeksjon av noe slag i mange måneder nå, som ikke vil gi seg helt. Men har ikke vært skikkelig syk med feber og dårlig allmenntilstand. Syns dette var litt skremmende, jeg? Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 8d612...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er for mye væske så vil de drenere det ut, det gjorde hos meg. Men er det snakk om en liten mengde så vil det ofte forsvinne av seg selv.

Anonymkode: 2ecbb...d24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo fått svar av legen? Det henger sammen med at du har vært syk og det er ikke noe farlig.

Anonymkode: 665a6...e5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.39):

Jeg har tatt CT av lunger, og bildene av lungene var fine, men jeg fikk beskjed om at det var «noe væske i hjerteposen». Jeg måtte spørre fastlegen hva dette skyldtes, og hun sa at det mest sannsynlig skyltes en infeksjon e.l, og at det neppe hadde noe klinisk betydning. Hun skrev ikke noe mer. Burde ikke dette følges opp? Jeg har vel hatt en slags infeksjon av noe slag i mange måneder nå, som ikke vil gi seg helt. Men har ikke vært skikkelig syk med feber og dårlig allmenntilstand. Syns dette var litt skremmende, jeg? Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 8d612...7d3

Ekspander  

Ting som skal følges opp, blir som oftest fulgt opp, fordi legene vet dette og fordi rtg leger som tolker bildene skriver det som en del av svaret til rekvirenten. 
Du kan jo fint be om en time hos fastlegen og diskutere problemet, det er et mer egnet sted enn kg, når du ikke oppgir noe om alder, hvorfor du ble undersøkt, andre helserelaterte problemstillinger m.m.

En enkelt bit er ikke nok til å vurdere en hel kropp i en slik sammenheng. Husk,og på at man kan bekymre seg syk.

Anonymkode: 93d76...12f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...