Isambard Skrevet søndag kl 09:34 #21 Del Skrevet søndag kl 09:34 Er ikke 95% at v nybilsalget elbiler? Jeg har både elbil og dieselbil. Jeg tenker man må være litt sart og butthurt for å starte denen tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:46 #22 Del Skrevet søndag kl 09:46 Chupacabra skrev (38 minutter siden): Er ganske sikker på at ordet "elbil" vil forsvinne fra språket. Snart vil bil, i betydningen personbil, utelukkende være elbil. Det avhenger vel helt og holdent av den politiske kursen videre? Slutt på subsidiene av elbiler og tilsvarende avgiftskutt for andre drivlinjer kan jo snu dette helt på hodet, ref våre naboland. Anonymkode: 0d635...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:46 #23 Del Skrevet mandag kl 09:46 De fleste jeg kjenner har både elbil, og fossil bil. Dette er rasjonelle valg. Bruker elbil, for bruken som egner seg best til elbil, og fossil bil, hvor det er mest egnet. Har begge deler selv, skal vi på vinterferie i fjellheimen så blir det fossil, skal man på handletur i sentrum, blir det gjerne elbil, da det koster svin å ta diesel bilen inn til sentrum i rushtiden. Til og med største elbil entusiast jeg kjenner, har begge deler, og tilpasser valg av bil for de ulike gjøremål. Skal han dra båt på henger, så velger han ikke elbilen. Ellers kjenner jeg ingen som er så fryktelig opptatt av, eller følelsesmessig involvert i dette. Min far er litt gretten mot elbil, men han er over 80, og mener det er langt fra bra nok, om man ikke greier å kjøre landet på kryss uten å lade, som jo tar lenger enn å fylle. Vi hadde en lengre tur sammen. Forstår ikke hva han griner på nesen for, han kjører selv ikke lenger enn på butikken, eller til senior møter i eget nabolag. Jeg forklarte at jeg fint takler en halvtimes stopp på en 8 timers kjøretur en gang i skuddåret når jeg sparer tusenvis på bompenger og drivstoff. Han er gammel og sær, og full i penger. Det er jo ikke rasjonelt. Mitt inntrykk er at ingen bryr seg. Selv kjører jeg mest elbil, men liker best å kjøre bil med manuell girkasse. Anonymkode: 9f332...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:01 #24 Del Skrevet mandag kl 10:01 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.36): Har inntrykk av at de som har elektrisk bil er ute med piggene med en gang noen disser el-biler. Anonymkode: d7701...703 Sitter med en ble følelse av det motsatte egentlig. EL-bil eiere fremstår som klart mer rasjonelle og gjennomtenkte. De bryr seg samtidig svært lite om hva andre kjører. De er stort sett bare veldig fornøyde med sin EL-bil. Spesielt diesel kjørere virker særdeles lite pragmatiske og nærmeste barnlige i sin argumentasjon. Om man følger litt med på diskusjonen rundt om, så skulle man tro alle som kjører diesel bor i Finnmark, har en årlig gjennomsnittstemperatur på -26, trekker tung henger daglig og kjører i snitt 60-80 daglig. Det er nesten uten unntak disse diesel kjørerne som kaster seg inn i enhver diskusjon med absurde utsagn og påstander om EL-biler. De er fryktelig engasjerte i hva andre kjører. Anonymkode: f6079...c4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet mandag kl 10:14 #25 Del Skrevet mandag kl 10:14 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.36): Har inntrykk av at de som har elektrisk bil er ute med piggene med en gang noen disser el-biler. Anonymkode: d7701...703 Det er definitivt motsatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå