Gå til innhold

Sjekkeapper gir dopamin og er ikke laget for å finne kjærligheten: Aftenposten-artikkel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en Aftenposten-artikkel skriver en sexolog og terapeut, og en psykolog og forsker at datingappene ikke fungerer for oss som ønsker oss kjæreste. 

Sitat

https://www.aftenposten.no/sex-og-samliv/i/OoBzn3/raadene-til-deg-som-vil-finne-kjaerligheten

For datingappentusiastene har forskeren derimot en nedslående melding å komme med: De fungerer ikke om du har som formål å finne deg kjæreste, mener Leif Edward Ottesen Kennair.

– Det er som å gå i frysedisken for å se etter ferskvare.

Flere av hennes klienter er «drittlei» av å ikke bli respektert av dem de dater. Mange har så mange dårlige erfaringer at de er redde for å satse på noen nye, forteller sexolog Camilla Sørensen.

Det er jo egentlig det mange av trådene om Tinder og andre apper her handler om. De skriver også i artikkelen det mange kvinner her inne forteller om, nemlig at de blir skremt vekk fra datingen.

Det blir jo en ond sirkel fordi de som er seriøse får ødelagt opplevelsen av de som bare tuller rundt og oppfører seg deretter. I tillegg snakker de om valgmulighetenes paradoks, at desto flere valg du har jo vanskeligere er det å velge noe.

Jeg klarer ikke helt å se løsningen heller. De nevner singeltreff og slike ting, men hva tenker dere om dette dilemmaet? 

Nysingel mann i 40-årene som etter hvert ønsker seg en kjæreste på sikt.

Anonymkode: 13e9f...f05

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men dopamin eller ikke, så tror jeg dette gjelder de som skyr forpliktelse i utgangspunktet. Nå har jeg vært singel en stund etter brudd, og jeg vil si at fler har vært seriøse enn useriøse, og ønsket forhold med meg. Og samme med meg, jo da det kan føles hyggelig ut med litt meldinger og oppmerksomhet en gang i blant, men når jeg treffer en fin fyr på date er nye likes på tinder det siste jeg tenker på, så forelskelse overgår det. 

Anonymkode: d99af...f20

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dating apper fungerer bra for kjekke menn og kvinner som ikke blir såret lett. For kvinner som kan takle noen dårlige dates og frekke kommentarer så vil appene fungere utrolig bra.

Anonymkode: 887ea...ee5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke mer til enn litt hard hud. Alt er det inne, også for den som søker noe seriøst. 

Anonymkode: 921c2...a49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dating apper fungerer bra for kjekke menn og kvinner som ikke blir såret lett. For kvinner som kan takle noen dårlige dates og frekke kommentarer så vil appene fungere utrolig bra.

Anonymkode: 887ea...ee5

Fungere bra til hva? Finne kjæreste eller et ligg? 
Jeg har sett statistikken som viser at mange/fleste finner kjæresten online. Det er jo motstridende fra det jeg trekker fram i første innlegg.

Kanskje er det litt som boligmarkedet, veldig todelt. Noen boliger opplever hete budrunder og blir fort solgt, mens andre blir liggende i lang tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne er jo ikke representativ, men viser folk fra her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fungere bra til hva? Finne kjæreste eller et ligg? 
Jeg har sett statistikken som viser at mange/fleste finner kjæresten online. Det er jo motstridende fra det jeg trekker fram i første innlegg.

Kanskje er det litt som boligmarkedet, veldig todelt. Noen boliger opplever hete budrunder og blir fort solgt, mens andre blir liggende i lang tid.

Etter å ha vært «liggende» i lang tid, så ser jeg at jeg ikke er alene om det 😅 føler nesten jeg kjenner de fleste damene der inne, for det er de samme som går igjen år ut og år inn. Også har jeg også møtt en del av dem. En del kan jeg forstå fortsatt er der inne, noen var ikke mine typer, men mennene som ender opp med dem vil være skikkelig heldige, veldig bra damer. En av dem, som fortsatt er der inne skulle så veldig veldig gjerne vært min, men jeg var ikke hennes type. Et friskt pust hver gang jeg ser et nytt ansikt der inne.

Jeg tenker alle med fordel kunne utnyttet de 500 tegnene de har til rådighet i bioen sin. Rart hvorfor så få utnyttet dette.. 

Anonymkode: 921c2...a49

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...