Gå til innhold

Trenger ikke jobbe...?

BlackSunshine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 12.25):

Vi har det slik. Mannen her tjener 10mnok + i året. Jeg jobber ikke. Har hatt det slik i 15.år (siden vi fikk barn). 
Jeg bruker mye tid på frivillig arbeid i kommunen her da, så det er jo ikke slik at jeg ikke gjør noe annet enn å være hjemme (men selvsagt ikke så mye som om jeg skulle jobbet en vanlig 100% stilling). 

Er så deilig å ikke har det hverdagsstresset som så mange prater om. Å ha tid til å spise frokost med barna før skole, og å kunne være hjemme når ungene kommer fra skolen (spesielt når de var yngre). 

Anonymkode: 591ac...a0f

Ekspander  

Men ungene er snart ute av redet. Og hvordan utvikler du deg?

Anonymkode: 28f19...918

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 16.30):

Ekspander  

Hvor snever er man i hodet hvis man tror at den eneste måten å holde hodet ved like er å jobbe? Ikke meg du svarer men min fritid er mye mer lærerik enn jobben. 

Anonymkode: 40585...054

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  BlackSunshine skrev (På 29.3.2025 den 11.38):

Dersom man gift og partner tjener 3.5mill i året, og man har avtale om at alt (virkelig alt, inkludert avsetning til pensjon) deles 50/50: Tenker du da at det er greit at den andre ikke jobber? Det sosiale er primært famile og nære venner av familien (for begge to). Det er jo mye å gjøre med hus, innkjøp, logistikk, matlaging +++ i tillegg eller hva?

Ekspander  

Han må vel tjene noe mer enn 3.5 mill. vil jeg tro. Etter skatt blir det sånn ca litt under 2 mill. av de pengene skal han betale på pensjon til deg, du skal ha til å shoppe, fikse negler, kafe, mat, ja, masse sånt. Antar dere har en plass å bo, så huslån eller husleie og alt som følger med der osv osv, det blir ikke noe luksusliv på deg.

Anonymkode: 86b88...72f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 13.10):

Hvis man har en partner som er steinrik og er samboer så burde uføre automatisk minskes eller slettes. Utbetaling. 

Anonymkode: d9d1d...970

Ekspander  

Man skal da vel ikke automatisk leve på partner alikevel?

Jeg ble ufør i ung alder grunnet et terrorangrep på Norsk jord. Du har kanskje hørt om 22.juli?

Mannen min arva nylig mange millioner da ikke bare en men to nær han gikk bort brått og uvventa med han som en av arvingene. Mannen min har betalt nøyaktig 0 for meg siden og vi kommer til å ha 50/50 som vi har hatt i alle år også i fremtiden. Ikke har mannen planer om å slutte i jobben heller. Ommmin uføretrygd skulle stoppa og mannen min døde eller forlot meg feks, skulle jeg da begynt på bar bakke? Det tok 8 år for meg å bli ufør. Aner du hvor mye det koster samfunnet med 8 år med utredninger, behandlinger, saksbehandlere, leger, spesialister og fandens oldemor?

Mer enn det koster å ha meg på trygd og de skattepenga betaler du altså heller?

Anonymkode: 8bdfb...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 12.36):

Min kjæreste er steinrik. Når vi gifter oss ønsker ikke han at jeg jobber. Ikke kontrollerende, men han vil jeg skal slippe. Nå er jeg uføretrygdet da, så forskjellen blir ikke stor. Jeg har ikke noe problem med det. 

Anonymkode: 56d9c...b7c

Ekspander  

Da må han gi deg masse penger eller eiendom i ditt navn. Han må sikre deg. Det skal gjøre med min selv om han har en ekstra godt betalt jobb. Er han glad i deg må han gi deg sikkerhet.

Anonymkode: cc4c3...a14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 12.39):

Hahaha. 
Elsker når folk finner på ting for å gjøre andre sjalu på kvinneguiden 🤣

Anonymkode: ec24b...1a2

Ekspander  

Ble du sjalu? Gå til psykolog og si du blir sjalu av at andre har utdannelse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 13.10):

Hvis man har en partner som er steinrik og er samboer så burde uføre automatisk minskes eller slettes. Utbetaling. 

Anonymkode: d9d1d...970

Ekspander  

Sånn at partner har full kontroll og makt over den stakkars syke personen. Høres farlig og umenneskelig ut. Hun får forresten mindre i ufør av å ha samboer. Men å slette den er drøyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 16.48):

Man skal da vel ikke automatisk leve på partner alikevel?

Jeg ble ufør i ung alder grunnet et terrorangrep på Norsk jord. Du har kanskje hørt om 22.juli?

Mannen min arva nylig mange millioner da ikke bare en men to nær han gikk bort brått og uvventa med han som en av arvingene. Mannen min har betalt nøyaktig 0 for meg siden og vi kommer til å ha 50/50 som vi har hatt i alle år også i fremtiden. Ikke har mannen planer om å slutte i jobben heller. Ommmin uføretrygd skulle stoppa og mannen min døde eller forlot meg feks, skulle jeg da begynt på bar bakke? Det tok 8 år for meg å bli ufør. Aner du hvor mye det koster samfunnet med 8 år med utredninger, behandlinger, saksbehandlere, leger, spesialister og fandens oldemor?

Mer enn det koster å ha meg på trygd og de skattepenga betaler du altså heller?

Anonymkode: 8bdfb...a15

Ekspander  

Betaler dere 50/50 selv om du har så mye mindre? Dere burde dele det opp etter inntekt da. Jeg betaler regningene til den som har minst. Jeg vil ikke være sammen med en som ikke gjør det samme tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.10):

Det gjør dere som dere velger, eller er du mer tilfreds med livet hbis flere har meninger om det? 

Anonymkode: f1ca4...0be

Ekspander  

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 16.39):

Han må vel tjene noe mer enn 3.5 mill. vil jeg tro. Etter skatt blir det sånn ca litt under 2 mill. av de pengene skal han betale på pensjon til deg, du skal ha til å shoppe, fikse negler, kafe, mat, ja, masse sånt. Antar dere har en plass å bo, så huslån eller husleie og alt som følger med der osv osv, det blir ikke noe luksusliv på deg.

Anonymkode: 86b88...72f

Ekspander  

hmmm....det er jo klart. man kan bruke millioner hver mnd. men la oss si man klarer seg med relativt normalt forbruk, så skal vel 3.5m holde? de fleste jeg kjenner tjener 7-900k. Differansen her er mer enn nok til å buffre for sparing. dessuten har vi jo også et hus som har god avkastning, som vi eier sammen. La oss si at vi har 100k i utgifter hver mnd  - alt inkludert (også sparing i fond). Da har vi ca 7-800k igjen pr år. Det skulle holde eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er greit for meg hva enn du og dere gjør. Det ugreie er at du spør fremmede om noe sånt? 

Anonymkode: 11ad6...3aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 17.36):

Det er greit for meg hva enn du og dere gjør. Det ugreie er at du spør fremmede om noe sånt? 

Anonymkode: 11ad6...3aa

Ekspander  

jeeeez. er ikke dette et diskusjonsforum, da? å spørre fremmede og å kommentere er liksom selve essensen. har du en dårlig dag, eller er du bare ikke helt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs hvor mye den andre partneren kunne tjent. 300k ekstra er ikke så viktig, men hvis hun kunne tjent over en million så bør hun jo kanskje hjelpe til så partneren kan pensjonere seg tidligere.

Anonymkode: 8c09d...e5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.10):

Jeg lurer på hva disse steinrike mennene gjør for å tjene penger, slik at jeg vet hva jeg skal se etter

Anonymkode: 6a36f...b03

Ekspander  

now I ain't sayin' she's a gold digger

Anonymkode: 8c09d...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 16.30):

Ekspander  

Tror du den eneste måten man kan utvikle seg er å være i lønnet arbeid? Da høres det ut som om du har et fattig liv utenom jobb. 

Anonymkode: 591ac...a0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Udyrisk skrev (På 29.3.2025 den 15.41):

Vant jeg fem mill i lotto så slutta jeg å jobbe,lett. Og heldigvis har jeg ingen som ville misunne meg og tråkke på meg for et slikt valg. 

Ekspander  

5 millioner holder i 6-8 år før du må begynne å jobbe igjen. Med mindre du er veldig heldig på kryptobørs, da. 

Anonymkode: 7efac...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 19.38):

5 millioner holder i 6-8 år før du må begynne å jobbe igjen. Med mindre du er veldig heldig på kryptobørs, da. 

Anonymkode: 7efac...774

Ekspander  

Er snart pensjonist jeg,så det holder akkurat det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.35):

Og hva er så galt med å ha senile svigerforeldre gående i tissebleie i stua sammen med alle ungene som ikke har noen barnehageplass? 

jeg syns helt ærlig at folk i dag burde skamme seg. Stakkars alle de gamle folkene som har jobba ræva for å forsørge ungene sine også blir de kasta rett inn på gamle hjem når de selv trenger å bli forsørget. 

og stakkars alle barna som stadig blir referert til som en plage for kvinners karriere. Fytti grisen skam dere om karrieren er verdt mer enn ungene deres. 

for en skikkelig selvsentrert, pengesyk, individualistisk dritt oppførsel i samfunnet i dag.

Anonymkode: 48156...2a5

Ekspander  

Poenget mitt er at dersom man skal dra halve Norges arbeidsstokk inn i hjemmet igjen, så spytter man samtidig på alle de som har kjempet og dødd for likestilling. Hvorfor tror du Norge er så rikt, med skolevesen, helsevesen, barnehager og kvinnehelse? Jo, fordi ikke halvparten av den voksne arbeidsføre befolkningen suser rundt hjemme og puffer pynteputer. 

De som velger å være hjemmeværende i dag nyter svært godt av at andre ikke er like privilegerte som dem. For de hjemmeværende sender likevel ungene i barnehage, på skole, på SFO, drar til lege og sykehus ved sykdom og forventer god, gratis pleie av de kvinnene som ikke er så privilegert at de kan lakke neglene hjemme mens oppvaskmaskinen, robotstøvsugeren og vaskemaskinen gjør all jobben.

Anonymkode: 3a1fc...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.35):

Og hva er så galt med å ha senile svigerforeldre gående i tissebleie i stua sammen med alle ungene som ikke har noen barnehageplass? 

jeg syns helt ærlig at folk i dag burde skamme seg. Stakkars alle de gamle folkene som har jobba ræva for å forsørge ungene sine også blir de kasta rett inn på gamle hjem når de selv trenger å bli forsørget. 

og stakkars alle barna som stadig blir referert til som en plage for kvinners karriere. Fytti grisen skam dere om karrieren er verdt mer enn ungene deres. 

for en skikkelig selvsentrert, pengesyk, individualistisk dritt oppførsel i samfunnet i dag.

Anonymkode: 48156...2a5

Ekspander  

Greia er at dagens tradwives/hjemmeværende lever et luskusliv på bekostning av alle de kvinnene som faktisk er i arbeid og skaper verdiene som gjør at tradwives kan bruke dagene på å pleie silikonpuppene fremfor å bidra med noe som helst. For det er barnehagene, SFO og skolevesenet som oppbevarer barna deres i 8 timer hver dag. Det er oppvaskmaskinen, vaskemaskinen, kjøkkenmaskinene og robotstøvsugerne som gjør husarbeidet. De forventer gratis behandling på sykehus og stort fokus på kvinnehelse, men de bidrar ikke med noen verdens ting til velferdssamfunnet selv. 

Anonymkode: 3a1fc...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må bare si at om jeg hadde vært hjemmeværende så hadde jeg nytt tilværelsen uten å tenke på alle misunnelige. Jeg orker ikke å ha ansvar for at samfunnet går rundt eller noe,jeg har gjort mitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...