Gå til innhold

Trenger ikke jobbe...?

BlackSunshine

Anbefalte innlegg

Portia Catonis skrev (55 minutter siden):

Hadde ikke valgt det selv, om jeg hadde fått tilbudet. Utdannelse og arbeidserfaring er ferskvare. Uten faglig og intellektuelt påfyll ville jeg blitt avleggs i arbeidsmarkedet hvis forholdet skulle gå til helvete og jeg måtte ut og jobbe igjen.

Å ha en partner tråkkende hjemme som jeg må fø på er 100% uaktuelt.

bare fordi du har en utannelse eller en jobb så betyr ikke det at det er permanent. Du kan miste jobben din når som. Og din utannelse kan plutselig ikke bety mye lengre. Jobb er en ferskvare og.

Anonymkode: d9d1d...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvsagt er det greit. Hvorfor skulle det ikke være det?

Er ikke det å aldri mer jobbe en ganske vanlig drøm?

Hadde kona mi tjent 3,5 millioner i året hadde jeg vært hjemmeværende, og med null dårlig samvittighet. For en drøm!

Anonymkode: a9c0b...b1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva disse steinrike mennene gjør for å tjene penger, slik at jeg vet hva jeg skal se etter

Anonymkode: 6a36f...b03

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Normale, oppegående mennesker trenger å jobbe for å vedlikeholde og utvikle kunnskap, være sosiale i et kunnskapsbasert miljø  og ikke gå å drasse hele dagen i pampusser med skaut på hodet. 

Livet er mer enn penger og materielle goder man kan skaffe via penger. 

Anonymkode: 4fa4f...181

Og du er av dem som ikke har et liv utenom jobben skjønner jeg. Normale folk er ikke avhengig av jobben for å føle seg bra. Og normale folk rakker ikke ned på de som gjør andre valg enn seg selv 😀

Anonymkode: 40585...054

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og tjener 2,5 millioner i året og har en meget god økonomi. Det hadde vært totalt uaktuelt å forsørge en voksen person så å ha en partner som er hjemmeværende hadde aldri skjedd, men passer det dere så er det rett for dere.

Anonymkode: f983d...a16

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det passer din personlighet, og dere ordner det slik at det settes av penger til pensjonssparing samt litt i vanlig fond i ditt navn så hvorfor ikke. Også bør han ha en god forsikring, da staten (nav) aldri vil dekke tapet av en så stor inntekt om noe skulle skje.

For personer med min personlighet så ville det ikke fungert, måtte i såfall ha jobbet deltid eller vært med i noe frivillighetsarbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er alenemor og tjener 2,5 millioner i året og har en meget god økonomi. Det hadde vært totalt uaktuelt å forsørge en voksen person så å ha en partner som er hjemmeværende hadde aldri skjedd, men passer det dere så er det rett for dere.

Fremdeles veldig mange menn som helst vil ha en økonomisk hjelpeløs kone til å vaske undertøyet deres og oppdra barna deres i heimen mens de selv knuller alle sekretærene på jobben 😇

Anonymkode: 3a1fc...4bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor det?

Hadde jeg tjent det samme hadde jeg latt min kone gjører hva faen hun ville, og tatt hånd om alt det økonomiske.

Jeg ser på det å forsørge andre som en kjærlighetserklæring og min plikt som mann. Barna er jo en selvfølge, men om kona også vil bli forsørget så skal hun selvsagt bli det om jeg har råd. Ikke noe å tenke over, engang.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (3 timer siden):

Dersom man gift og partner tjener 3.5mill i året, og man har avtale om at alt (virkelig alt, inkludert avsetning til pensjon) deles 50/50: Tenker du da at det er greit at den andre ikke jobber? Det sosiale er primært famile og nære venner av familien (for begge to). Det er jo mye å gjøre med hus, innkjøp, logistikk, matlaging +++ i tillegg eller hva?

For meg hadde det vært altfor utrygt.

De fleste blir særdeles uattraktive i arbeidslivet etter flere år hjemme uten faglig input. Som arbeidsgiver hadde jeg aldri ansatt en med et 6 år stort hull i CV'en. Det hadde blitt som å ansette en person med null arbeidserfaring, og som heller ikke husket noe som helst fra studietiden. En som sannsynligvis hadde krevd én til én opplæring i minimum seks måneder, og som trolig ville hatt høyt sykefravær pga lav arbeidskapasitet etter mange år sittende i stua hjemme.

Du kan naturligvis argumentere med at det også er en jobb å brette klær, bytte bleier og koke poteter, men dette er oppgaver som alle andre gjør i tillegg til å jobbe fullt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at du har vunnet i livet og jeg unner deg det. 

det er masse urettferdighet i verden og jeg tenker at hvis du er så heldig å få denne tilværelsen så ta den. Det er ikke din feil at du er så heldig. 

Anonymkode: 48156...2a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor det?

Hadde jeg tjent det samme hadde jeg latt min kone gjører hva faen hun ville, og tatt hånd om alt det økonomiske.

Jeg ser på det å forsørge andre som en kjærlighetserklæring og min plikt som mann. Barna er jo en selvfølge, men om kona også vil bli forsørget så skal hun selvsagt bli det om jeg har råd. Ikke noe å tenke over, engang.

Det er veldig 1950 å tenke slik. Skjønner at mange menn aller helst kun vil jobbe 8 timer daglig og ellers slappe av mens kona tar seg av alt annet, men dagens samfunn krever langt mer av begge parter. Nå for tiden finnes sykehjem, sykehus og barnehager, men disse tingene opphører å eksistere dersom man skal fjerne halve Norges befolkning fra arbeidslivet. Da må senile svigerforeldre snuble rundt i tunge tissebleier i stua di sammen med alle ungene som ikke har noen barnehage å dra til. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig 1950 å tenke slik. Skjønner at mange menn aller helst kun vil jobbe 8 timer daglig og ellers slappe av mens kona tar seg av alt annet, men dagens samfunn krever langt mer av begge parter. Nå for tiden finnes sykehjem, sykehus og barnehager, men disse tingene opphører å eksistere dersom man skal fjerne halve Norges befolkning fra arbeidslivet. Da må senile svigerforeldre snuble rundt i tunge tissebleier i stua di sammen med alle ungene som ikke har noen barnehage å dra til. 

Og hva er så galt med å ha senile svigerforeldre gående i tissebleie i stua sammen med alle ungene som ikke har noen barnehageplass? 

jeg syns helt ærlig at folk i dag burde skamme seg. Stakkars alle de gamle folkene som har jobba ræva for å forsørge ungene sine også blir de kasta rett inn på gamle hjem når de selv trenger å bli forsørget. 

og stakkars alle barna som stadig blir referert til som en plage for kvinners karriere. Fytti grisen skam dere om karrieren er verdt mer enn ungene deres. 

for en skikkelig selvsentrert, pengesyk, individualistisk dritt oppførsel i samfunnet i dag.

Anonymkode: 48156...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kg-kjerringer er så misunnelig fordi andre har det lettere økonomisk at de drar fram all dritten de kan og rakker ned på de som gjør utradisjonelle valg! Hvor sjuke er man i hodet når man driver slik? 

Kan ikke folk få tak sine valg som de vil ? Hvorfor må dere spy fram dritt og være misunnelig?

Vant jeg fem mill i lotto så slutta jeg å jobbe,lett. Og heldigvis har jeg ingen som ville misunne meg og tråkke på meg for et slikt valg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hahaha. 
Elsker når folk finner på ting for å gjøre andre sjalu på kvinneguiden 🤣

Anonymkode: ec24b...1a2

Om det er meg du sikter til, så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg er anonym på et forum, hva skulle jeg få ut av å finne på ting? 

Anonymkode: 591ac...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke jobbet hvis jeg var økonomisk uavhengig. Er ikke av de trangsynte som tror man må "dasse rundt" hvis man ikke er i jobb. Men å være avhengig av en annen person for å slippe å jobbe ville jeg ikke tatt sjansen på. Så altså, hvis jeg vant 10 mill i lotto ville jeg sluttet, men ikke hvis jeg var sammen med en som vant 20 mill. 

Anonymkode: a417a...c07

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

bare fordi du har en utannelse eller en jobb så betyr ikke det at det er permanent. Du kan miste jobben din når som. Og din utannelse kan plutselig ikke bety mye lengre. Jobb er en ferskvare og.

Slike ting skjer vanligvis ikke over natten. Med utdannelse og fersk erfaring stiller man uansett sterkere i en eventuell omstillingsprosess enn noen som ikke har noen av delene. 

Anonymkode: 068ec...8a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om jeg mister jobben i dag, så har jeg en ny jobb i morgen, tro meg. Det er nettopp fordi jeg er en ettertraktet arbeidstaker som er faglig oppdatert.

Hadde jeg gått hjemme og dullet for en mann i en årrekke hadde jeg sannsynligvis ikke fått noen ny jobb etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (4 timer siden):

Dersom man gift og partner tjener 3.5mill i året, og man har avtale om at alt (virkelig alt, inkludert avsetning til pensjon) deles 50/50: Tenker du da at det er greit at den andre ikke jobber? Det sosiale er primært famile og nære venner av familien (for begge to). Det er jo mye å gjøre med hus, innkjøp, logistikk, matlaging +++ i tillegg eller hva?

Det er vel opp til dere, men det kan bli spennende hvordan det går om man en dag skiller seg. Hadde aldri valgt det selv. 

Anonymkode: 6f36c...6d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (4 timer siden):

Hvis dere blir skilt så er du skikkelig fucket. Da må det stå i en avtale skrevet av advokater. Da trenger du jo underholdningsbidrag eller noe.

Anonymkode: cc4c3...a14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...