BlackSunshine Skrevet lørdag kl 11:38 #1 Del Skrevet lørdag kl 11:38 (endret) Dersom man gift og partner tjener 3.5mill i året, og man har avtale om at alt (virkelig alt, inkludert avsetning til pensjon) deles 50/50: Tenker du da at det er greit at den andre ikke jobber? Det sosiale er primært famile og nære venner av familien (for begge to). Det er jo mye å gjøre med hus, innkjøp, logistikk, matlaging +++ i tillegg eller hva? Endret lørdag kl 11:39 av BlackSunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallllass Skrevet lørdag kl 12:07 #2 Del Skrevet lørdag kl 12:07 BlackSunshine skrev (27 minutter siden): Dersom man gift og partner tjener 3.5mill i året, og man har avtale om at alt (virkelig alt, inkludert avsetning til pensjon) deles 50/50: Tenker du da at det er greit at den andre ikke jobber? Det sosiale er primært famile og nære venner av familien (for begge to). Det er jo mye å gjøre med hus, innkjøp, logistikk, matlaging +++ i tillegg eller hva? Det er vell opp til dere? Man må ikke jobbe i det hele tatt hvis man kan betale for seg selv. Det er ikke en plikt å jobbe du vet det sant? Gjør det som passer dere. Lykke til. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:16 #3 Del Skrevet lørdag kl 12:16 Drømmer om et sånt liv. Anonymkode: a767f...54c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet lørdag kl 12:19 #4 Del Skrevet lørdag kl 12:19 Hadde ikke vært meg imot å ha en rik partner og partner ikke hadde noe imot at jeg gikk hjemme. Høres befriende ut. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet lørdag kl 12:20 #5 Del Skrevet lørdag kl 12:20 Hjemmeværende frue er ikke noe jeg ville vært om så jeg hadde fått kastet flere millioner etter meg.Det handler om at jeg er en sosial person, og at jeg liker å være rundt andre mennesker. Hva om det blir brudd og man må jobbe (selv om man har fått innbetalt til pensjonsfond til dette øyeblikket). Da står man på bar bakke med et stort gap i yrkeserfaring. Da blir det skikkelig vanskelig å få seg en jobb. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:24 #6 Del Skrevet lørdag kl 12:24 Hadde ikke vært meg i mot, men det er fordi det er mye ubetalt arbeid og frivillighet jeg da ville fått mye bedre tid til. Det hadde ikke blitt snakk om en tilværelse med primært husarbeid og stell av negler. Anonymkode: 65ae6...a48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:25 #7 Del Skrevet lørdag kl 12:25 Vi har det slik. Mannen her tjener 10mnok + i året. Jeg jobber ikke. Har hatt det slik i 15.år (siden vi fikk barn). Jeg bruker mye tid på frivillig arbeid i kommunen her da, så det er jo ikke slik at jeg ikke gjør noe annet enn å være hjemme (men selvsagt ikke så mye som om jeg skulle jobbet en vanlig 100% stilling). Er så deilig å ikke har det hverdagsstresset som så mange prater om. Å ha tid til å spise frokost med barna før skole, og å kunne være hjemme når ungene kommer fra skolen (spesielt når de var yngre). Anonymkode: 591ac...a0f 2 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:26 #8 Del Skrevet lørdag kl 12:26 Meg over .. må legge til at jeg har en utdannelse som jeg vet at jeg kunne fått jobb på dagen om jeg hadde ønsket. Selv med et langt avbrekk. Ser noen nevne at man står på bar bakke ved et event brudd. Anonymkode: 591ac...a0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:29 #9 Del Skrevet lørdag kl 12:29 Hadde gjerne vært hjemmeværende pappa, men med kone som er barneskolelærer er nok det noe utenfor rekkevidde. 😁 Anonymkode: 7727f...a75 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:36 #10 Del Skrevet lørdag kl 12:36 BlackSunshine skrev (56 minutter siden): Dersom man gift og partner tjener 3.5mill i året, og man har avtale om at alt (virkelig alt, inkludert avsetning til pensjon) deles 50/50: Tenker du da at det er greit at den andre ikke jobber? Det sosiale er primært famile og nære venner av familien (for begge to). Det er jo mye å gjøre med hus, innkjøp, logistikk, matlaging +++ i tillegg eller hva? Normale, oppegående mennesker trenger å jobbe for å vedlikeholde og utvikle kunnskap, være sosiale i et kunnskapsbasert miljø og ikke gå å drasse hele dagen i pampusser med skaut på hodet. Livet er mer enn penger og materielle goder man kan skaffe via penger. Anonymkode: 4fa4f...181 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:36 #11 Del Skrevet lørdag kl 12:36 Min kjæreste er steinrik. Når vi gifter oss ønsker ikke han at jeg jobber. Ikke kontrollerende, men han vil jeg skal slippe. Nå er jeg uføretrygdet da, så forskjellen blir ikke stor. Jeg har ikke noe problem med det. Anonymkode: 56d9c...b7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:39 #12 Del Skrevet lørdag kl 12:39 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Meg over .. må legge til at jeg har en utdannelse som jeg vet at jeg kunne fått jobb på dagen om jeg hadde ønsket. Selv med et langt avbrekk. Ser noen nevne at man står på bar bakke ved et event brudd. Anonymkode: 591ac...a0f Hahaha. Elsker når folk finner på ting for å gjøre andre sjalu på kvinneguiden 🤣 Anonymkode: ec24b...1a2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:40 #13 Del Skrevet lørdag kl 12:40 Hvorfor skulle jeg ikke mene at det er greit, det er ikke mitt liv, gjør som du vil. Anonymkode: 068ec...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:43 #14 Del Skrevet lørdag kl 12:43 Blir jo uanset veldig skjevhet i forholdet. Blir nesten litt som prostitusjon. Anonymkode: 94031...9de 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:03 #15 Del Skrevet lørdag kl 13:03 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Normale, oppegående mennesker trenger å jobbe for å vedlikeholde og utvikle kunnskap, være sosiale i et kunnskapsbasert miljø og ikke gå å drasse hele dagen i pampusser med skaut på hodet. Livet er mer enn penger og materielle goder man kan skaffe via penger. Anonymkode: 4fa4f...181 Dette forutsetter jo at man jobber i et kunnskapsbasert miljø. For meg, som jobber med å passe på andres barn(SFO), så hadde en tilværelse som hjemmeværende garantert gitt meg mer kunnskap enn den jobben jeg har nå, da jeg kunne brukt tiden jeg nå bruker på jobb til å lære meg mer om ting jeg er interressert i. Anonymkode: 9f7c0...33a 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:06 #16 Del Skrevet lørdag kl 13:06 Det hadde blitt for kjedelig! Anonymkode: 7bed5...4cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:10 #17 Del Skrevet lørdag kl 13:10 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min kjæreste er steinrik. Når vi gifter oss ønsker ikke han at jeg jobber. Ikke kontrollerende, men han vil jeg skal slippe. Nå er jeg uføretrygdet da, så forskjellen blir ikke stor. Jeg har ikke noe problem med det. Anonymkode: 56d9c...b7c Hvis man har en partner som er steinrik og er samboer så burde uføre automatisk minskes eller slettes. Utbetaling. Anonymkode: d9d1d...970 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet lørdag kl 13:14 #18 Del Skrevet lørdag kl 13:14 Nei, jeg kunne ikke tenkt meg å ha en partner som ikke jobber, spesielt siden vi verken har eller planlegger å få barn. Vi tjener godt begge to, og to gode inntekter er definitivt bedre enn én. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet lørdag kl 14:07 #19 Del Skrevet lørdag kl 14:07 Hadde ikke valgt det selv, om jeg hadde fått tilbudet. Utdannelse og arbeidserfaring er ferskvare. Uten faglig og intellektuelt påfyll ville jeg blitt avleggs i arbeidsmarkedet hvis forholdet skulle gå til helvete og jeg måtte ut og jobbe igjen. Å ha en partner tråkkende hjemme som jeg må fø på er 100% uaktuelt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:10 #20 Del Skrevet lørdag kl 14:10 Det gjør dere som dere velger, eller er du mer tilfreds med livet hbis flere har meninger om det? Anonymkode: f1ca4...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå