AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:36 #21 Del Skrevet lørdag kl 11:36 Hvis vi først kommer dit at strøm er utilgjengelig eller knapphetsgode, er det ganske sannsynlig at drivstoff står i samme situasjon. Både rasjonert til viktige tjenester og vanskelig å oppdrive. Noen jerrykanner varer ikke spes lenge da. Anonymkode: 9da4f...add 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 11:36 #22 Del Skrevet lørdag kl 11:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men om du bor i en trang toroms med parkering i kjelleren er vel ikke et bensindrevet aggregat det mest praktiske? Anonymkode: 7d351...157 Nei det er nok ikke det om det er bråk og støy du sikter til men i en krisesituasjon så tror jeg ikke folk er så nøye på det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:36 #23 Del Skrevet lørdag kl 11:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤣Sjansen for at forsvaret henter akkurat din bil er ekstremt minimal. Anonymkode: 0894b...9c1 But never zero… Anonymkode: 588eb...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 11:37 #24 Del Skrevet lørdag kl 11:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis vi først kommer dit at strøm er utilgjengelig eller knapphetsgode, er det ganske sannsynlig at drivstoff står i samme situasjon. Både rasjonert til viktige tjenester og vanskelig å oppdrive. Noen jerrykanner varer ikke spes lenge da. Anonymkode: 9da4f...add Derfor lønner det seg å kjøpe bensin mens man kan 😀 alltid når jeg handler på Biltema så tar jeg med noen liter med Alkylatbensin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet lørdag kl 11:37 #25 Del Skrevet lørdag kl 11:37 Maskinfører skrev (11 minutter siden): Ikke om en kjøper strømaggregat og tilstrekkelig med bensin Det er klare begrensninger på hva som er tillatt å frakte og oppbevare som privatperson: https://www.dsb.no/sikkerhverdag/gass-og-brannfarlig-vaske/frakt-og-oppbevaring-av-bensin/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:38 #26 Del Skrevet lørdag kl 11:38 Det har jeg sagt i mange år. Trenger ikke bare være mangel på strøm, men en kraftig EMP setter lett alle el biler ut av spill. Anonymkode: 1734a...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:38 #27 Del Skrevet lørdag kl 11:38 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Derfor lønner det seg å kjøpe bensin mens man kan 😀 alltid når jeg handler på Biltema så tar jeg med noen liter med Alkylatbensin Hva er det? Anonymkode: 1734a...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 11:39 #28 Del Skrevet lørdag kl 11:39 Gentleman59 skrev (Akkurat nå): Det er klare begrensninger på hva som er tillatt å frakte og oppbevare som privatperson: https://www.dsb.no/sikkerhverdag/gass-og-brannfarlig-vaske/frakt-og-oppbevaring-av-bensin/ Nå hører jeg ikke så mye på DSB men bruker fornuften😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet lørdag kl 11:39 #29 Del Skrevet lørdag kl 11:39 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I Ukraina er tilgangen på strøm bedre enn tilgangen på drivstoff. dessuten kommer Forsvaret og henter diesel/bensin-bilen. Elbiler vil de ikke ha. Poenget mitt er at du kommer lenger med en bil du har tilgang på, enn en bil Forsvaret har hentet. Anonymkode: 588eb...047 Spørs hvilken bensinbil du har. En mindre bensinbil er de neppe interessert i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:40 #30 Del Skrevet lørdag kl 11:40 Gentleman59 skrev (1 minutt siden): Det er klare begrensninger på hva som er tillatt å frakte og oppbevare som privatperson: https://www.dsb.no/sikkerhverdag/gass-og-brannfarlig-vaske/frakt-og-oppbevaring-av-bensin/ Sikkert veldig mange som bryr seg om det om en trusselsituasjon nærmer seg. Anonymkode: 1734a...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 11:40 #31 Del Skrevet lørdag kl 11:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det? Anonymkode: 1734a...8ee Alkylatbensin er en type miljøbensin som brukes på bla Snøfresere Motorsager Strømaggregater osv luktfri og finnes både i 2 og 4 takt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:41 #32 Del Skrevet lørdag kl 11:41 Tror ikke vi får fylt noe særlig om ting først går til helvete.. Har dieselbil selv og sørger for at tanken alltid er så godt som full. Dieselbil med svær tank som kommer seg ganske langt på en fylling om ting skulle gått galt. Anonymkode: 1d362...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:41 #33 Del Skrevet lørdag kl 11:41 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Alkylatbensin er en type miljøbensin som brukes på bla Snøfresere Motorsager Strømaggregater osv luktfri og finnes både i 2 og 4 takt Kan den brukes på en bil i krise? Anonymkode: 1d362...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet lørdag kl 11:42 #34 Del Skrevet lørdag kl 11:42 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lurer på om noen her har tenkt på at skulle det bli en krisesituasjon i Norge (les:krig) så er sjansen stor for at strømnettet og strømforsyningen blir slått ut over lengre tidsrom. Ser et godt eksempel med krigen i Ukraina nå, at strømnettet der blir bombet sønder og sammen og strømmen er ute i flere uker. Forsvaret i Norge har også kun plukket ut bensinbiler i det tusen hjem for rekvisisjon i en eventuell krigssituasjon. I Norge, med den høye elbil-andelen (høyest i Europa), så blir vi ganske sårbare. Derfor er en ladbar hybrid det beste alternativet om du skal ha et trygt fremkomstmiddel. Du er ikke låst til en type drivstoff. Hva tenker dere? Anonymkode: 7d351...157 En bensin hobbybil og en diesel daily driver. Har lagret det jeg har lov til av bensin, diesel og gass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:42 #35 Del Skrevet lørdag kl 11:42 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Alkylatbensin er en type miljøbensin som brukes på bla Snøfresere Motorsager Strømaggregater osv luktfri og finnes både i 2 og 4 takt Kan man bruke det på en vanlig 95 bensinbil? Og hva er 2 og 4 takt? Anonymkode: 1734a...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:44 #36 Del Skrevet lørdag kl 11:44 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): But never zero… Anonymkode: 588eb...047 Sjansen er større for at du står fast et sted fordi din elbil er tom for strøm, enn at Forsvaret tar bensinbilen din. Anonymkode: 0894b...9c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet lørdag kl 11:45 #37 Del Skrevet lørdag kl 11:45 Bygda vår ble uten telefondekning. Da virket ikke pumpene heller. Måtte til nabobygda for å fylle bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 11:47 #38 Del Skrevet lørdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man bruke det på en vanlig 95 bensinbil? Og hva er 2 og 4 takt? Anonymkode: 1734a...8ee Jeg vil tro at det går bra har kjørt den på min RAV 4 2002 modell og det har gått bra soter minimalt 50 kroner ca pr liten men du får kjøpt større kanner på feks Felleskjøpet du skal da ha 4 takts 2 takts inneholder 2% Olje de selger også Aspen Miljødiesel og jeg skjønner ikke hvorfor ikke staten inngår avtale med disse i stedet for å fase ut fosilbiler ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 11:47 #39 Del Skrevet lørdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan den brukes på en bil i krise? Anonymkode: 1d362...555 Ja men da 4 Takt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:48 #40 Del Skrevet lørdag kl 11:48 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bensinstasjoner har vel ikke det tilgjengelig Anonymkode: 40803...dc5 Nei. Det er nesten ingen av dem som har nødagregat heller. Uten strøm er bensinbilene like fucka. Anonymkode: bcd64...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå