Gå til innhold

Mye sykdom i 7 og 8 klasse nå, flere som opplever dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn her og det har vært så mye sykdom dette året, det ene avløser det andre. Flere som har samme erfaringer? Har vært mye mer etter korona enn før men spesielt dette skoleåret har det vært mye og det er sjelden de er fulltallige i klassene sine.

Anonymkode: a6e89...3ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er fordi vi distanserte oss og tok vaksine under corona.....det er ikke bra å distansere seg.......og var ikke rundt mikrober som vi ellers er....

Anonymkode: f2295...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei i 4 klasse. Masse sykdom de to siste mnd. influensa, forkjølelse, feber, hodepine. Både vårt barn og på skolen, er det masse sykdom nå, så opplever det samme ja. 

Anonymkode: ff127...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke min 7.klassing har hatt en dag fravær grunnet sykdom dette skoleåret jeg. 
Min datter i 9. trinn er heller omtrent aldri syk.

Hat ikke hørt noe om at det er mye sykdom på trinnet dems, så må nok være noe lokalt. 

Anonymkode: ea445...148

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det lite sykdom (bank i bordet!), men for rundt tre-fire uker siden var det enormt med sykdom.  I alle klassene til våre barn var over halvparten borte. I det ene barnet mitt sin klasse var 6 av 24 elever tilstede den ene dagen 🤪, noe som nok var praktisk for skolen da lærerne jo også var syke. 

Jeg mistenker det gikk influensa, de var ihvertfall hjemme med feber og vondt "over alt". 

Anonymkode: 90aa5...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke spesielt. Vi har to på åttende trinn. Den ene har vel hatt én dag fravær i år, en andre er kroniker - men vært mindre syk enn foregående år.

Anonymkode: 49ad1...750

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringen vår har syk syk til og fra helt siden i fjor høst. Halsbetennelse, influensa og monoukleose 😱 De to minste har holdt seg friske, men det har tidvis vært skyhøyt fravær i klassene deres pga sykdom. På jobben merker vi veldig godt at sykefraværet ligger på nærmere 10 % grunnet korttidsfravær med luftveisinfeksjoner, influensa osv. Min oppfatning er i likhet med din at det har vært MYE sykdom denne vinteren. Man blir jo nesten konspiratorisk..

Anonymkode: c09d6...184

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har to barn her og det har vært så mye sykdom dette året, det ene avløser det andre. Flere som har samme erfaringer? Har vært mye mer etter korona enn før men spesielt dette skoleåret har det vært mye og det er sjelden de er fulltallige i klassene sine.

Anonymkode: a6e89...3ae

Masse sykdom pga idiotiske foreldre som tvinger barna på skolen syke med både feber, spy ,diare osv... Ja tenke dere det at barna/ungdommer sier det faktisk!

Anonymkode: ecd2b...dcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå er det lite sykdom (bank i bordet!), men for rundt tre-fire uker siden var det enormt med sykdom.  I alle klassene til våre barn var over halvparten borte. I det ene barnet mitt sin klasse var 6 av 24 elever tilstede den ene dagen 🤪, noe som nok var praktisk for skolen da lærerne jo også var syke. 

Jeg mistenker det gikk influensa, de var ihvertfall hjemme med feber og vondt "over alt". 

Anonymkode: 90aa5...d7c

Samme her. Det ble påvist både influensa A og B samtidig. 

Anonymkode: c5a41...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...