AnonymBruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Sov 12 timer ifra igår til idag tidlig. Så sovnet igjen etter 2 timer og sover ennå. 4 timer nå ca. Vært syk siden mandag og mye vondt. Vært hos legen og sjekket ut. Men er det normalt å sove så mye? Anonymkode: acb34...e20
AnonymBruker Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Du sier ikke noe om hvor gammel barnet er. Får det i seg mat og drikke? Anonymkode: d6187...6cd 1
Gjest jegerrinne Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Alder barn. Hvor mye vaske, har det så det kommer urin
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Hvilke symptomer har barnet? Forskjell på høy feber og brukket bein. Generelt er det slik at hvis du ikke får kontakt/vanskelig å vekke, så er allmenntilstanden dårlig og lege bør kontaktes. Jo yngre barn, jo lavere terskel for å kontakte lege. Det vil være enklere om du ringer legevakten, forklarer situasjonen, og spør dem om barnet bør ha legetilsyn. Da kan du gå i detaljer på hva som feiler barnet. Da kan de gi deg råd for hvordan ivareta barnet hjemme, og sette deg opp på time hvis barnet behøver legetilsyn. Anonymkode: 284bf...32f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Barnet er 5 år og vi var hos lege i går. Virusinfeksjon. Barnet spiser og drikker og tisser da det er våkent. Jeg bare undres om mengden søvn. Anonymkode: acb34...e20
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars Er jo kjempe bra at barnet sover. Den reparerer seg no. Mitt barn hadde farang når hun var liten. Kanskje 1-2 år. Kom begge veiene. Sov så å si hele tiden. Drakk litt og spiste litt. Trur hun gikk sånn i to tre dager. Så dro jeg til legen. Fordi jeg tenkte no må hun få hjelp. Når vi satt og venta for å komme inn til legen så følte jeg hun kvikna litt til. Ville leke og babla til meg. Fikk papir til legen at jeg kunne dra til sykehuset hvis jeg ville. Men hvis jeg følte hun hadde kvikna litt til så kunne jeg se det an da. Å sannelig så ga det seg da. Spiste godt etter det og drakk. Så jeg har bestandig sagt etter det at hadde jeg bare dratt med en gang så hadde hun sikkert kvikna til fortere. Hehe. Anonymkode: 23371...936 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #7 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet er 5 år og vi var hos lege i går. Virusinfeksjon. Barnet spiser og drikker og tisser da det er våkent. Jeg bare undres om mengden søvn. Anonymkode: acb34...e20 Bare bra at barnet sover. Det snur snart. Så lenge barnet får i seg mat og drikke og det kommer ut igjen rett vei så går det fint. Anonymkode: 23371...936 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #8 Skrevet 29. mars Hvis hun har høy feber, kan det være lurt å gi Paracet. Hvis feberen da går ned etter en times tid, og hun kvikner til, er det et godt tegn. Da kan du også benytte muligheten til å få i ekstra med drikke. Hvis hun er vanskelig å vekke eller få i nok drikke, må legevakten kontaktes. Anonymkode: 4b745...de0 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars Har tre barn: tror jeg hadde blitt redd dersom en femåring sov så mye. Aldri opplevd det med mine når de har vært syk. Hvis du har en uggen magefølelse ville jeg stolt på den og tatt barnet til legevakt for en sjekk. Det er tilfeller der noe som i utgangspunktet er vanlig og «alltid» går over utvikler seg til noe alvorlig. Bedre å være litt hysterisk, selv om det mest sannsynlig går bra. Anonymkode: b489d...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #10 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Sov 12 timer ifra igår til idag tidlig. Så sovnet igjen etter 2 timer og sover ennå. 4 timer nå ca. Vært syk siden mandag og mye vondt. Vært hos legen og sjekket ut. Men er det normalt å sove så mye? Anonymkode: acb34...e20 JA!! Ikke vekk barn! Anonymkode: 9e888...487 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #11 Skrevet 29. mars Det er jo supert at de sover! Går fortere over da. Så lenge de klarer å drikke og man har god kontakt når de er våkne kan de fint sove. Anonymkode: 52e9c...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #12 Skrevet 29. mars Min 8 åring var nylig syk.. sov 13 timer om natten, våken noen timer for så å sove i 4 timer. Influensa. Sov flere timer mer om natten i uken etter sykdom også. Anonymkode: 8094d...bac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå